vakantie...wel of niet doen????

Discussion in 'Vakantie en vrije tijd' started by dds, Dec 31, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. dds

dds Fanatiek lid

Jan 1, 2009
    3,936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Hoi!!!!

Ik wil graag advies van mama's die met 2 kidz op vakantie zijn geweest.
    Wij hebben een leuk hotel op het oog in Spanje, 8 dagen, kindvriendelijk in de maand juni.

Maarrrrrrr.....de oudste is dan 2 j. 6 maanden en de jongste 9 maanden. We hebben op de site van het reisbureau gekeken en het restaurant is pas om 19 uur open. Dit betekent dan de jongste laat moet opblijven of in de buggy moet slapen.
    We maken ons dus zorgen over het slapen van de kinderen. De oudste slaapt van 12.30 tot 14.00 uur en de jongste slaapt (straks...denk ik) van 10.00 tot 12 uur en 14.30 tot 16 uur.

Hoe hebben jullie dit gedaan?
    Hebben jullie tips voor ons?

2. SYRV

SYRV Fanatiek lid

Nov 29, 2009
    3,133
    453
    83
    Het is vakantie, andere omgeving, andere temperatuur en ander ritme. Ik denk dat het wel los loopt. Je kindjes zullen hoogstwaarschijnlijk zich toch niet aan het zelfde ritme houden als thuis.

3. jada08

jada08 VIP lid

Jan 14, 2009
    7,567
    332
    83
    Dat loopt wel los, het leven is daar allemaal wat later dus vaak gaan de kindjes wel mee in dat ritme. Wij hebben echt nooit problemen gehad met onze zoontjes en ze zijn nu 4x in het buitenland geweest.

4. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Volgens mij is dat overal zo. Bij ons heeft dat nooit voor problemen gezorgd. Idd wat hiervoor geschreven is, ander weer, ritme enz. Als je hiervecht tegenop ziet dan een apartementen een idee?

5. Anakin

Anakin VIP lid

Mar 17, 2006
    6,694
    301
    83
    Ik zou lekker gaan, alleen niet in een hotel...
    In een appartement bepaal je zelf de tijden, dat vind ik veel fijner met twee kleine kinderen.

6. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik zou ook liever voor een appartement gaan. Kun je lekker wat eten bij een restaurantje op een tijd wat voor jullie handig is, vooral na een lange dag met kleine kinderen lijkt me dat wel fijner.

7. sjorsje

sjorsje VIP lid

Aug 17, 2007
    11,363
    268
    83
    Noord-Brabant
    Wij gaan met de vakantie naar ons chalet in Italië en dan koken we grotendeels zelf. Maar als we 'n keer uit eten gaan dan zoeken we iets uit dat om 18.00 uur al open is (is wel goed zoeken hoor).

Ik zou het zelf dus niet doen, tenzij je dus eerder zou kunnen gaan eten.

8. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

Apr 10, 2009
    4,080
    65
    48
    Zoetermeer
    We zijn ook met onze 2 meiden 2 zomers in een hotel geweest. De 1e keer was de oudste 2jr9mnd en de jongste 6mnd. GIng prima! 's Middags slapen, dan nog even zwemmen, speeltuintje en eten.
    Het ritme is heel anders en daar gaan ze in mee.

9. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

wij zijn dit jaar naar spanje geweest in een hotel. de oudste was 2,5 en de jongste 4 maanden. gaat heel anders als thuis hoor. gingen later naar bed en sliepen wat meer uit. jongste sliep regelmatig gewoon in de buggy die helemaal plat kon ook savonds als wij op terras zaten nog. meestal gingen wij rond 11 uur naar bed.
    de oudste sliep overdag wat meer en bleef savonds ook gewoon op. dat regelt zichzelf. niet te moeilijk doen en het gaat zoals het gaat

10. meid

meid Fanatiek lid

Oct 14, 2010
    1,259
    0
    0
    hoi!

wij gaan ook altijd met het vliegtuig op vakantie, de eerste keer met de kinderen was toen de oudst 10mnd was, en ondertussen is hij 3,5[ en al 4keer naar buitenland op vakantie geweest] en zijn broertje een paar maanden.
    wij gaan in het voorjaar ook weer op vliegvakantie, en moet zeggen, kinderen zijn zooo flexibel, wij hadden de eerste keer ook onze twijfels, maar ze passen zich zo aan.

ik zeg dus, gewoon doen, het loopt vanzelf...

veel plezier met het boeken van jullie vakantie!

en wat hier boven gezegd word, wij zijn ook fan van app. ben je veel flexibeler en er is een koelkast, magnetron vaak aanwezig, dat is met kids wel erg prettig. vaak is de ruimte ook groter en je hebt aparte slaapkamers.

