Inleiden, ervaringen? Spannend allemaal..

Discussie in 'De bevalling' gestart door Syl20, 27 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Syl20

Syl20 Lid

5 jan 2008
    80
    0
    0
    zelfstandige
    rijsbergen
    Hallo Allemaal,

Ik ben op dit moment 40 weken zwanger ( vandaag uitgerekend) en ik zit te wachten zeg phoe.. Ik snap dat er vrouwen zijn die veel langer moeten wachten maar ik zal het even kort uitleggen..
    We zijn voor de tweede keer via ICSI zwanger
    4 jaar geleden is onze dochter Elize* na 21 weken en een bevalling van 3! dagen geboren en 50 minuten later overleden...
    Eind vorig jaar weer een ICSI gedaan en gezegend dat deze direct een wonder van een baby mocht brengen. Met 19 weken kwam ik met absolute rust thuis te zitten en wekelijkse controle in het ziekenhuis. Met 27 weken in het ziekenhuis opgenomen voor longrijpers want deze kleine jongen zou komen. Sindsdien denken ze continu dat hij gaat komen.. Niets is minder waar, de gynaecologen snappen dat de spanning voor ons eigenlijk ondragelijk aan het worden is en met 38,5 weken ( bijna 2 CM ontsluiting) ben ik al gestript... Sindsdien alleen maar voorweeen elke dag en nacht weer.. Helaas vrijdag wilde ze niet nogmaals strippen omdat het heel belastend zou worden..
    Nu veel last maar er gebeurd zo weinig waarvan ik het vertrouwen krijg ja nu komt hij ( gisteren wel even) ...
    Nu staat er vrijdag een inleiding gepland, ( totale omgekeerde wereld zeg) en ze verwachten het te doen door mijn vliezen te breken en direct de opwekkers te starten.. Wie heeft hier ervaring mee? Ik vind het beste spannend, en gezien het verlies van onze dochter is het al zo emotioneel allemaal.. Gaat het snel allemaal? Kom je echt zo makkelijk in een weeenstorm terecht?
    Wel houden we het stil voor eigenlijk iedereen ( behalve mijn moeder want die gaat erbij zijn) hoe hebben jullie dat gedaan? Hebben jullie het voor jezelf gehouden of gedeeld met familie en vrienden?

Sorry voor mijn iets te lange verhaal..
    Liefs Silvana

2. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Hoi Silvana, wat spannend zeg.....
    Ikzelf ben ingeleid omdat ik pre eclampsie had. Ik heb drie dagen gel gehad, tot ik op de vierde dag 2 cm ontsluiting had. Toen mocht ik naar de verloskamers en zijn mn vliezen gebroken en werd er direct een lijn op t hoofd van mn baby gezet zodat zijn hartslag geregistreerd bleef.
    Daarna kreeg ik een infuus wat langzaam werd opgebouwd.
    Bij mij vorderde de ontsluiting niet echt, de eerste uren gebeurde er weinig, er kwam wel wat activiteit in t beeldscherm te zien,maar voelde weinig. Na meer als vijf uur nog maar drie cm ontsluiting. Er werd over keizersnede gesproken.
    Er was nog 1 optie, alles stopzetten. Het infuus ging uit om te kijkn of mn lijf wat deed. Alle activiteit wat op weeen leek stopte...ik had niet echt pijn gehad, alleen wat ongemak.
    Hierna werd het infuus weer zachtjes aan opgeschroefd en kwam ik in een weeenstorm. Die kon ik helaas niet baas, dus heb om pijnstilling gevraagd,ik kreeg pethidine via een injectie, dit hielp me erdoorheen.
    Later kwamen de weeen regelmatig en sterk, maar ook de ontsluiting vorderde. Tussen vliezen breken en geboorte zaten ongeveer elf uur.

3. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Ohja, ik lag al paar dagen in zh, dus mensen waren erg benieuwd hoe t ging.
    De dag van inleiden hebben we wel met de aanstaande opa's en oma's gebelt of ze niet op bezoek wilde komen, we zouden wel bellen als er nieuws was...

4. mammz

mammz Fanatiek lid

25 mrt 2013
    1.845
    0
    0
    NULL
    NULL
    als eerste wat een heftig verhaal....

mijn vliezen broken met 36 weken (lees midden in de supermarkt) en ben de dag erna meteen ingeleid aangezien ik GBS positief ben.
    ik heb het niet als fijn ervaren..
    ze hebben een gel ingebracht om 8 uur ik had toen 1 cm ontsluiting..
    10 over 8, welkom weeenstorm! na 7 uur weeenstorm had ik nog maar 3 cm ontsluiting en zag ik sterrentjes en koos ik voor een ruggenprik. toen heb ik ook echt even kunnen slapen en mijn rust kunnen pakken. uiteindelijk is hij om 3.06 snachts geboren.
    het was erg pittig maar niet iedereen reageert natuurlijk hetzelfde..

wij hebben ook pas gebeld toen hij geboren werd en tussendoor veel telefoontjes en berichtjes gekregen maar op een gegeven moment frustreerde mij dat en hebben we de telefoons lekker uitgezet ;)

vriendin van mij is ook ingeleid en na 4 uur al bevallen met alleen laatste uur weeenstorm..

5. Vanilla

Vanilla Fanatiek lid

10 jul 2006
    1.373
    0
    36
    Ik ben ingeleid met 41+1. Op zondagochtend is er een ballon geplaatst en deze viel er de volgende ochtend uit, ik had toen 2 a 3 cm. Hierna hebben ze mijn vliezen gebroken en ging ik rond 9.00 aan het infuus. Om de 20 min werd deze verhoogd en rond 12.00 voelde ik de eerste weeën, deze waren nog niet echt pijnlijk.

