Korte baarmoederhals

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Jannes, Mar 5, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jannes

Jannes VIP lid

Oct 6, 2006
    7,714
    1
    36
    Hallo,

Onze verloskundige vertelde dat ik nu ongeveer een baarmoederhals van 3 - 4cm moest hebben. Nieuwsgierig als ik ben, ga ik natuurlijk voelen. Wat blijkt: mijn baarmoedermond zit direct achter mijn vagina-ingang (en dus niet hoog) en ik voel helemaal geen tuutje. Maar gewoon een open, zachte baarmoedermond op mijn baarmoeder (zoals je vruchtbare dagen, maar dan laag). Met een heel klein uitstulpinkje, maar echt niet langer dan 1cm.

Zou ik het niet duidelijk als een hard tuutje moeten voelen? En moet ik mijn verloskundige hierover even bellen of niet? Maak me zorgen over dat het zacht was en ik geen lange baarmoederhals voel.

Hoor het graag - bedankt!
    Jannes

2. Jannes

Jannes VIP lid

Oct 6, 2006
    7,714
    1
    36
    O ja... heb ik ook rare steken in mijn vagina. Niet fijn...

3. Immie

Immie Verloskundige

Dec 17, 2006
    7,813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    HOi jannes,

Ik vraag me af of je het goed hebt gevoeld, maak je je zorgen of twijffel je laat dan even je verloskundige voelen. Een baarmoeder mond is gemiddeld 3-4cm. sommigge hebben maar 1 cm andere 5-6cm.
    betekent niet dat je kindje eerder komt of dat de baarmoedermond zwak zou kunnen zijn.

Groetjes Imke

4. Jannes

Jannes VIP lid

Oct 6, 2006
    7,714
    1
    36
    Net even besproken met mijn vriend en hij vind ook als ik twijfel dat ik dan maar even de VK moet bellen, dus dat doe ik dan....

Toch bedankt voor de geruststellende woorden!

Share This Page