medicatie bestellen op internet goedkoper als bij de apotheek.

Discussion in 'De lounge' started by Amfy, Jan 25, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Amfy

Amfy Niet meer actief

oke ik gebruik een aardige batterij aan medicatie en sommige moet ik deels zelf betalen bij de apotheek terwijl ik dan wel een recept heb.

nu ben ik er vandaag eens mee bezig geweest omdat ik die 125 euro in de maand ook beter kan gebruiken (nouja beter leuker;))

nu ben ik dus aant kijken en nu kwam ik bij efarma.nl daar kan ik mijn recept heen sturen en mijn medicatie bestellen dan komen ze het ook nog thuis bezorgen ook.

en dan moet ik 44 euro afrekenen incl verzending.

hoe kan het dan ik dan bij mijn eigen apotheek 125 moet afrekenen voor dezelfde medicatie van HETZELFDE merk?

2. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,162
    8,145
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    omdat hun geen personeel hoeven te betalen die "advies" geven

3. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

Jul 22, 2008
    18,631
    31
    48
    Is het ook niet zo dat je van de apotheek deels vergoed krijgt van je verzekering en van internet helemaal niks?

Overigens zou ik NOOIT medicijnen via internet bestellen, want er zijn veel onderzoeken geweest en vaak krijg je heel iets anders, of een placebo. Of medicijnen die tegen of over de datum zitten...

Stond een tijd geleden iets over in de consumentengids ook...
    Gevonden: Gezondheidsrisico
    Deze site is ook erg goed: Internetpillen.nl. Hier kun je zien hoe je kunt checken of een internet-apotheek betrouwbaar is of niet.

4. PenK

PenK VIP lid

Jan 20, 2006
    6,275
    521
    113
    Daarnaast is er via een internet apotheek niemand die je wijst op eventuele contraindicaties.

5. Islah

Islah Niet meer actief

Bij onze apotheek kan je ook je medicijnen via internet bestellen, zie niet in wat daar onbetrouwbaar aan zou zijn?
    Verder zijn medicijnen niet altijd pillen hoor... Ik heb 3 medicijnen (standaard) wat geen pillen ziin.

6. danip

danip Niet meer actief

Er zijn een aantal goedgekeurde (ook door de zorgverzekeraars) internetapotheken. Ik zou net voor ik zwanger raakte ook overstappen. Ik stond er namelijk zo ongeveer elke week (mmm), en op een gegeven moment zelfs 2 of 3 keer per week. En wachtte dan gemiddeld een half uur, konden ze standaard mijn recept eerst niet vinden. Moest ik die poging maar afbreken :)x) maar oh! daar lag toch mijn recept (echt elke keer) Maar dan was het medicijn er niet, en konden ze dat niet meer op tijd krijgen. En een andere apotheek bellen kon ook niet. Dus dat deed ik dan zelf maar tot er 1 was die het op voorraad had. En ik krijg trouwens ook geen advies van hun, dat krijg ik wel van mijn arts. Oh en als je wel een uitleg kreeg over je medicijnen, dan was dat gewoon aan de balie, waar het halve dorp hoorde wat je haalde. En waar je het in of op moest smeren. Totaal geen privacy!

Ik ben dus pro internet apotheek :D En zou er als het je zo veel scheeld toch echt gebruik van gaan maken. Ik heb er wel vertrouwen in. Nou die goedgekeurde apotheken dan.

7. Sila24

Sila24 Niet meer actief

haha danip ja inderdaad, laatst wou ik voor een njaar de pil gaan halen, en het was bomvol in de apotheek die baliemedewerker die schreeuwt joh ja mevrouw u wilt dus voor een jaar de ANTICONCEPTIE PIL HEBBEN? en achter me stond de buurman nou lekker hooooooor daag privacy

8. Jel

Jel Niet meer actief

:$ Wat een boel geld. Ik vind het zo belachelijk dat je medicijnen soms grotendeels zelf moet betalen. Alsof je ze voor je plezier slikt. ;)

Mijn man slikt ook een bepaald medicijn waarvan je zelf 8 euro moet betalen geloof ik. En heb ook een keer zo'n doosje in het weekend opgehaald, en toen betaalde ik wel 25 euro of zo. Vind het echt belachelijk.

