Gaan we weeeeer

Discussie in 'De lounge' gestart door Partyrocker, 6 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Ik dacht dat de vorige keer mijn laatste sm topic was voor voorlopig, maar MIS dus.

Vorige week dus een ontploffing met sm gehad en een flinke ook.

Nouja eind goed al goed, uiteindelijk werd het wat rustiger en was het ´´uitgepraat´´.
    Conclusie, we zouden er wat meer tijd in investeren om dingen met zijn allen te doen, wij zouden wat meer langskomen bij hun etc.

NU dus het probleem.
    Het is nu nog geen week later en mijn vriend krijgt dus een uitnodiging, voor HEM alleen. Om met sm en sz naar de film te gaan.
    Zonder mij dus.
    We zouden dus eigenlijk, om rustig aan te beginnen, bij sm langs gaan zondag. Met zijn drietjes. Gewoon een bakkie doen, maar nu komt dit er dus ineens tussen. Ik krijg een beetje het idee dat het er om gedaan wordt. Omdat sm vond dat ze haar zoon niet genoeg zag en tsja. Dit is dan natuurlijk een leuke eerste stap, maar ik vind het na alles wat er gebeurd is gewoon zo snel!
    Ik krijg niet eens de kans om het allemaal te laten bezinken, maar het moet gelijk allemaal maar ZO gaan.

Ik weet niet wat er mee aanmoet, maar ik voel me er zoooo rot onder.
    Want van vl krijg ik natuurlijk alleen maar verwijten dat ik altijd moeilijk doe als het om zijn ouders gaat en alles.
    Terwijl ik alleen maar TIJD wil. Waarom moet het allemaal NU na een week?

2. sydneys

sydneys Niet meer actief

ik zou het laten gaan, misschien wil ze met haar eigen kinderen naar de bios gaan, heeft je sz een vriend die ook niet uitgenodigd is?

3. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.830
    3.625
    113
    Ik zou het ook laten gaan. Er is tussen jullie zoveel gebeurd, dat je nu misschien overal een tandje heftiger op reageert dan normaal het geval zou zijn. Als er geen andere problemen zouden zijn, zou je er dan ook maar een seconde door geïrriteerd zijn dat ze met haar kinderen een avondje naar de bios wil? Waarschijnlijk niet. En al doet ze het er inderdaad om, dan is dit toch een mooie gelegenheid om er boven te staan? Laat ze gaan, maak er geen woorden aan vuil, en wie weet geeft dit haar ook wel een reden om daarna jou weer wat meer tegemoet te komen. En gebeurt dat niet, dan heb je op zijn minst je vriend laten zien dat jij je best iig doet.

4. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Oh dat zou ik ook niet cool vinden hoor. Eerst maar wer even rustig aan opbouwen Inclusief jij dus.

5. Vrouw1982

Vrouw1982 Fanatiek lid

17 mei 2012
    2.195
    464
    83
    Vrouw
    Ik heb een aantal topics gelezen, alleen nog nooit gereageerd.

Ik denk er het volgende over.

Doordat je je steeds door je sm laat 'opfokken' wordt het er voor jou en je vriend niet leuker op. Ik denk dat je teveel wakker ligt van alles wat je sm doet.

Laat je vriend lekker naar de film gaan met zijn ouders en maak je er niet druk om. Ga die dag wat leuks doen met je kleine en denk een lange vinger naar je sm.

laat je ook niet meer zo opfokken als er wat gebeurt, want daar heb je alleen jezelf mee en wie lacht er het laatst ?!?

Stel voor jezelf een goede grens (wanneer is het klaar met sm) en breng deze bij je vriend onder de aandacht. Als die grens is bereikt, onderneem dan ook actie.

Succes!

6. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.291
    113
    Nederland
    Dit. Laat het los.. Makkelijker gezegd dan gedaan. Maar het lukt je wel.