Om 13.00 had ik 5 cm en ging het heel snel, ik kwam in een weeenstorm en had binnen 30 min volledige ontsluiting. Na 19 min persen is onze dochter geboren. Ook de persweeen waren zeer sterk en kwamen heel snel achter elkaar, hierdoor dipte de hartslag van onze dochter en kreeg ik tussendoor zuurstof en heb ik een knip gekregen.

Al met al binnen een paar uurtjes bevallen dus! Ondanks dat het laatste uurtje heftig was was het echt goed te doen. Ik heb geen pijnstilling gehad.

Laat het over je heen komen, het komt vast helemaal goed :) succes!

6. Koetje

Koetje Fanatiek lid

22 jul 2008
    1.237
    0
    36
    Ik ben bij mijn 2e op de uitgerekende datum ingeleid vanwege een hoge bloeddruk. Bij mij begonnen ze ook met het breken van de vliezen en weeenopwekkers via het infuus. Het infuus mocht alleen niet te hoog omdat ik bij mijn eerste een keizersnee heb gehad.
    Bij mij ging het daardoor echt heel langzaam. Ik heb uren over de eerste cm gedaan (is niets vergeleken met 3 dagen, maar ik vond het heel zwaar). Ook werd me constant verteld dat het nog heeel lang kon gaan duren, heel demotiverend vond ik.
    Ik vond het ook heel vervelend dat ik geen kant op kon, lag aan het ctg en had natuurlijk dat infuus. Later kreeg mijn dochtertje ook nog van die snoertjes op haar hoofdje voor haar hartslag (inwendig, weet even niet meer hoe het heet) dus kon ik helemaal het bed niet meer uit. Mijn meissie is uiteindelijk na 14 uur geboren (viel gelukkig nog mee), maar ik hoop toch echt dat er dit keer geen inleiding nodig is.
    Heel veel succes!

7. Shendari

Shendari Fanatiek lid

28 jul 2012
    1.628
    29
    48
    Hier ook een inleiding gehad. Kwam voor controle bij de vk bij 39 weken en 3 dagen maar toen bleek mijn bloeddruk te hoog. Doorgestuurd naar het ziekenhuis en daar wilden ze me diezelfde avond nog inleiden (bloeddruk in het ziekenhuis was tot tweemaal toe 150/115)

Kreeg een ballonnetje geplaatst en deze deed z'n werk vrijwel meteen. Alles zat nog potdicht, maar de volgende ochtend om 7 uur had ik al 2 cm ontsluiting. Helaas waren de weeën vanaf het begin af aan al zeer pijnlijk.
    Vliezen werden gebroken en aan het infuus gelegd. Toen duurde het nog tot rond 17.00 s'avonds voordat ik op 10 cm zat. Geen weeën storm gehad. Mocht helaas nog niet meteen mee persen, en heb nog ruim een uur het op moeten houden. Daarna 2 uur en 15 minuten geperst. Heftig, en zwaar! Binnen 24 uur bevallen :)

Succes! Laat het allemaal maar over je heen komen. Ik wist ook totaal niet wat me te wachten stond (m'n eerste kind) maar qua inleiding vond ik het opzich wel meevallen. Ik wilde alleen niet dat ze het infuus gingen ophogen steeds, omdat ik erge pijn had :p :)

8. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Wat heftig wat jullie mee hebben moeten maken!

Een inleiding is voor iedereen verschillend, de een komt wel in een weeënstorm terecht en de ander niet. Ik ben zelf ook ingeleid en heb wel een onwijze weeënstorm gehad wat heel heftig was.
    Maar uiteindelijk is dat het meer dan waard hoor ;)
    Heel veel succes!!!

9. soeza

soeza Niet meer actief

Jeetje meid wat een verhaal, kan me voorstellen dat je nu allemaal dubbele gevoelens krijgt nu de bevalling dichterbij komt....

Ik ben 3x ingeleid, dus ervaring genoeg :D
    Al waren de bevallingen wel bijna hetzelfde (1 grote weeënstorm en HEEL snel)

Over de datum, wel/niet bekendmaken
    Persoonlijk hebben wij de datum nooit bekend gemaakt, omdat ik geen zin had in telefoontjes met de vraag 'hoeveel cm ik al had'
    Maar aangezien ik alle 3 de keren overtijd liep, wisten mensen wel dat er iets ging gebeuren. Daarom hebben wij een een andere datum doorgegeven aan iedereen, dus bijv gezegd dat ik op maandag ingeleid ging worden, terwijl dit eigenlijk al de vrijdag ervoor was. Vrienden en familie zijn er alle 3 de keren ingetrapt :p

Succes met de laatste loodjes, ik hoop dat je een fijne bevalling krijgt!

10. Syl20

Syl20 Lid

5 jan 2008
    80
    0
    0
    zelfstandige
    rijsbergen
    Wat fijn zoveel reacties ! Ik merk wel dat ook het inleiden net als alle andere dingen echt voor iedereen anders is.. Wel fijn en geruststellend die reacties.. Een bevalling is natuurlijk nooit een hobby , ingeleid of niet..
    We hebben ons 36 weken gefocust op een vroeggeboorte dat ik me er nooit in heb verdiept wat inleiden is en heb er ook nooit een seconde bij stil gestaan dat dat wel eens kon gebeuren.. Hihi gelukkig besloot onze jongen anders..
    Bedankt voor de lieve berichtjes zover en ik kijk er naar uit nog eventuele volgende ervaringen / verhalen te lezen.. Stelt toch altijd weer op de een of andere manier gerust...
    Al blijf ik hopen dat het voor vrijdagochtend zelf nog doorzet, want de voorweeen worden wel sterker met de dag..

Liefs Silvana

Deel Deze Pagina