Hey dames! Wij gaan in sept voor het eerst op vakantie samen. Mijn vriend heeft nog nooit gevlogen dus voor hem is het al spannend, het maakt het nog spannender omdat we dan onze kleine hummel van 2maandjes mee hebben. We gaan naar Mallorca en dat is 2.5uur vliegen. Helaas komen we daar pas om half 9 savonds aan en moeten nog een rot end naar appartement rijden. Nu mijn vraag: Wij hebben een gloednieuwe kinderwagen, x-adventure emotion. Mag deze mee tot aan de gate? Met maxi cosi of reiswieg? Ik heb echt geen flauw idee wat allemaal mee zou moeten en wat wel en niet mee mag. Het zou zonde zijn als we de kinderwagen al bij het inchecken op de band moeten leggen en dat de kleine in onze armen verder moet en risico lopen dat kinderwagen beschadigd of zelfs verdwijnt. Neem aan dat ook alleen de maxi cosi mee moet met vakantie en reiswieg thuis laten? En waar kan ik mijn kinderwagen weer ophalen op het vliegveld op Mallorca? En terug reis? Zoveel vragen sorry haha We vliegen met Airberlin, iemand misschien ervaring met het meenemen van babyvoeding? Groetjes !
Ik zou wel even nadenken voordat ik mijn gloednieuwe kinderwagen meeneem op vakantie. Wij krwgen onze buggy met 3 wielen ipv 4 wielen terug. Gelukkig hier op schiphol. Mijn ervaring is: Buggy/kinderwagen wordt ingechecked, maar geef je bij het instappen af. Op de plaats van bestemming zie je ze meestal pas op de band terug. Dus tot die tijd loop je dus met je kind [en alle andere spullen die je tijdens de reis voor zo'n uk meedraagt] rond. Ook op Schiphol is dit het geval! Mijn dochter heeft op schiphol in het bakje van zo'n handbagage karretje gezeten. Als ik jouw was zou ik iets van een draagzak meenemen. Wat de voeding betreft: vloeistoffen zou een probleem kunnen opleveren. De rest niet! Op de heenweg had ik een klein flesje diksap [niet opgeloste] mee. Water heb ik het vliegtuig gevraagd. Op de terugweg had ik ook een thermos met heet water [300ml] mee. Het officiele verhaal is: als het babyvoeding is, mag het.
zo dat is gedruft nu al boeken.... zoals mavie al zegt de kinderwagen pas afgeven bij de gate en babyvoeding mag mee het vliegtuig in. Ik adviseer van die kant en klaar pakjes mee te nemen werkt super!
Dat is zeker gedurfd om nu al te boeken! Ik zou inderdaad van die kant en klare pakjes mee nemen voor onderweg, dan hoef je alleen maar te vragen of ze het even voor je opwarmen. Je kan voor daar gewoon flesvoeding in je koffer doen. Waarschijnlijk moet je de kinderwagen bij het inchecken afgeven dus dan kun je een draagzak gebruiken voor de tijd dat je 'm niet hebt. Je maxicosi zou ik niet meenemen want daar mogen ze maar 2 uur inliggen maximaal en in het vliegtuig heb je er ook niks aan want dan moet je je kindje op schoot houden. Je kan de reiswieg evt. gebruiken als bedje 's nachts, en je zal je kindje ook ergens moeten laten slapen/liggen als je zelf bij het zwembad ligt ofzo, klamboe erover en in de schaduw en klaar. Je krijgt je kinderwagen heen pas weer terug op de bagageband trouwens, maar op terugweg mag je 'm meenemen tot aan het vliegtuig, daar zijn ze er wat makkelijker in gelukkig.
je zegt neem maxi cosi niet mee, maar hoe moet ik dat doen in de auto als we eenmaal daar zijn aangekomen? we moeten dan nog 1.5uur rijden naar ons resort. Die kant en klare pakjes ga ik tegen die tijd zeker halen, hoor er veel goeie dingen over. Ik geef geen bv dus zal genoeg eten moeten mee nemen voor de kleine. reiswieg mee nemen leek mij ook wel idee voor als ze daar geen bedje hebben, maar dat is ook zo'n groot ding en aangzien het los kan van de combiwagen kan, alleen maar meer kans om iets kwijt te raken... draagzak nemen we zeker mee! dat is een geweldige uitkomst vind ik. Het nu al boeken is zeker een groot risico. Ik heb mijn vader gevraagd of hij en zijn vrouw mee gaan zodat we goeie steun hebben daar. zij wilden zelf ookal die kant op dus kunnen we mooi combineren. Gezellig en vertrouwd op vakantie, wat wil je nog meer nu boeken moet helaas wel, als ik dat na de geboorte pas doe dan ben ik per ticket ruim 100,- meer kwijt. en we kunnen alleen die week want het is Time Share. (1 week per jaar is het van ons, en dat is die week) Bedankt voor al jullie advies! ik kan het meer dan goed gebruiken. Ben al zo onzeker haha
Je kan je kinderwagen ook inchecken bij de balie voor bagage met afwijkende afmetingen en dan goed inpakken (kun je ook laten doen), je hebt je reiswieg echt wel nodig met zo'n kleintje hoor, het is heel slecht voor het ruggetje om 't te lang in de maxicosi te laten liggen. Ga je met een auto naar je accomodatie? Dan heb je wel een maxicosi nodig ja, maar misschien kan je vader die wel voor je meenemen, dat scheelt jullie weer, of als jullie samen reizen maakt het helemaal niet uit, dan zou ik 'm meenemen. Het is helaas zo dat je met een kleintje op reis veel mee moet sjouwen maar ik zou me niet te druk maken hoor!
