Ik gebruik eigenlijk gewoon altijd boter en een beetje olijfolie in de pan om te bakken, maar dan spettert het vaak zo. Dus ik dacht ik koop zo'n vloeibare fles, ook gezonder, maar waarom bakt de hele boel aan? en verbrand het spul zelf? Dat is toch gewoon stom en ongezond? Of is er iets dat ik niet weet? welk merk gebruiken jullie van dit soort spul? Bedankt, Charlie met aangebakken vlees, jus en pan
Ik heb het eigenlijk nog nooit gehad dat het aanbrandde (ok die keer niet meegerekend dat ik vergeten was dat ik de pan op het vuur had staan). Je moet het vlees ed net nadat de grootste bellen verdwenen zijn in de pan doen, dus iets eerder dan je gewend bent met gewone boter.
Ik heb het ook nooit...ik heb Bratella van de Aldi trouwens. Anders Blue Band. Die van de Lidl vind ik persoonlijk niet zo goed.
Ik heb er ook nooit last van, ik doe het vlees inderdaad in de pan als de grootste bellen verdwenen zijn.
Ook Bratella van de Aldi hier. Als het een beetje bruinig begint te worden en het is nog vloeibaarder geworden, dan doe ik het vlees of vis erin.
normaalgesproken van ah eigen merk, momenteel omdat het een aanbieding was blueband. ik heb het nog nooit gehad dat het was aangebrand. ik heb wel een tijdje de verkeerde olijfolie gebruikt, die voor de salades, en dat is dan weer kankerverwekkend.
Wij hebben ook altijd die van blue band, vind het voor veel dingen heel fijn, behalve voor een gebakken eitje, jee wat knettert dat ei dan zeg, moet echt oppassen dat ik geen spetters in mijn gezicht krijg. en nee het brand ook niet aan. Je heb deze flessen toch ook van croma?? Croma spettert niet en brand niet aan..zeggen ze..
Even gecheckt bij mijn man (die kan goed koken): het kan komen doordat je eerst de boter in de pan doet en daarna pas het vuur aandoet...? Je 'moet' altijd eerst de pan goed heet laten worden, dan de boter erin en zodra die goed is (bij sommige vloeibare merken is dat als de grote bellen verdwenen zijn, bij andere als het bruin is) het vlees/ei/whatever erin Hoop dat je er wat aan hebt!
Hoe weet je welke olijfolie je moet hebben? Ik gebruik dezelfde olijfolie om te bakken en door een salade...
Geen extra vierge van de eerste koude persing. Daar zitten meer 'vlokjes' in die kunnen verbranden bij een temperatuur die hoger is dan 180 graden. Voor te bakken is de goedkoopste olijfolie meer dan toereikend.
Ik heb altijd vloeibaar, meestal die van de lidl, die vind ik het fijnst. Ik heb nooit dat het aanbrandt, doe je er wel genoeg in?
Hoi meiden, bedankt voor de antwoorden. Misschien heb ik er niet genoeg in gedaan inderdaad. Het was ook echt zo'n franse zware metalen pan en die was misschien TE heet? Het spul werd echt snel zwartig en de bodem van de pan was ook snel verbrand. Het vlees was ook erg snel klaar, heb de buitenkant er maar afgehaald. Nou misschien moet ik maar even blijven experimenteren. Het is de light variant van AH eigen merk met omega 3 die ik heb. Qua olijfolie is de regel altijd de meest licht gekleurde fles kiezen voor bakken. Extra vierge is lekker voor brood in te dopen en salades of over pasta. Groetjes Charlie