ik geef in de laaste fles bambix. geef het eingelijk voor de vezels die erin zitten. goed voor de darmpjes. ben er vanaf 6.5 maand mee begonnen ongeveer. nutrix heb ik nooit gegeven
wij hebben vanaf 9,5wk nutrix gegeven door de laatste fles omdat ons zoontje zo enorm hongerig was, en er geen hypoallergene voeding is die extra zwaar is. het werkte vanaf de eerste nacht, direct veel langer slapen. bij een kindje met koemelkallergie schijnt het wel een risico te zijn om al vroeg 'bijvoeding' te geven, maarja een kindje wat ontroostbaar is van de honger, daar moet je soms een gokje mee wagen. gelukkig is het altijd goed gegaan.
Wij zijn met nurix begonnen toen Rosalie 4,5 mnd was, dit gaven wij voor het slapen gaan zodat zij de nacht weer makkelijk door kon slapen. Nu gaan we bambix introduceren 's morgens, dit omdat ik denk dat dit een goed vezelrijk ontbijt is en lekker vult.
Wij gaven pap vanaf dik 6 maand. Omdat het ons leuk leek, en omdat ons zoontje medicatie moest die we makkelijk konden geven via pap.
Ik geef Noortje nu regelmatig in de ochtend pap. Andere keer fles. Gewoon omdat ze graag 'hapt' en voor de vezels. Ook heb ik het idee dat ze hiermee langer voldaan is.
nutrix is geen johannesbroodpitmeel nee (daar kon mijn zoontje overigens niet tegen), nutrix is van rijst gemaakt. in principe is nutrix bijvoeding omdat het van rijst gemaakt is, maar de kans op reactie is niet groot (maar niet uitgesloten). wij vonden dat de gok wel waard, maandenlang heel veel huilen van de honger vonden wij geen optie, en hij zat al vrij vlot op bijna een liter (!) voeding op een dag en mocht dus niet nog meer voeding, terwijl hij altijd heel dun geweest is. hypoallergene voeding schijnt ook veel sneller te verteren dus is het niet zo gek dat ze er hongeriger op zijn dan gewone voeding. tis dus een afweging die je zelf moet maken, of je die kleine kans op eventueel een allergische reactie aandurft of niet. mijn cb deed er heel moeilijk over, maar ik zou niet weten hoe ik al die maanden doorgekomen was zonder nutrix, hongerlijden vind ik niet nodig, en dan is nutrix een behoorlijk veilige oplossing.
ik gaf met 5 maanden soms wat nurtix in haar laatste fles en daarna eigenlijk niks meer omdat ze het goed deed op het eten wat ze kreeg. sinds 8 maanden ben ik toch pap gaan geven omdat ze niet genoeg had aan 3 flesjes en aan 2 en 1 bord pap wel en dus dan maar zo. nu eet ze elke dag een bord pap en krijgt er soms een klein flesje als toetje achteraan. ik ben dus pas gaan geven namate ze meer behoefte had aan meer eten.