Vakantie in Zweden

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door sydneys, 16 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sydneys

sydneys Niet meer actief

Iemand al eens naar Zweden geweest met kinderen in de zomer?
    Wat zijn aanraders en gingen jullie met de auto of met het vliegtuig?

2. zigzag

zigzag Fanatiek lid

21 okt 2015
    1.971
    686
    113
    Vrouw
    Ben zelf alleen in Stockholm geweest - maar ik weer niet of je ook die kant op wil gaan? Het Vasa museum vond ik daar erg leuk en voor kids schijnt het het politiemuseum leuk te zijn. Zweden is een groot land, mooie natuur etc. Een tijdje terug heb ik me een beetje ingelezen omdat ik het overwoog maar het is wat anders geworden voor dit jaar. Ik hou hem in mijn achterhoofd voor volgend jaar ;) Ik denk dat de afweging vliegen/ met de auto vooral afhangt van wat voor soort vakantie je wil en in welke regio. Als je wat rond wil reizen dan is een auto wel aan te raden maar je zou natuurlijk een huurauto kunnen nemen ter plekke als je het eerste stuk tot in Zweden wil vliegen. In de buurt van Malmö heb je trouwens een paar vikingdorpen - leuk om er eentje te bezoeken bv het Fote Vikensmuseum :)

sydneys vindt dit leuk.
  3. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Wij gaan deze zomer voor het eerst naar Zweden. We gaan met de boot van kiel naar goteborg. Vandaag rijden we naar Orsa, daar blijven we een week, daarna rijden we door naar Idre, daar blijven we 5 dagen. Daarna nog 2 dagen Oslo en dan met de boot van Oslo terug naar Frederikshavn.

Amberxx vindt dit leuk.
  4. ivypark

ivypark Actief lid

4 mei 2016
    301
    221
    43
    NULL
    NULL
    Hou er wel rekening mee dat daar in de zomer in waterrijke gebieden (bijna heel Zweden dus) ontzettend veel muggen zijn. Van die hele kleine mugjes. Goede bescherming meenemen dus ;) Verder kan ik je weinig tips geven. Ik ben er alleen met een roadtrip een aantal dagen doorheen gereden.

5. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    8.022
    6.767
    113
    zuid-holland zuid
    Wij zijn een keer in september geweest, met de boot. Dat was echt heel erg leuk. Oudste was toen 3,5 maar hij weet het nog steeds van die boot.
    Wij gingen op bezoek bij vrienden. Ik moet eerlijk zeggen dat het niet helemaal mijn land is. Het is heeel veel bossen en meren. Maar ik hou eigenlijk ook van bergen :) De afstanden zijn best groot en je mag niet zo hard rijden, dus het schoot niet zo op. Ik vond het kustgebied boven goteborg het mooist. De bossen van Varmland landinwaarts vond ik ook mooi en ruig.
    Het is wel echt een kindvriendelijk land, zweden zijn gek op kinderen.

Deel Deze Pagina