Ik ben laatst met mijn kind (toen 6 weken) naar Nederland gereden. Kind in het autostoeltje en om de 3 uur even stoppen. Als ie daarna maar plat ligt en als je het niet te vaak doet is er niks aan de hand hoor.
ja we reizen met zn 5en samen. zij hebben altijd zo'n hele grote koffer + 1 klein koffertje mee, en wij zullen denk ik hetzelfde moeten doen. Veel eten/drinken mee nemen voor de kleine. en hopen dat kinderwagen niet stuk gaat of kwijt raakt. ben echt bang dat er iets mee gebeurd. wij hebben altijd de pech dat we wel een koffer kwijt zijn ofzo. maar ik moet dus én maxi cosi mee nemen én reiswieg? phoe dat word slepen. moeten ook beide het ruim in ?
Soms mag je de maxi cosi meenemen, maar dat zul je even na moeten vragen. Vind het ook nogal wat hoor om nu al te boeken. Je weet nog helemaal niet hoe het gaat. Ons zoontje heeft bijvoorbeeld de eerste 4 maanden alleen maar gekrijst van de pijn, daar was ik nooit mee op vakantie gegaan. Kun je niet beter wachten tot je bevallen bent en dan een last minute doen? Tot je weet hoe jij en de kleine zich voelt?
nee last minute is veel duurder. hier is het app. al betaald want hij is van mijn vader. ben nu totaal 400,- voor alles kwijt met zn 3tjes. We nemen het risico gewoon, bevalt het niet tja dan hebben we pech. In ieder geval bedankt voor alle advies
ik zou alleen de kinderwagen meenemen,en geen maxi cosi. wij hebben de kleine altijd op schoot gehouden de reis naar het hotel toe, en de kinderwagen ging altijd mee tot aan de gate, en stonden bij ons 9 van de 10x al klaar als we het vliegtuig uitstapte, en een enkele keer kregen we de wagens op de band, maar die lagen al op de band toen wij er aankwamen dus die gooien ze er als eerste uit en dat komt ook omdat ze die als laatste (bij de gate vandaan) ook bovenop gooien. dus je hoeft nooit lang te wachten op je kinderwagen in ieder geval. een reiswieg zou ik ook niet meenemen, waar heb je die daar voor nodig, in je hotel of appartement heb je je babybedje en vaak ook nog een box voor die hele kleintjes en onderweg ga je neem ik aan niet met de kleine in de reiswieg lopen maar lekker in de kinderwagen. veel voor plezier alvast.
@ mamatje24 misschien domme vraag hoor, maar als ik de maxi cosi niet mee neem, en ook de reiswieg niet, waar gaat mijn nog geen 2maanden oude baby dan in...? onderweg naar stad bijvoorbeeld of ergens rond lopen? Lijkt me niet dat je een klein hummeltje van 2maanden oud in een normale kinderwagen doet. Dat is toch voor als ie wat ouder is? of stel ik nu een hele domme vraag?
nee hoezo. ik weet natuurlijk niet wat voor kinderwagen jij hebt, maar de kinderwagen die ik had toen ze zo klein waren, kon gewoon recht met een dekje en dekentje erin en later kon je hem van lig naar zitstand doen. de kinderwagen die wij nu hebben is een kinderwagen waarvan je de reiswieg los kunt halen, maar het blijft een kinderwagen. dus buiten de kinderwagen neem je niets mee. vandaar dat ik zeg alleen de kinderwagen. en geen extra maxi cosi of reiswieg.
Wat voor kinderwagen je ook hebt, met of zonder losse reiswieg, de baby moet toch goed plat kunnen liggen als in een bedje, zeker zo'n klein kindje. En de meeste wagens hebben eerst een onderstel met reiswieg die je er af kan halen en later bouw je 'm om tot zitgedeelte, ik denk dat je zo'n wagen hebt Roozjuh? dan moet je dus het onderstel met reiswieg erop meenemen.
Dank je wel Er zijn volgens meer mama's met kindjes die Tristan heten hier op ZP, maar die van mij is natuurlijk de knapste en de liefste