Een oplossing hiervoor?

Discussie in 'De lounge' gestart door julia80, 16 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. julia80

julia80 Fanatiek lid

11 jan 2014
    4.610
    2.404
    113
    Wij wonen in jaren 50 huis. Naast ons woont een koppel van ongeveer 35 zonder kinderen. Een half jaar geleden hebben zij aangegeven ‘s ochtends veel last van lawaai te hebben. Onze slaapkamers grenzen aan elkaar en ‘s ochtends komen de kinderen vaak eerst bij ons op de kamer een tijdje. We hebben er toen opgelet en een paar weken later gaven ze aan dat ze het verschil merkten gelukkig.

Vandaag kwam de buurman weer langs om te zeggen dat ze 's ochtends van zes tot 6.30 uur last van lawaai hebben. Ik baalde er behoorlijk van, want ik denk er echt ‘s ochtends meteen aan, het zit altijd in mijn hoofd sinds ze dat hebben gezegd. Ik zeg heel vaak niet te hard tegen de kinderen en stil zijn voor de buren en nog is het dus niet genoeg. Aan de ene kant kan ik me hen helemaal voorstellen, aan de andere kant denk ik dit hoort er een beetje bij bij kinderen.

Toegegeven, ze zijn ‘s ochtends vroeg wakker en staan dan ook meteen ‘aan’, aan de andere kant denk ik we zijn verder echt super rustige buren, de kinderen hebben niks bijzonders zoals ADHD of zoiets.
    Ze waren laatst drie weken op vakantie en ik merkte aan mezelf dat ik ‘s ochtends echt veel ontspannender in bed lag.

Ik zit aan een aantal mogelijkheden te denken: 1. van kamer wisselen met onze dochter. Ik denk dat een groot deel van het probleem dan opgelost is, maar Nadeel is, naast dat we alles moeten verhuizen en verven en dergelijke , dat de twee kinderen dan naast elkaar liggen en wellicht nog sneller van elkaar wakker worden ‘s nachts of ‘s ochtends. 2. Geluid isolatie tegen onze muur plaatsen. Ze hebben echter aangegeven dat ze vooral trillingen van de vloer voelen, een andere mogelijkheid zou zijn de vloer misschien vastspijkeren, maar mijn man zegt dat hij denkt dat het voornamelijk door de balken wordt doorgegeven. 3. Het gesprek met hen aan te gaan en zeggen dat het niet beter dan dit kan worden.

Wat vinden jullie?

2. billy112

billy112 Actief lid

20 mrt 2014
    493
    143
    43
    Uitnodigen voor bakkie koffie en laat jullie verdieping zien.
    Kijk met elkaar of je het kan isoleren of whatever.
    Het is voor beide niet fijn dat je op je tenen door huis moet lopen.

Ben het wel iets meer met jou eens; het hoort er eenmaal bij. Je neemt het echt serieus en je probeert al zachter te doen.

3. Bailief

Bailief Niet meer actief

Wat is het lawaai wat ze dan horen? En trillingen op de vloer? Rennen je kinderen op dat tijdstip al schreeuwend rond dan? Want je zegt dat er eigenlijk geen gekke dingen gebeuren en dat de kinderen eerst naar jullie kamer gaan. Ik kan me haast niet voorstellen dat ze dan terecht klagen over overlast?

4. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.147
    23.231
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Kun je niet gewoon meteen naar beneden ipv eerst nog op de slaapkamer blijven?

twoboys, honeyy en Mamaa6 vinden dit leuk.
  5. floppie888

floppie888 Bekend lid

3 sep 2014
    793
    549
    93
    Een lekker dik tapijt op de vloer in de slaapkamer, kinderen zeggen dat ze naar beneden moeten als ze wakker worden, even tv laten kijken + in gesprek blijven met de buren.

Het is een oud huis en dus gehorig, daar moeten de buren mee omgaan, maar jullie ook. Het is wel jouw verantwoordelijkheid om het geluid te beperken 's ochtends vroeg.

merah vindt dit leuk.
  6. Bloem2310

Bloem2310 Fanatiek lid

6 aug 2016
    2.768
    2.184
    113
    Tjah, doordeweeks hebben je buren niks te zeuren vind ik. Kan je niet met de kinderen afspreken dat ze doordeweeks bij jullie op de kamer komen en in het weekend gelijk naar beneden gaan? Dan kunnen je buren in het weekend gewoon uitslapen.
    Verder gewoon goed met elkaar in gesprek blijven. Anders gaat het z'n eigen leven lijden en dat wil je ook niet.