11. Lovely83

Lovely83 VIP lid

May 29, 2008
    20,418
    3,298
    113
    Zou het gewoon doen, het ritme op vakantie is toch heel anders dan thuis!

12. Beheer

Beheer Administrator
    Staff Member

Feb 11, 2005
    16,280
    2,984
    113
    Verplaatst naar 'vakantie'.

13. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

Jul 31, 2007
    2,139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    misschien ben ik de enigste,maar ik zou het dus NIET doen!.

mijn kids zijn bijna 3.5 en 2.5 maar ik doe het zeker niet! en de eerste jaren zal ik het ook nog niet doen (naar het buitenland,met vliegtuig)

wij gaan lekker in nederland naar een kindercamping toe,waar heel de dag dingetjes te doen zij voor de kinderen,en op ieder veldje een speeltuin is..

zo hebben de kinderen de hele dag wat te doen,en hebben ze het de hele dag naar hun zin..

en laten we eerlijk zijn! als de kinderen het naar hun zin hebben,heb je het als ouders zijnde ook naar je zin!!..

en daarbij ik vind dat een klein kind er nog weinig aan heeft (een vakantie in het buitenland)
    ~ ze herrinneren zich er later niets meer van
    ~ ze mogen niet zoveel,want ze moeten in de buurt blijven want het is toch het buitenland enz

op de camping kunnen ze lekker spelen enz zonder dat papa op mama steeds op hun neus zit te kijken..

dus tja ik zou het niet doen!!
    wij gaan ieder jaar naar de camping, en wij willen als de kinderen het besef hebben van op vakantie naar het buitenland gaan met het vliegtuig, pas naar spanje ofzo gaan..

dus als ze een jaar of 6 zijn

14. dds

dds Fanatiek lid

Jan 1, 2009
    3,936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Maar we gaan niet op vakantie zodat de kidz zich daar iets van herinneren, wij gaan omdat wij dat willen. De laatste 3 jaar zijn we in Nederland gebleven en elke keer hebben we slecht weer gehad.

15. petrabr

petrabr VIP lid

Oct 6, 2007
    8,000
    1
    0
    zuid holland
    wij doen het jaarlijks (en soms 2 x per jaar)
    maar voor ons is het echt genieten om met het vliegtuig naar het buitenland te gaan en veel meer garantie op lekker weer te hebben.
    De etenstijden en slaaptijden zijn niet te vergelijken met thuis.
    wij zijn thuis best heel gestructureerd met slaaptijden en op vakantie loopt het altijd wel los en bij thuiskomst pakken we de draad gewoon weer op

16. jada08

jada08 VIP lid

Jan 14, 2009
    7,567
    332
    83
    @ Ikkelies, ben het niet met je eens. Mijn zoontjes zijn 3 jaar en weten de vakanties nog prima en vragen ook geregeld of we weer gaan. Het is voor hun dolle pret. Iedere dag lekker zwemmen in het zwembad of strand, gegarandeerd mooi weer. In Nederland heb je helaas niet altijd mooi weer daarom gaan wij toch liever naar het buitenland toe. En onze zoontjes vinden het echt heel erg leuk.

17. Laika

Laika Fanatiek lid

Jul 23, 2006
    2,334
    3
    38
    Sem gaat al sinds hij 4 maanden is op vakantie naar het buitenland. En in het buitenland heb je sowieso een andere ritme en kinderen zijn heel flexibel. Straks als de 2de er is, blijven we dat ook gewoon doen. Je past je wel zoveel mogelijk aan je kind, maar over het algemeen valt het wel mee. En als het een keertje niet lukt om laat te eten, dan haal je McDonald's ofzo. Of bestel je een pizza. Je ziet vanzelf wel wanneer het wel of niet lukt.

Share This Page