Hoe het allemaal zit met via internet kopen, geen idee.

9. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    Internet is vaak goedkoper omdat ze een afzonderlijke apotheek zijn en niet een groot netwerk met afspraken met medicijn leveranciers. Vaak wordt van een medicatie een heel duur merk uitgedeeld omdat de apotheek hier ook weer aan verdient. Je hebt ook goedkopere merken van het zelfde medicijn maar wordt pas uitgedeeld als hier om gevraagd wordt en vaak dan doen ze moeilijk. Het gaat dan vaak om naamloze medicijnen maar met precies de zelfde inhoudt. Internet appotheken leveren dus prima medicijnen maar geven dus vaak niet de dure merken. Kan verder geen kwaad hoor. Als je je medicijnen bij 2 verschillende appotheken haald krijg je vaak ook een ander doosje/merkje. Alsjeblief de orginele krijgt hebben ze misschien juist goede afspraken gemaakt met hun en je eigen apotheek niet. Ik krijg mijn medicijnen via de thuisapotheek.nl en ben zeer tevrede

10. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

Jul 22, 2008
    18,631
    31
    48
    Zoals in de tweede link die ik gaf staat, kun je controleren of een website echt bij een erkende apotheek hoort. Dan is het dus niet een internetapotheek, maar een normale apotheek, die ook via een website werkt.

Enneuh, ik zei niks over pillen? Dat de makers van die website die URL hebben gekozen, wil niet zeggen dat het alleen over pillen gaat.
    Ja hallo zeg... Moet alles dan zomaar gratis zijn? Doe dan ook maar alle onderwijs gratis. Want ja, dat is toch verplicht? En ja, doe het brood in de supermarkt dan ook maar gratis, want eten moet je ook, anders ga je dood. En benzine moet dan ook maar gratis, want zonder benzine kan ik niet autorijden en zonder auto kom ik niet op mijn werk en zonder werk kan ik geen kleren kopen en oja, die kleren moeten eigenlijk ook gratis, want als je naakt loopt, wordt je opgepakt.... ;) Wees blij dat de meeste medicijnen in elk geval deels worden vergoed.

Anyhow.....
    Let gewoon op bij welke web-apotheek je besteld. Op die tweede link kun je dus lezen hoe je kunt zien of het wel een betrouwbare is.

11. Amfy

Amfy Niet meer actief

hmm lijkt mij niet want ik moet daar ook gewoon mijn recepten naartoe fax voor vergoeding van mijn medicijnen via het ziekenfonds.

efarma is trouwens veilig had ik even voor gekeken

12. sweetamber

sweetamber Fanatiek lid

Nov 6, 2008
    1,271
    1
    0
    apothekersassistente
    Dit is dus niet waar!!!
    Wij (ben apothekersassistente) zijn zelfs verplicht om het goedkoopste (merkloze) middel af te leveren. Er zijn heel veel mensen die perse het merkmiddel willen hebben, wat dus (over het algemeen) duurder is...

Tegenwoordig is het zelfs zo dat niet wij als apotheek mogen beslissen van welke fabrikant we leveren, maar dat de zorgverzekeraar dat doet. Dit geldt niet voor alle zorgverzekeraars, maar een flink aantal. Dit is het zogenaamde preferentiebeleid. Dit is bedacht door de overheid om te bezuinigen.

Maar voor de TS, ik kan je niet uitleggen hoe het kan dat het in de apotheek duurder is dan bij een internetapotheek, dan zou ik meer info moeten hebben.

Share This Page