7. julia80

julia80 Fanatiek lid

11 jan 2014
    4.610
    2.404
    113
    Bedankt voor jullie reacties!
    Bakkie doen: dat stelden zij ook al voor en lijkt me een goed idee. Dan inderdaad samen eens kijken boven bij ons. Gaan De relatie is overigens verder prima hoor, daar niet van. Maar ik merk dat beide partijen het nu als een enorme inbreuk op hun privacy/ontspannen thuis gevoel beginnen te ervaren

Vloerbedekking leggen is misschien inderdaad een goeie.

kinderen 's ochtends voor de tv zitten wil ik echt niet gaan doen, wij doen minimaal aan tv. Daarnaast is het zeker in het weekend bij ons echt enorme quality time om met z’n viertjes in ons bed een half uurtje te liggen. Ik vind dat wel een enorme opoffering om daar iets in te veranderen

En schreeuwend rondrennen ‘s ochtends: nee dat niet, maar zeker de jongste is wel eentje die al snel gaat rennen in plaats van langzaam lopen. Toegegeven, mijn kinderen zijn best aan de drukke kant, maar ik kan moeilijk hun karakters veranderen :cool: Wat ik wel bereid ben om te doen is wat geld uitgeven om iets te verbeteren, maar ik zie dus niet zo heel goed wat.

8. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Maar dat zijn toch gewoon leefgeluiden? Hoort er een beetje bij vind ik eerlijk gezegd..... ik vind het al heel positief dat je probeert om er rekening mee te houden.
    Wij hebben hier pas ook zoiets gehad en idd ga je dan een beetje op je tenen lopen. Wij zijn pas verhuisd en binnen een paar weken gaf de buurman aan last hebben van geluidsoverlast zoals hij al meteen zei..
    En dan vooral de trap. Maar met een metalen wenteltrap die niet aan de binnenmuur met hun grenst snap ik dat het wat door kan trillen naar hun maar eerlijk gezegd denk ik dat er een beetje overdreef.... we zijn er echter wel op gaan letten, en met een dochter die heel erg op haar hakken loopt en nogal dramatisch kan doen is dat niet altijd makkelijk. Echter hebben we gelukkig nooit meer wat over gehoord. Overigens hoor ik hun trap ook nooit, nooit gedaan, dus vandaar dat ik het idee had dat het lichtelijk overdreven was. En de reactie van de oude bewoners dat hij daar vaker last van had

9. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Als de balken door beide huizen lopen is er echt heel weinig aan te doen.

Ik geloof vast dat vloerbedekking met goede onderlaag nog het meeste helpt. Maar het kan ook nog via het plafond doordringen.. kunnen zijn evt niet ook van kamer verhuizen?

Koffie is een goed idee lijkt me!

10. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Is een tapijt in de slaapkamer een optie? Misschien zeg ik iets doms, maar dan dreunt het denk ik ook minder.

11. pippa26

pippa26 Fanatiek lid

14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Alsof de buren was zou ik met oordopjes slapen :)

Maar idd, tapijt of vloerbedekking en even met hen praten over wat het effect is na paar weken.

12. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    De kids weer naar bed sturen? Bij ons is de regel dat ze vóór 07.00 uur niet bij ons op de kamer mogen. Om half zeven dus gewoon weer in bed met de ogen dicht. Iets voor zevenen mag ze een boekje lezen of puzzelen ofzo op haar kamer, maar geen herrie maken. In het weekend mag ze om zeven uur naar beneden tv kijken, en om acht uur bij ons op bed komen.

Ik zou ook best pissed worden als ik voor zeven uur door leefgeluiden van anderen gewekt zou worden.

fanona, Ysabella, merah en 2 anderen vinden dit leuk.
  13. Bailief

Bailief Niet meer actief

Dan zou ik inderdaad eens naar vloerbedekking kijken. Of vinyl, dat hebben wij laatst gelegd in de kamer van onze dochter en dat dempt ook al aardig wat in vergelijking met het laminaat dat er lag. We hebben er wel van die dikke groene platen onder.

Verder denk ik dat je het al veel probeert te beperken. En heel eerlijk, ik zou er ook niet aan moeten denken om in het weekend gelijk mijn bed uit te moeten als we nog even samen kunnen liggen.

Wij hebben aan 1 kant buren en ik weet dat ze onze dochter wel eens horen, dat hebben ze wel eens gezegd. Maar zelf horen wij ze ook geregeld boven lopen en rommelen (zij hebben laminaat) als onze dochter slaapt. Geen van beide maakt hier een echt probleem van.

14. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hebben je kinderen sloffen? Lekker zachte sloffen dempen misschien al iets. Zelf zou ik geen vloerbedekking willen hebben of dikke kleden dus dan zijn sloffen misschien een optie.
    Verder hoort dit wel onder leefgeluiden en heb je nu eenmaal meer last hiervan in een oud huis. Als je kinderen een beetje stil zijn maar je hoort ze wel lopen, dan heb je daar toch niet heel veel last van lijkt me? Ik zou daar zelf (letrerlijk) niet wakker van liggen.

15. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Wekker op hun kamer en afspreken dat ze voor een bepaalde tijd niet uit hun kamer mogen komen. Totdat wekker afgaat mogen ze rustig op hun kamer spelen of een boekje lezen. Je kan niet alle geluiden tegengaan maar ik zou toch kinderen duidelijk maken dat ze 's ochtends vroeg niet mogen rennen en rustig moeten lopen. Ik zou ook not amused zijn als ik elke morgen om 6 uur door de kinderen van de buren wakker lig...

Ysabella en Jessi79 vinden dit leuk.
  16. Mamaa6

Mamaa6 Bekend lid

10 jun 2015
    933
    563
    93
    Ik heb zelf ook kinderen en ik vind jullie allemaal erg mild...
    Zes uur is geen normale tijd de buren kunnen er niets aandoen dat jou kinderen zo enorm vroeg actief doen en dat zou ik zelf al irritant vinden laat staan van " andere " kinderen.
    In mijn ogen zit er niets anders op dan zelf om zes uur opstaan en direct naar beneden gaan
    Nu wil je zelf blijven liggen want kennelijk vindt je het te vroeg en je buren moet dat maar accepteren? Klinkt een beetje als de omgekeerde wereld ;)
    En ik vind het er zoals jij zegt zeker niet bij horen op dit tijdstip wel als deze geluiden op een normaal tijdstip zijn dan heb je gelijk het zijn kinderen en die maken soms herrie

zara1983, twoboys, Marbloempje en 13 anderen vinden dit leuk.
  17. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Ik weet hoe het is om vroeg wakker van de buren. Het levert spanningen op. Maar ik snap dat dat ook voor jullie geldt. Je moet wel jezelf kunnen zijn. Samen om tafel met de buren lijkt me het beste. En ze komen op mij over als redelijke mensen die het gesprek aan willen gaan. Dus drink een bakkie koffie. Samen kijken naar goede isolatie. En wat heb je op de vloeren? Heb je overgordijnen? Een tapijt helpt ook. Ook zou een slaapwekker voor de kinderen een uitkomst kunnen bieden. Ik vind dat ze vroeg wakker zijn. Ik weet dat er genoeg kinderen zijn die zo vroeg wakker zijn hoor, maar ik vind het heel vroeg. En ik leer mijn dochter ook om zachtjes te doen. Ze mag bij ons in bed 's ochtends maar we doen dan rustig

18. A je to

A je to Bekend lid

7 feb 2016
    944
    1.259
    93
    Ik lees veel reacties over 'normale leefgeluiden'. Naar mijn mening is daar geen sprake van om 6 uur in de ochtend. Ik zou mijn kinderen leren om zich tot zeker 7 uur rustig te houden. Of inderdaad van kamer wisselen met je dochter, even een kleine verhuizing, maar als twee gezinnen er meer ontspannen door kunnen leven zou mij dat zeker waard zijn.!

floppie888 vindt dit leuk.
  19. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Ik kan me voorstellen dat het een vervelende situatie is voor zowel de buren als voor jullie zelf. Fijn dat jullie goed contact hebben met de buren en bereid zijn om samen naar een oplossing te zoeken. Je noemt 3 mogelijkheden op. Ik mis hierin een 4e optie, die voor mij op nummer 1 zou staan, namelijk: ervoor zorgen dat de kinderen niet al om 6 uur 's ochtends op jullie kamer komen. Volgens mij is daarmee het probleem opgelost.

Dat betekent dat jullie ofwel 's ochtends om 6 uur opstaan om met de kinderen naar beneden te gaan ofwel dat jullie de kinderen leren dat ze tot 7 uur in hun eigen bed moeten blijven liggen. Bijkomend voordeel is dat jullie zelf ook wat langer kunnen uitslapen. ;) Een slaaptrainer biedt uitkomst. Wij hebben goede ervaring met schaap Sam van Zazu, maar er zijn natuurlijk ook andere die net zo goed zijn. Mijn zoontje heeft de slaaptrainer gebruikt vanaf zijn 2e jaar. Ideaal. Inmiddels heeft hij een klok op zijn kamer en weet hij dat hij niet voor 7 uur uit bed mag (behalve om te plassen).

Wat ik me nav jouw verhaal nog wel afvraag: zijn de kinderen iedere dag om 6 uur echt al klaar wakker? Hebben ze dan al voldoende slaap gehad? In dat geval zou je je kunnen afvragen of ze 's avonds wellicht te vroeg naar bed gaan. Misschien kun je hun bedtijd iets rekken: een uurtje later in bed, een uurtje later uit bed...

Lafelife, Ysabella en Jessi79 vinden dit leuk.
  20. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ik zou het ook proberen te rekken tot 7 uur.

Deel Deze Pagina