Nu blijf je in die negatieve cirkel hangen. Jouw allergie (irritatie) is het gedrag van jouw schoonmoeder op dit moment. Hierdoor wek jij met jouw gedrag weer een irritatie op bij jouw schoonmoeder.

Zo blijf je in die cirkel hangen. Sta er boven :)

7. ladylupos

ladylupos Actief lid

2 okt 2012
    309
    0
    0
    visagiste/haarstyliste
    capelle a/d ijssel
    Ik begrijp precies wat je bedoelt, en ik persoonlijk zou ook ontploffen.
    Maar als ik jou advies mag geven, dan zou ik idd even tanden op elkaar en er geen woorden over vuil maken.
    Laat ze lekker gaan, maar dan kan jou nooit worden verweten dat jij daar een stokje voor gestoken hebt.
    En geeft je haar dus geen troef in handen, maar hou jij de joker kaart in jou handen.

8. ikkke

ikkke Bekend lid

29 mrt 2010
    560
    0
    0
    Onze mooie kids.
    Rotterdam
    Lastig hoor.
    Juist omdat jullie hadden afgesproken dat jullie meer tijd zouden investeren om dingen met zijn allen te doen snap ik niet waarom jij niet uitgenodigd word.
    Of hier gewoon een tijd mee wacht.
    Waar gaat dat over?!
    Jullie hebben toch niet voor niets een gesprek gehad.
    Vind je vriend dit dan ook niet raar van zijn moeder?
    Als ik jou was zou ik gewoon op mijn strepen blijven staan.
    Jij heb tijd nodig en ik vind dat ze jou dit ook hoort te geven.
    Nu “gunt” ze jou je tijd door alleen jou vriend en zoontje uit te nodigen maar bij mij komt dit een beetje schijnheilig over.
    Maarja dit is mijn interpretatie er van natuurlijk.
    Pff erg moeilijk.
    Ik hoop dat je er uitkomt.

9. Partyrocker

Ja het is inderdaad zoveel makkelijker gezegd dan gedaan. Nadat het zaterdag uit de hand liep had ik gewoon ff wat rust nodig, even een time out.
    Maar dan krijg je dit weer met de bijbehorende ruzies en al.
    Het is dodelijk vermoeiend.

10. Agter

Agter Fanatiek lid

3 mei 2012
    2.266
    0
    0
    In een huis
    Wat vindt je vriend hier eigenlijk van?

11. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

ik denk dat deze vrouw HEEL goed weet hoe ze haar zoon moet bespelen.. en ook precies weet wat ze moet doen om jouw op de kast te krijgen...

ik zou het er niet meer over hebben met SM.. met je vriend wel.. gewoon uitleggen hoe jij erover denkt.. dat hij wel '' mag'' gaan.. maar dat hij goed moet luisteren naar wat zijn moeder zegt..
    want volgens mij zal ze ook heel hard haar best doen om met '' zogenaamd goed advies'' jouw vriend om te praten.

je moet er echt boven staan en je vriend er zelf achter laten komen hoe achterbaks zijn moeder is..

Vooral aan je vriend laten zien dat jij het wel wilt proberen.. waarschijnlijk gaat zijn moeder dan nog harder haar best doen met steuken.. en dan zal je vriend zelf wel inzien hoe ze is.

jij bent nu de enige die inziet hoe ze is... hoe harder jij er tegen vecht.. hoe makkelijk het wordt voor je schoonmoeder om tussen jullie in te komen!

12. ladylupos

ladylupos Actief lid

2 okt 2012
    309
    0
    0
    visagiste/haarstyliste
    capelle a/d ijssel
    Ja daar ben ik ook wel benieuwd naar.

13. Partyrocker

Ja vriend ziet nu alleen maar het leuke gebaar.
    Hij zegt dat hij begrijpt dat het snel is maar volgens mij meent hij daar dus geen biet van.

14. Partyrocker

Fairy volgens mij heb je nog gelijk ook.

