Hoi, Ik ben pril zwanger, en ga 11 april op huwelijksvakantie naar de carriebien, O.a Jamaica en Bahama's waar het zo 30+ graden is, met een lage felle zon. Nu vroeg ik me af of dat kwaad kan voor mijn kindje inwording, ik ben dan 8wkn. Ik ben nogal van lekker bruinen in de zon, wat ik maar beter niet doe dit keer. Maar waar kan je je het beste mee insmeren? Je buik niet blootstellen aan de zon? Door B.v iets aan te trekken of kan dat geen kwaad. Heb al het een en ander gelezen over pigmentvlekken en temperatuurverhoging. Maar vroeg me af wie hier ervaring mee heeft? En geeft het risico tot een miskraam? Alvast bedankt.
Ik zou gewoon even de verloskundige praktijk bellen waar je naar toe gaat. Die kunnen je dat vast prima vertellen hoe dat allemaal zit.
Ik ben met 24 weken naar Thailand geweest. Heerlijk hoor! Heerlijk met bikini aan in de schaduw gelegen. Zon was toch te warm Heb alleen wel pigmentvlekken gekregen maar ben er zowieso gevoelig voor dus dat betekend niet dat jij ze ook krijgt.
Kan geen kwaad hoor. Zou alleen niet in de volle zon gaan liggen. Ben met 9 weken voor 3 weken naar Indonesië vertrokken. Ging prima.
Goed insmeren met factor 30 of hoger, vaak herhalen, niet in de volle zon gaan liggen bruinbakken, lekker een zonnehoed op... En dan komt het echt wel goed Verder met de warmte ook goed naar je lichaam luisteren, neem wat vaker rust, ik zou niet gaan sporten als het zo warm is, drink voldoende... Allemaal ook wel common sense. Maar je hoeft echt niet in NL in de schaduw te blijven hoor, gewoon lekker op vakantie en genieten!
Ben net terug van een weekje zon. Ik heb factor 50 mee genomen en dat heel regelmatig gebruikt, vooral meerdere keren per dag op mijn gezicht. Verder alleen in de schaduw gelegen en niet in de zon. Natuurlijk ook niet heel erg bruin geworden maar ben niet verbrand en ik ben liever iets minder bruin dan dat ik een zwangerschapsmasker krijg.
Hoe groter je buik, hoe meer je vel gerekt is en hoe dunner de huid dan is. Ik denk dat je daar in het begin nog niet echt last van hebt, maar ik zou mijn buik bedekken in de zon. Geniet lekker van het mooie weer zou ik zeggen! Ze waarschuwen wel voor pigmentvlekken, misschien kan je dat met goed insmeren voorkomen? Zou ik met de VK checken. of anders met je HA.
Ben net terug van honeymoon op de dominicaanse republiek. Advies van mn vk was vooral goed factor 50 smeren op het gezicht. Ze zei ook nog dat de baby niet gekookt kan worden door de zon ofzo hihi. Heb dus heerlijk genoten van de zon alleen met mn gezicht uit de zon gebleven, had een zonnehoed op.