Ik ben nu 14,5 week zwanger en na een flinke periode iedere dag misselijk te zijn geweest voel ik me steeds beter worden. Hoofdpijnen nemen af, wordt fitter en bovenal vrolijker. Alleen...ook onzeker over of het nog wel goed zit 'daarbinnen'. Ik voel helemaal niks in mijn buik. Hij groeit wel daarentegen. Vorige week had ik wel last van kleine steekjes in mijn buik, soort krampjes waar ik bang van werd, maar heb het maar gegooid op groeipijn. Bij 12 weken heb ik een goede echo gehad. Maar die gerustgesteldheid is nu alweer hartstikke weg! En moet ik nog weken wachten voor de nieuwe echo. Helaas heb ik geen doptone, dus kan ik ook niet het hartje luisteren. Ik lees dat het normaal is dat de hormonen na de eerste 3 maanden afnemen en je je dus ook weer beter gaat voelen. Maar hebben of hadden jullie dat ook? Zo'n onzeker 'dipje' totdat je het kindje gaat voelen? En weten jullie of er een andere manier is om het hartje te beluisteren zonder die dure doptone?
ja ik had die onzekerheid ook. Wat dat aangaat vond ik de misselijkheid wel "prettig" toch een soort gevoel van "er is iets" terwijl het daarna een paar weken stil wordt. ik heb toen een angelsound aangeschaft voor iets van 30 euro en daar heb ik wel veel aan gehad op momenten dat ik me onzeker voelde.
Inderdaad een angelsound, alleen als je een heel bewegelijk kindje hebt, kan je soms het hartje niet vinden.. mijn meisje "dook" ieder keer weg. Als je je kleintje gaat voelen, gaat het onzekere weg, heb je die doptone ook niet meer nodig.
Mijn verloskundige is heel makkelijk met even langskomen om het hartje te horen. Ze benadrukt iedere keer dat als ik ongerust ben ik mag bellen om te komen om naar het hartje te luisteren. Maak mezelf niet heel druk en voel me ook mega zwanger maar geeft me wel geruststelling voor als ik wel in de stress mocht schieten. Misschien dat jij ook die mogelijkheid hebt bij je eigen verloskundige? Of anders idd een angelsound.
Bedankt voor de reacties. Een angelsound lijkt me ook de beste optie. Als ik een hartje zou horen, ben ik tevree. Alleen op internet bestellen kost toch al 32 euro. En de meesten voelen hun baby tussen de 16 en 20 weken. En ik ben al bijna 15 weken, dus wordt het wel een kostbare investering. Ik ben nu aan het rondkijken voor een tweedehandsje, ik denk dat dat de beste oplossing is. Maar trouwens, zo'n toeter? Zou dat werken? Iemand ervaring mee?
Zeker een goed idee! Ik ga me wel een beetje een deusje voelen, want ik heb ook al een extra echo gevraagd toen ik 9 weken was, ook omdat ik me zo onzeker voelde....
Nou en, als je onzeker bent dan ben je onzeker, je bent helemaal niet stom hoor! Beter een keer teveel bellen en van je onzekerheid afkomen dan dagenlang een knagend gevoel of het allemaal wel goed zit!
Zo'n toeter werkt prima als je weet hoe je hem moet gebruiken (even vragen in de winkel of aan je verloskundige). Hou er wel rekening mee dat jij hem zelf niet kunt gebruiken, alleen je partner (of een ander).
Gewoon eventjes geduld hebben... Vond ik heel belangrijke les! Zodra je baby voelt, krijg je weer andere onzekerheden. Volgens mij houdt dat niet meer op! Heb vertrouwen dat het allemaal goed zit, mocht er echt iets mis gaan, dan verneem je het wel. Geniet, en maak je niet teveel zorgen!
Denk dat die onzekerheid wel een beetje blijft! had het bij mijn eerste ook heel erg omdat alles nieuw was en wist niet wat wat was en hoe iets voelde! Nu tijdens een 2de gaat t een stuk beter omdat je dingen herkent! Gewoon op je lichaam vertrouwen! Komt allemaal wel goed!
Op zich natuurlijk fijn dat je kwaaltjes al zo snel verdwijnen. Ik had ze vrij lang- en dat ging daarna over in de eerste bewegingen van de kleine voelen, ook prettig! Dat onzekere gevoel heb ik misschien 1 week gehad, maar wij hebben een Angelsound geleend van een vriendin en toen best af en toe eventjes geluisterd. Via marktplaats kan ook, of vraag hier eens rond (hier is ook een gezocht/aangeboden). Zo duur zijn ze ook weer niet, maar eerlijk gezegd zou ik hem zelf niet gekocht hebben. Ik gebruik hem nu al lang niet meer!
Er zijn ook heel veel vrouwen (Waaronder ik) die niks met een angelsound kunnen vinden... dan ga je je daar weer druk om maken... De kans dat na de 12 weken echo nog iets mis is is echt heel erg klein, Alles dat aangelegd moest worden is dan nl al aangelegd en het hoeft alleen nog maar te groeien, groter te worden zegmaar. Daarom voel je je na die tijd ook beter, omdat je kleintje nu alleen nog maar groter hoeft te worden. Je krijgt zelf weer meer energie enz. Dat je buik groeit is nu juist een goed teken. Als je je zorgen maakt, vraag je vk even of je een keertje het hartje mag komen luisteren en je kan ook altijd zelf een pretecho laten maken natuurlijk. En niet iedereen gaat haar kindje voor de 20 weken voelen hoor! En heb je al een afspraak voor de SEO? (20w echo) die kan al vanaf 18 weken dus dan hoef je nog maar 4 weken te wachten .
Ik zou zelf het hartje idd niet voor 13,14 weken gaan zoeken. Niet voordat je het eerst bij de vk hebt gehoord. Daarnaast blijft het zo dat een Angelsound een zwakker signaal heeft, en dat er een kans is dat je het niet vindt terwijl er met de beeb niks aan de hand is. Je moet echt leren vertrouwen- ik vind het zelf ook moeilijk maar ook als je een goede echo hebt, alles voelt spartelen, kan je je weer druk maken om andere dingen.
Ik heb er ook last van, zeker omdat ik in maart een miskraam heb gehad. Heb wel een angelsound gekocht en luister nu zo'n 2x in de week naar het hartje...stelt me gerust en ik vind het een heerlijk geluid!!!!
Ik heb even rondgekeken voor een tweedehandse angelsound, maar ik denk dat ik toch maar gewoon ga afwachten... Over twee weken naar de verloskundige, dus dan sowieso hartje luisteren. En inderdaad, stel je voor dat ik een angelsound aanschaf en ik kan niets vinden, dan zit ik helemaal in de stress. Dus gewoon wachten aarghhh