15. Smnee

Smnee Niet meer actief

Eens met Fairy!
    Misschien voor jezelf ook fijner, nu ben je constant aan het stressen dat houd een keer op ;)

16. Wen1975

Wen1975 Fanatiek lid

21 nov 2009
    3.619
    0
    36
    .
    Nederland
    + 1

17. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    maar waarom mag sm niet alleen met haar zoon en dochter naar de film dan? is dat zo raar?
    ik vind dat je je nu wel heel raar opsteld, en hierdoor weer een probleem maakt en de cirkel waarin jullie contineu doorgaan niet verbreekt op deze manier... misschien wil je sm gewoon kijken hoe jij hierop reageert... je had ook kunnen zeggen tegen je man goh wat leuk van haar, veel plezier!

en ik snap dat het gevoelig ligt en misschien doet ze dit ook wel extra... maar probeer er dan boven te staan en er niet zo op te reageren... net doen of je het leuk voor ze vind... en ga zelf lekker met je vriendinnen wat doen die avond... oppas regelen en je niet zo op de kast laten jagen als dat je sm tacktiek is kun jij daar beter maar boven gaan staan... want van aktie komt een reactie...

18. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.291
    113
    Nederland
    Dat kan ik mij voorstellen. Probeer er boven te staan. Laat jouw vriend er achter komen hoe ze werkelijk is. Maar wees je irritatie de baas.

Hier een soort gelijke situatie gehad. Ik kon in het begin redelijk met sm door één deur. Maar goed, wij kwamen er net wonen. Dus alles was leuk en nieuw. Al vrij snel sloeg de boel om zoals ze altijd is geweest. Mijn man wist genoeg, maar hield afstand. Zijn gedachten: "het is wel mn moeder". Nu begon mijn irritatie..

Dit is nu vier jaar nadat we in deze regio zijn komen wonen. Inmiddels is het contact verbroken. Er hangt natuurlijk een heel verleden aanvast, dat het zo ver is gekomen, maar het geeft vreselijk veel rust. Ik zit zoveel lekkerder in mn vel. Geen stress..

19. SDonya

SDonya Niet meer actief

Ehhmmm ik zie het probleem niet zo... Ze had aangegeven dat ze het jammer vond dat ze zo weinig met haar eigen kinderen deed, nu wilt ze dus gezellig naar de bioscoop met haar kinderen en dan is het weer niet goed?! Ja voor jou snel maar voor haar kon het niet snel genoeg gaan denk ik aangezien ze haar zoon zo miste toch?! Je vriend vind het ook leuk om te gaan nou gun ze dan lekker dat uitje!!

Hoe moeilijk het ook misschien is, jij zal nooit voor je schoonmoeder zijn wat je vriend voor haar is, daardoor dat jij misschien alle negatieve aandacht krijgt.. Ik weet dat het niet leuk is want ik liep daar ook vaak tegen aan bij mijn schoonmoeder maar sinds ik het heb geaccepteerd heb ik zoveeeeeel rust gekregen! Probeer het gewoon te accepteren, is ook veel beter voor jezelf.

20. Zomerbloem

Zomerbloem Niet meer actief

Lastig hoor, maar ik begrijp je helemaal!

Hier ook zo'n soort situatie gehad maar ik heb de "mazzel" dat mijn man inziet hoe zijn moeder is.

Hopelijk gaat jouw vriend dat ook inzien en keert de rust voor jullie terug. Net wat Fairy zegt, waarschijnlijk is je sm aan het stoken en doet ze dit uitje expres. Om jou uit te testen en om hem op zijn gevoel in te praten.

Zoals anderen ook al hebben gezegd, probeer er boven te staan. Zeg tegen je vriend dat hij moet gaan maar dat het je geen fijn gevoel geeft. Laat het rusten als het op ruzie tussen jullie uitdraait, dat is je sm niet waard en daar is ze alleen maar op uit.

Deel Deze Pagina