Zonvakantie meivakantie

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Gloveforever, 18 feb 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gloveforever

Gloveforever Actief lid

21 nov 2022
    182
    218
    43
    Vrouw
    We denken er sterk over om deze keer in de meivakantie het vliegtuig te pakken. Dit zou de eerste keer zijn met ons voltallige gezin en we zijn totaal niet thuis in dit soort zonvakanties. We kunnen dus alle tips gebruiken!
    Waar is het echt lekker weer? Ik denk bijvoorbeeld aan Kaapverdië, of de Canarische Eilanden. En via welke reisbureaus/websites kunnen we het beste boeken? Ik probeer rond de 1600-1700 euro pp uit te komen maximaal, logies-ontbijt of halfpension. Kinderen zijn 12, 12 en 14 jaar oud.

2. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

17 jul 2013
    3.278
    1.441
    113
    Ik zou bij het reisbureau een folder halen van bijv tui. Voor 1600 pp moet je echt wel iets leuks kunnen vinden!

3. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.875
    5.114
    113
    Inderdaad een ruim budget dus dat moet wel lukken! Willen jullie juist veel relaxen bij het zwembad/strand of ook wel op pad en dingen zien?
    Wij boeken eigenlijk altijd via TUI en ben daar altijd tevreden over. Vorig jaar zijn we naar Tenerife geweest en daar dus wel een leuke aanrader

4. Gloveforever

Gloveforever Actief lid

21 nov 2022
    182
    218
    43
    Vrouw
    Ik denk een combi van beiden. Ik ga dus nooit op strandvakantie en ik weet niet of ik juist eindelijk eens wil niksen of mij dan enorm ga vervelen haha. Is Tenerife al een fijn bestemming in de meivakantie qua weer?

5. Gloveforever

Gloveforever Actief lid

21 nov 2022
    182
    218
    43
    Vrouw
    Ik zit dus nu vooral op de app van Tui te kijken en het is serieus heel lastig: juist omdat we drie (grote) kinderen hebben. Misschien helemaal geen verkeerd idee om gewoon langs een reisbureau te gaan.

6. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

17 jul 2013
    3.278
    1.441
    113
    Curacao of Bonaire is ook leuk in de mei vakantie. Kun je evt nog een auto huren en wat van het eiland zien en je kunt daar goed snorkelen/duiken. Canarische eilanden zijn ook leuk (ik zou dan tenerife of gran canaria doen). Mallorca en ibiza zou ik overslaan is nog te koud.

7. Driessen21

Driessen21 Fanatiek lid

13 jan 2012
    1.021
    284
    83
    Vrouw
    Ik zou ook gewoon bij het reisbureau langs gaan en daar gaan sparren met wat je al weet dat je wilt en kijken of zij nog leuke ideeën hebben.
    Denk bijvoorbeeld ook na of je met z’n allen in 1 kamer wilt verblijven of juist niet. Qua leeftijd van je kinderen is samen in 1 kamer iets wat door veel hotels niet aangeboden wordt. Maar er zijn ongetwijfeld wel mogelijkheden mocht je dit toch echt willen.
    Er zijn ook echt genoeg bestemmingen die zich prima lenen voor een relax vakantie, maar waar je ook nog genoeg kunt ondernemen mocht je dit willen. En met je budget is er vast iets moois te vinden!

8. nijn37

nijn37 Fanatiek lid

13 aug 2006
    2.705
    2.384
    113
    Nooit in de meivakantie die kant op geweest, maar wij gaan altijd in de voorjaarsvakantie naar Tenerife. Zijn net afgelopen zaterdag teruggekomen en hebben de hele week prachtig weer en 24-26 graden gehad. Alleen zondag was bewolkt, maar doordat het toen juist 26 graden was, was het nog steeds lekker. Andere jaren was het soms weleens iets minder in de zin dat het iets vaker wat bewolkter was, maar echt slecht weer hebben we nog nooit gehad (nou ja, met uitzondering van een dag een zandstorm in 2020) en altijd wel zo'n 23-24 graden in die tijd. Dus mij lijkt dat het in de meivakantie prima moet zijn qua weer.

Gloveforever vindt dit leuk.
  9. Knuffelmonster

Knuffelmonster Bekend lid

15 nov 2014
    792
    285
    63
    Tip: vlieg via Duitsland, zij kennen geen echte meivakantie waardoor de prijzen een stuk lager liggen. Wij gaan 12 dagen naar Kos vanuit Düsseldorf met 7 personen, 7000 totaal met bagage, transfer en ontbijt tov 11000 vanaf Amsterdam zonder dit alles.

10. Gloveforever

Gloveforever Actief lid

21 nov 2022
    182
    218
    43
    Vrouw
    Dankjewel voor de tip! Via welke organisatie heb jij geboekt?

11. Mamavan2SE

Mamavan2SE Fanatiek lid

22 okt 2018
    4.210
    1.753
    113
    Vrouw
    Boeken in duitsland via alltours
    Duitse touroperators kennen vaak kinderprijzen tm 16 jaar in nederland eindigt dat vaak bij 11/12

12. Knuffelmonster

Knuffelmonster Bekend lid

15 nov 2014
    792
    285
    63
    We hebben via Sunweb geboekt en vliegen met Eurowings.

Gloveforever vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina