Autovakantie zomer frankrijk, waarheen?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door marjolein24, 14 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marjolein24

marjolein24 Nieuw lid

18 sep 2012
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,
    Momenteel zijn we aan het denken waar we heen willen in de zomer.
    We willen graag naar Frankrijk. Maximaal 800 km. rijden (liefst een beetje zonzeker :D)
    Niet al te grote camping, maar wel wat animatie voor onze dochter van 2,5. Dan denk ik aan kinderdisco, knutselen etc. We hebben ook nog een dochter van 1,5 en gaan waarschijnlijk met de vouwwagen.
    Iemand leuke tips voor campings?
    Ze zijn heel welkom!

2. juf Mariska

juf Mariska Fanatiek lid

15 dec 2008
    1.200
    0
    36
    Ik lees mee. Iemand ervaringen met Bretagne?

3. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Ik heb ervaring met Bretagne, wij zitten er ook over te denken. Maar dat is absoluut niet zonzeker. Daarvoor moet je echt zuidelijker gaan. Het is wel prachtig daar trouwens. (hangt er ook vanaf waar je zit)

4. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Jaaaa, Bretagne dat blijft enorm mooi. Wij zijn een aantal keren geweest toen de kinderen nog wat jonger waren. La baie du Kernic in Plousecat. Dat is een baai die bij eb helemaal leegloopt, en wat dan tevoorschijn komt is zo mooi! Wij hebben gelukkig altijd geboft met het weer. s'ochtends was het wel eens licht bewolkt maar trok heel snel weg, en dan heerlijk naar het strand.
    Zat ook een leuk zwembad bij, niet supergroot, maar prima.
    Wij hebben toendertijd 2 x een stacaravan gehuurd die echt prima was.
    Wel een echt Franse camping qua animatie, maar dat maakt voor ons niets uit.

En camping Les Pins in Erquy van Yelloh village. Prachtig brede zandstranden met fantastische Sint Jacobs schelpen, emmers vol gezocht met de kinderen! Mooi zwembad erbij met glijbanen.
    In de omgeving nog kleinere strandjes tussen de rotsen, supermooi!!

Eerste foto is in Plouescat, 2 de foto in Erquy, als je goed kijkt zie je een pad tussen het groen naar beneden (trap) en dan kwam je bij een prachtig strandje tussen de rotsen.

5. Tiniedice

Tiniedice Bekend lid

4 jan 2014
    809
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou op de site van yelloh village kijken. Zonzeker is met Max 800 km altijd wat lastig, maar de campings van Yelloh village zijn erg mooi en worden goed onderhouden en zijn erg kindvriendelijk.

6. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Hangt er natuurlijk ook vanaf of het 800 km vanaf groningen of maastricht is.

7. Maantje80

Maantje80 Fanatiek lid

9 okt 2014
    1.213
    1
    0
    Drenthe
    Zonzeker en minder dan 800 km lijkt me onhaalbaar.
    Niet dat de zon er niet schijnt, maar afgelopen zomer was het op enkele uitzonderingen na overal regen behalve in het uiterste zuiden.
    Als je zon wilt hebben ga dan zeker 50 km zuidelijker dan Lyon.
    Een echte aanrader vind ik de Vaucluse.
    Succes met je zoektocht.

8. Maantje80

Maantje80 Fanatiek lid

9 okt 2014
    1.213
    1
    0
    Drenthe
    En erg druk en erg massaal, veel jongeren, vaak ook handdoekje leggen bij het zwembad.. je moet er van houden. (ik niet)

Zelf kiezen wij altijd hele kleine campings zonder animatie met zwembad. Kinderen kunnen zich vaak prima zelf vermaken op een camping.

9. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Dit is lang niet bij alle campings van Yelloh hoor;)

10. Tiniedice

Tiniedice Bekend lid

4 jan 2014
    809
    0
    0
    NULL
    NULL

Inderdaad, dat is onze ervaring ook absoluut niet. Veel campings zijn juist erg goed georganiseerd en er is een streng beleid tegen het neerleggen en bezet houden van plekjes aan het zwembad. En druk en massaal ook dat hebben wij al drie jaar niet zo ervaren (en ja in het hoogseizoen op vakantie).

11. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Er loopt ook een topic hier over Serignan Plage van Yelloh. Wij zijn daar ook geweest in 2014 3 weken, en aankomende zomer weer. De camping staat in het lijstje van topcampings vd anwb en was afgelopen zomer helemaal volgeboekt. Heel grote camping. Bij aankomst dacht ik ook... oh nee zou dit niet heel massaal zijn. Maar niets was minder waar.
    Heel diep strand waar het heerlijk was, en absoluut niet handoekje aan handoekje, er werd zelfs gevoetbald en gevliegerd etc.

Ook bij het zwembad konden wij altijd 5 bedjes bemachtigen. Het scheelt enorm dat iedereen zijn eigen ritme heeft tijdens de vakantie. Wij gingen meestal rond 15 uur naar het zwembad, echt plek zat.
    En bij tijds naar het strand tot halverwege de middag. Of soms laat in de middag nog.

Wij zijn ook wel eens in Spanje geweest, pffff daar kon je over de koppen lopen op het strand en bij het zwembad. Dat heb ik bij Yelloh gelukkig nog nooit ervaren:D

12. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Wij gaan naar de Charente Maritime.

Camping Yukadi Village Les Logis.

13. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Wij gaan naar een kleinschalige camping in de Ardèche, maar dat is wel wat verder rijden. Wij heb en daarvoor gekozen zodat we meer kan op mooi weer hebben.

14. Momisake

Momisake Fanatiek lid

27 jul 2010
    1.641
    173
    63
    Vrouw
    Wij gaan naar de Drome, op de rand van de Ardeche.
    Naar camping Le Soleil Fruite. Geen idee hoe het weer daar is, maar volgens mij wel goed.
    Vorig jaar was het weer overal wat minder hoorde ik, wij hadden ook slechter weer dan voorgaande jaren. Hopelijk is het dit jaar wel wat warmer!
    Deze camping is ongeveer 1000 km vanaf Utrecht.

15. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Vrienden van ons gaan dit jaar voor de derde keer naar Le Soleil Frute, dus denk dat je een goede keuze gemaakt hebt...als je van wat kleinschaligere campings houdt.

Deel Deze Pagina