Hay. Ik heb een dingetje waar ik even mee zit. Ik had eergister en gister avond erg last van mijn buik (harde buiken ondanks dat ik niks deed) en vandaag heb ik er eigenlijk al de hele dag last van. Ik denk dat ik vandaag wel meer dan 20x een harde buik heb gehad. Ze volgen mekaar relatief vaak op maar doen niet echt pijn behalve dat t gespannen voelt en ik soms n paar steekjes onder in mijn buik heb. Ook voel ik regelmatig m'n kleintje bewegen ter hoogte van bekkenbodem (voelt overigens erg vreemd) Ik weet alleen niet zo goed of ik nu wel of niet de verloskundige moet bellen omdat t naar mijn idee nog geen echte weeen zijn. Iemand hier ervaring mee, of iemand tips. Moet ik het gewoon afwachten? Thanks xx
Was je kindje al ingedaald? Ik zou proberen rust te pakken, lekker in bad gaan of in de douche. Je te ontspannen, zowel fysiek als mentaal. Even kijken wat er gebeurd, een nacht goed slapen kan ook rust brengen. Als je twijfelt kun je altijd bellen. Maar harde buiken zijn doorgaans geen weeën, kan wel zijn dat er iets in gang is.
Volgens de verloskundige lag t kindje al mooi laag in de bekken met t koppie. Maar ik heb verder geen ervaring met wat ik moet voelen als het gaat om indalen enz. Ik heb de hele dag al weinig gedaan en heb vanmiddag n uur op bed gelegen maar kon niet slapen doordat er dan teveel door m'n hoofd spookte. Ook heb ik na t eten n halfuur onder een warme douche gezeten en daarna had ik evengoed nog harde buiken. En nu zit ik al de hele avond heel rustig op de bank en nog blijf ik ze houden. Heb verder nog nooit echt zoveel harde buiken gehad
Ik herkende mijn weeen ook niet bij onze dochter. Je mag altijd de verloskundige bellen, als die twijfelt mag je waarschijnlijk even aan de ctg, daar kunnen ze prima zien of het weeen zijn. succes! Hopelijk sluit je die kleine snel in je armen.
Misschien dan toch even bellen.. Het gebeurd bijna nooit maar soms zijn weeën (lange tijd) niet pijnlijk. Je verloskundige kan beoordelen of je al ontsluiting hebt en je wat tips geven.
Zit er regelmaat in? Nemen ze toe in heftigheid? Zoniet, dan zou het ook heel goed 'gewoon' voorwerk kunnen zijn. Spannend! Succes iig!
Ik heb net toch even gebeld voor m'n eigen geruststelling En die zij dat het voor nu nog gewoon voorweeen kunnen zijn en als ik denk dat t echt doorzet ik gewoon weer mag bellen. En voor me gevoel nemen ze niet echt in heftigheid toe dus we wachten het braaf af. Ik hoop stiekem dat de bevalling doorzet maar dat heb ik helaas niet voor t zeggen
Helaas, afwachten dan maar. Hopelijk zet het zo door. Hoeveel tijd zit er tussen de harde buiken/weeen?
Ik heb vandaag precies hetzelfde!! Ook veel meer harde buiken dan anders en hier doen ze ook geen zeer! We kunnen niks anders dan afwachten en hopen dat t doorzet