Hoi dames, 19 september is mijn Mirena verwijderd. Een paar dagen voor de verwijdering had ik mijn menstruatie. Nu zijn we inmiddels 3 weken verder, met vandaag het begin van de 4e week zonder Mirena. Ik heb veel gehoord over een bloeding die je krijgt na het verwijderen, echter heb ik deze niet gehad, ook heb ik nog geen menstruatie gehad. Wel af en toe last van gevoelige borsten en erg vaak last van dik slijmerige afscheiding (sorry). Zou het mogelijk kunnen zijn dat ik meteen zwanger ben.. of moet ik nog geduld hebben en zal ik binnenkort mijn menstruatie kunnn verwachten? Iemand hier ervaring mee? Wellicht duidt dit helemaal niet op een zwangerschap maar hoop doet soms twijfelen.
Enige wat je kunt doen om er achter te komen is een test! Hier 10 augustus de mirena laten verwijderen, heb em 8,5 maand gehad. 2 dagen na verwijderen kreeg ik een onttrekkingsbloeding die 3 dagen duurde (en overigens niks voorstelde), en sindsdien nog niks. Nog geen eisprong gehad (hou m'n temp bij), en nog niet ongi geweest.
Ik heb afgelopen zaterdag een test gedaan. Deze was negatief, maar het zou natuurlijk te vroeg kunnen zijn. Misschien ben ik iets te enthousiast en begin ik te geloven in die dingen die er nog niet zijn. Dus jij hebt wel een ontrekkingsbloeding gehad? Ik hoor van veel vrouwen dat ze dit hebben na het verwijderen, heb dat helemaal niet gehad (vindt ik niet zo erg natuurlijk)
Ja, heb wel een onttrekkingsbloeding gehad, maar had geen menstruaties met mirena. Als de test negatief was zou ik gewoon nog even afwachten. Kan zijn dat je lichaam toch even moet wennen aan het feit dat de mirena er uit is.
Ik heb m'n mirena spiraal nog wel, maar eind deze maand gaat ie, na 5 jaar, eruit. Maar ben wat ongerust, want ik moest vorige week vrijdag ongesteld worden en werd dat niet en ben nog steeds niet ongesteld. Heb eergister een test gedaan, maar die is negatief. Mijn cyclussen lopen de laatste maanden goed, dus steeds een cyclus van 28 dagen. Maak ik me nu druk om niks of.... Ik heb de laatste 3 weken last van m'n maag, darmen en soms maagzuur en heel erg moe En de laatste week ook misselijk en duizelig. Groetjes Tamara
Ik heb dit ook wel eens gehad tijdens mijn mirena. Uiteindelijk bleek het niks te zijn. Maar hoor ook verhalen om me heen dat het juist wel een zwangerschap kan zijn. Het is allemaal zo dubbelzinnig en soms om gek en onzeker van te worden. Ik zou nog even rustig afwachten en als je het niet vertrouwt even de dokter bellen. Ik heb dit onderwerp gestart omdat ik onzeker werd of ik nu wel of niet zwanger was. Vannochtend moe en misselijk opgestaan en besloten om toch maar weer een test te doen, ik verwachte er nit veel van aangezien ik afgelopen zaterdag een negatieve test had echter was het dit keer positief. Het zal nog allemaal heel pril zijn want mijn spiraal is er net 3.5 week uit.
Bedankt Jessi! Ik kan het zelf nog niet zo goed bevatten.. wilde natuurlijk nog een kind erbij vandaar de verwijdering van de Mirena, maar dat het ook daadwerkelijk zo snel zou zijn dat had ik niet verwacht. Maar ben er natuurlijk erg blij mee.
seheira van harte gefeliciteerd en wat lekker snel geniet ervan ook ik heb mijn spiraal laten verwijderen en we gaan nu voor ons derde kindje mag hopen dat het bij ons ook zo snel mag gaan heb wel een ontrekkings bloeding gehad en verder is het maar afwachten !!!
Bedankt voor de felicitaties! Ben me ervan bewust dat het nog erg pril is, dus durf nog niet heel erg uitgelaten te zijn. @linny24; wat spannend voor je. Ik hoop ook inderdaad voor je dat het snel zal gaan. Al is het alleen maar om van dat saaie onzekere wachten af te zijn ik zal voor je duimen
hey, Proficiat alvast met de zwangerschap geniet er van! Ik heb mijn mirena na 4,5 jaar laten verwijderen op 14 sept 2011. Ik werd al 4 jaar niet meer ongesteld. Dus exacte periode in de cyclus wist ik niet. Normaal voel ik wel mijn eisprong, maar ik weet niet wanneer de laatste was. Nu zijn we al 4,5 weken verder en ik heb nog steeds geen menstruatie gezien. Ik voel sinds iets meer dan 2 weken vanalles dat wijst op een zwangerschap: sterke reukzin, opgezwolle tepels, oprispende maag, winderige darmen, harde onderbuik, veel witverlies, vaak honger, heeel vage misselijkheid met momenten. De Gyneacologe vertelde me dat je inderdaad onmiddelijk zwanger kan worden. Dus ik al sinds 2 weken om de 4 dagen een test gedaan. Nog steeds negatief. Ik weet het echt niet meer. Waarschijnlijk maak ik mezelf iets wijs. En is het mijn lichaam dat gewoon veranderd na de hormonen van mirena Van zodra ik 6 weken na de verwijdering ben en nog niet ongesteld ben, mag ik bij de gyn op controle komen. Nog 2 weken ongeduldig wachten. Iemand raad of ervaring? veel liefs Tamske
Hoi, Ik heb 16augutus mijn Mirena spiraal laten verwijderen. 2 dagen erna een bloeding die duurde ongeveer 5 a 6 dagen. Daarna geen bloedingen meer gehad. Kreeg pin me borsten zo erg dat ik wel kon huilen, had ineens dikke slijm in me ondergoed. En 26 september teste ik positief en ik bleek dus zwanger te zijn. Het kan heel snel maar eht kan ook weer anders, ligt er maar aan hoe jou lichaam erop reageert.
O wat spannend allemaal. Ik heb voor 29 oktober een afspraak staan om mijn spiraaltje te verwijderen. Mijn man moet nog heel erg wennen aan het idee van een tweede dus heb ik voorgesteld de afspraak in te plannen en als hij echt niet wil, dat ik de afspraak afzeg. Ik schrik er wel van dat de meiden hier allemaal zo snel zwanger zijn. Heb in het voorjaar nog een cursus gepland en bij mijn vorige zwangerschap kon ik na een week of 25 niet meer lopen door de bekkeninstabiliteit. Het valt niet te plannen natuurlijk maar zo snel.........
Tja, hier nu op dag 67, nog niet ongi geweest, nog geen eisprong gehad en dus ook niet zwanger. Gaat dus helaas niet bij iedereen zo snel!