Condoomgebruik en zwangerschap

Discussion in 'Anticonceptie' started by geertjj, Nov 18, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. geertjj

geertjj Nieuw lid

Oct 1, 2009
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoihoi,

ik zit even met iets.
    Een tijdje terug heb ik diverse dingen geprobeerd voor anticonceptie. Niks leek bevordelijk te zijn, veel nachtelijk transpireren, depressies en soms heel zware, en voornamelijk ook opvliegers, waarbij ik vaak te horen kreeg, of ik in de overgang zat... Nee, duuh!

Dat is gelukkig nu over, we gebruiken nu alleen nog condooms.

Maar nu het issue waar ik mee zit, ik heb al even uitgerekend of het een vruchtbare periode voor mij was, en dat was het op dat moment. Maar tijdens het doen, toen mijn vriend en ik klaar was, trok hij zich terug (met condoom), maar ik voelde wat warms in mij, wat er uit kwam lopen. Het condoom was echter niet gescheurd, en de houdbaarheidsdatum was nog goed. We halen het ook altijd voorzichtig uit de verpakking. Hij was wel een beetje afgeschoven, mijn vriend ging nogal rigoureus zitten. Ik schonk er verder geen aandacht meer aan, totdat ik 12 november bij hen thuis was, om een feestje. Ik kon geen hapjes uitstaan, en had erge buikkrampen. Mijn rechterborst deed zeer, alsof er een prik in kwam te staan. Daarna is het eigenlijk alleen maar erger geworden. Ik werd en word al misselijk om de kleinste dingen, zelfs op mijn katten kan ik aardig foeteren als ze teveel aandacht vragen. Normaal pak ik ze gelijk op.

Nu heb ik ook last van mijn rug etc. Maar kan dat zomaar, ik las dat 70% van de mensen beschermd zijn bij het vrijen met condoom, en de overige 30% door verkeerd gebruik zwanger kunnen raken... Maar het is altijd goed gegaan...

We denken trouwens wel, na het samenwonen en trouwen aan kinderen, het is ook welkom hoor mocht het zo zijn, dat heeft mijn vriend me gezegd. Maar ik vroeg het me wel af. 21 november mag en kan ik testen, dan ga ik een midweek op vakantie, misschien dat ik dan ongesteld ben al, maar ik vroeg het me af, want ik ken dit helemaal niet. Ik vloei nu ook meer, en heb constant krampen...

Omdat ik niet weet bij welk onderwerp dit hoort, door de verschillende vragen die ik heb, heb ik hem hier maar geplaatst.

Dus, heeft iemand het meegemaakt dat je met condoom, die niet gescheurd is oid toch zwanger raakt, omdat er nog wat sperma ergens kleefde?

Oja, nog een vraag, hoe lang blijft sperma leven in de buitenlucht als je het aan de handen hebt? Sommigen zeggen dat het in 5 minuten gebeurd is, maar dat betwijfel ik, want in vrieskou kunnen ze langer (iets) overleven.

Ik hoor het wel!

Groetjes, alvast bedankt,
    Geertjj...

P.s. Mocht ik inderdaad zwanger zijn, dan is het kindje altijd welkom hoor, maar het is wel vroeg in de planning, maar dat maakt ons niks uit.. Alleen... Tja, zoals ik het geschreven heb, bestaat de kans er dat het zo is en wie heeft daar ook verhalen van of zelf meegemaakt

sorry voor dit lange topic overigens:)

2. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Hebben jullie het condoom niet gewoon gecontroleerd na gebruik? Als je twijfeld hou je hem toch even onder de kraan? Of was hij afgeschoven bij het verwijderen? Want dat kan ik er niet helemaal uit opmaken. Bij correct gebruik is een condoom meer als 70% betrouwbaar trouwens.

3. Biancah79

Biancah79 Niet meer actief

en? heb je een testje gedaan of ben je al ongesteld geworden?

Ben zelf nu ook 3 dagen over tijd, wel altijd condoom gebruikt, maar nu nog steds niet ongesteld. kan ik toch zwanger zijn?

4. Sila24

Sila24 Niet meer actief

Waarom koop je niet een test van kruidvat 2 voor 5 euro

Share This Page