het zit er weer op voor ons... Dit is het moment waar ik tegenop zag: dat wij al terug zijn en iedereen zich nog lekker verheugd op de vakantie. Voorheen gingen wij in september, dan was het andersom. Maar omdat onze zoon in sept start op school zijn we nu in juni gegaan. Ik heb ook geen vakantiedagen meer gepland de rest van het jaar op 1 halve dag herfstvakantie na Snif snif....misschien willen we eind januari nog een weekje weg, hij is nog niet leerplichtig voorlopig. Toch is het ook wel mooi geweest nu. Het was overal nog lekker rustig en toch prachtweer. We hebben alles gedaan en bezocht wat we wilden maar vooral vandaag was de koek ook ver op bij onze zoon: jengelig, overal om huilen, veel grote mond en slecht luisteren. Hij ligt thuis om 19.15 in bed en op vakantie was het vaak 19.30-20u. Daar kan hij niet zo goed tegen ook al denkt hij zelf van wel. Normale ritme zal hem toch wel weer goeddoen denk ik. Hebben jullie dat ook dat de kinderen aan het eind van de vakantie niet meer te genieten zijn?
Waar zijn jullie geweest? Hier gaat het eigenlijk wel goed met de kinderen op vakantie. Wij zijn ook net terug. Maar de kinderen hebben wel een heel ander schema op vakantie, slapen veel meer, maar gaan ook pas rond 22.00/23.00 naar bed.
Wij zijn maar een midweekje weg ... dus wellicht niet te vergelijken hoor. Morgenochtend gaan we weer naar huis. Kids zijn goed te pas, zie ze genieten ook vandaag nog. We houden wel ongeveer hetzelfde schema aan als thuis. Ze liggen in ieder geval geen uuuuren later in bed. Heb vandaag wel gemerkt dat ze moe zijn ... Tijdens het zwemmen kwamen ze zelf dat ze naar huis wilden en de oudste (3,5 jaar) heeft hier ook elke dag weer een middagdut gedaan. Maar ze zijn absoluut niet vervelend ... Vanavond wel heel druk en melig (de meiden). De jongste houd t ook allemaal goed vol en vind het prachtig.
Wij zijn bij Landal Mooi Zutendaal geweest. Wel fijn dat we in klein anderhalf uur thuis zijn morgen. Middagslaap is hier al weg vanaf 2jr en een maand. Langer uitslapen doet hij ook niet, 7.45 paraat. 1x heeft hij tot 8.15 geslapen haha. Hij heeft er ook echt van genoten, maar heeft ook wel veel indrukken opgedaan. Attractiepark, zwemmen, in grotten, blotevoetenpad. We hebben om de dag steeds wel een "rust"middag ingelast, gewoon rond het huisje spelen met wat bakken water en een filmpje kijken.
Heerlijk hè! Hoe lang zijn jullie geweest? Het weer is ook echt top! Wij zitten op Hof van Saksen. Voor ons slechts 45 minuten rijden ... maar we moesten ook met twee auto’s (3 kinderstoelen, een duowagen en 1 auto is gevuld) dus wel fijn dichtbij en toch even echt vakantiegevoel. Daarbij een superleuk park. Eigen huis en eigen ritme zal ze vast ook weer goed denk ik!
Mijn oudste heeft er vaak wat meer moeite mee. Die doet het gewoon beter op een duidelijke structuur en bij ons op vakantie gaat gewoon veel anders dan thuis (later naar bed, eten wanneer we zin hebben, etc.). Dit lossen we op door voor de oudste wat rustmomenten in te lassen, even samen boekje lezen, samen een spelletje doen of een rondje rijden. Gaat dan vaak wel goed.
Bij ons paste het net allemaal. Maar wij hebben maar 1 kind We zijn 11 dagen geweest. Bahbah maandag weer werken eerst nog even weekend. Gelukkig hebben we op het park al een paar wasjes gedraaid, scheelt thuis weer.
Vooral de eerste dag ergrns anders zijn ze niet te genieten. Na een rit van 10 uuur maar dat us begrijpelijk. Verder houden wij ons in vakanties niet aan ritmes. dan hebben we erna wel vaak ff weer noeite om hdt op regel te krijgen maar dat wil. Zo gaan ze hier laatste wk van de vakantie altijd weer op tijd erin. Duurt dan vaak paar dagen dat ze ook echr gaan slapen om 20.00
Vorig jaar konden wij nog buiten de bouwvak weg en waren we rond 25 juni ook alweer thuis. Dit jaar moeten we helaas in de bouwvak dus gaan we in augustus. Ik heb juist heel veel last van al die mensen die nu al mogen en dat wij nog zo lang (5 weken) moeten wachten