Zonvakantiebestemming februari/ maart

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door kaatje k, 7 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

Ik ben op zoek naar een leuke bestemming om in februari of maart een weekje weg te gaan. Na de koude winter wil ik graag wat zonnestraaltjes vangen. Lekker boeken mee en bij het zwembad, ook wat tripjes maken en wandelen. Maar ik vind het niet zo makkelijk omdat we met zoveel rekening moeten houden.

- Ik ben dan bijna 7 maanden zwanger
    - Mijn zoontje van dan 16 maanden gaat mee
    - Niet te ver vliegen het liefst, in ieder geval een directe vlucht (vanaf Londen)

Ik heb al zitten kijken naar de Canarische eilanden. Wat me tegenviel is dat de temperatuur gemiddeld maar 20 graden is in die periode, en dat vind ik niet super. Ook zie ik daar alleen maar van die super massale hotels/ resorts, en dat is niet echt onze stijl.

Iets verder naar het zuiden heb je de Kaapverdische eilanden. Die lijken me geweldig, maar de medische voorzieningen zijn erg primitief, en dat vind ik met 7 maanden zwanger wel eng. Op zich ben ik meestal niet zo moeilijk, ben mijn vorige zwangerschap met ruim 5 maanden nog naar Maleisië geweest.

Nu twijfel ik dus of we het risico moeten nemen voor het weer op de Canarische eilanden, en kijken of we een wat kleinschaliger plekje kunnen vinden. Of toch wat verder vliegen zodat we weerzeker zijn... Cariben kom je dan bijvoorbeeld. Iemand bekend met de Kaapverdische eilanden?

Heeft iemand verder nog leuke ideeën of suggesties?

2. Bonez

Bonez Nieuw lid

25 jan 2009
    4
    0
    0
    Hoi Kaatje K

Ik heb niet direct een tip voor je, maar ben wel benieuwd naar je ervaring in Maleisie toen je zwanger was. Wij willen namelijk ook graag naar Maleisie gaan als mijn vrouw 24 weken zwanger is. We twijfel nog een beetje, maar op zich zien we geen problemen om te gaan (als alles zo goed gaat als nu ziet de verloskundige ook geen obstakels).
    Wat hebben jullie gedaan als ik vragen mag?
    Wij hebben het idee om 1 week in Kuala Lumpur en de Cameron Highlands te verblijven en 1 week aan het strand. Ik dacht aan Pulau Redang aan de oost kust, maar een nadeel kan zijn dat je daar met de boot heen moet ipv het vliegtuig. Langkawi is dus misschien een beter optie (al schijnt het minder 'bounty' te zijn als de oostkust).

Ik hoop dat je ons wat tips kan geven!

Zelf schrijf je in Feb/Maart naar de zon te willen zonder al te ver te moeten vliegen. Dat was aanvankelijk ook ons idee, maar ik heb het idee dat je rond die tijd nog nergens in Europa echt zekerheid qua mooi weer hebt... daarom dat we Maleisie overwegen. Misschien Egypte of Canarische Eilanden een optie?

Alvast bedankt!
    Bonez

3. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

Hoi Bonez,
    Wij hebben inmiddels geboekt, het zijn toch de canariache eilanden geworden. Ik ben dan 31 weken zwanger, en dan met een jochie van 16 maanden vind ik het anders te ver vliegen.

Maar Maleisie, super hoor, ben jaloers. Misschien dat we volgend jaar weer die kant op gaan. Het is best lastig te beoordelen wat je wel en niet kunt doen, de ene voelt zich super met 24 weken, de andere niet. Ik zou wel zorgen dat als ze zich niet heel goed voelt je een comfortabele plek hebt zodat je ook lekker bij een zwembad uit kunt rusten. En dan bijvoorbeeld 's ochtends een tripje maken, daarna siesta. Bij mij viel het achteraf juist heel erg mee. Ik kon veel meer dan ik vantevoren had verwacht. Toen we het boekten zat ik midden in de misselijkheid en voelde me superberoerd...

Wij zijn een week in Singapore geweest bij mijn schoonzusje, en toen een week in Tioman. Daar eerst 5 dagen in een eco-resort, heel afgelegen en prachtig, helemaal bounty. Het heette Bagus place. Daarna een grotere met golf&spa (Berjaja beach resort), daar hebben we twee dagen gegolfd.. Mijn man is een enthousiast golfer en die baan was gewoon fenomenaal! Het resort zelf prima, niet bijzonder, ik houd meer van kleinschalig maar wel leuk voor gezinnen.
    Het is een mooi eiland, vrij toeristisch maar het ligt er helemaal aan wat voor resort je kiest, of je afgelegen wilt zitten of juist niet. Je kunt er vanaf KL heenvliegen dacht ik.

Ik ben niet zo bekend met het vasteland en andere eilanden, dus kan daar helaas geen tips voor geven. Ik heb als kind in Maleisie gewoond maar dat was op Borneo en we gingen weg toen ik 7 was, dus mijn herinneringen zijn beperkt! Cameron highlands schijnen prachtig te zijn! Ik had graag willen rondreizen en wat meer zien, maar dat durfden we toen niet aan, vandaar dat we het zo hebben gedaan. Achteraf had het dus best gekund...

Maar wat je zegt, eerst een week dingen zien in KL en cameron islands en daarna een weekje uitrusten aan het strand lijkt me een goede opbouw.

Heel veel plezier in ieder geval!

4. Bonez

Bonez Nieuw lid

25 jan 2009
    4
    0
    0
    Hallo!

Bedankt voor je uitgebreidde reactie!
    We zijn net bij de verloskundige geweest en alles was oke! Dus ze zag ook geen enkel probleem om naar Maleisie te gaan.
    Vraagje nog: In welke tijd van het jaar waren jullie in Tioman?

Groeten!

5. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

grappig, ik kijk weer eens en net een reactie...

wij waren er in de zomer, ik dacht juli?

's winters is het daar niet fijn, regen en storm enzo...

6. Bonez

Bonez Nieuw lid

25 jan 2009
    4
    0
    0
    Hoi,

Oke, ik begreep inderdaad dat begin Maart net het einde van de moesson is aan de oost kust. Dus vandaar dat we toch overwegen om naar Langkawi te gaan, iets minder kans op storm/regen.

Ik ben benieuwd! Ik hoop dat we nog een betaalbaar ticket kunnen vinden.
    Jij ook succes met de voorbereiding!

Groeten
    Bonez

Deel Deze Pagina