Spelletjes voor peuter/kleuterzeskamp

Discussie in 'De lounge' gestart door Mykelti, 23 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Wij organiseren aankomende week een zeskamp voor peuters en kleuters. Gewoon lekker 6 spelletjes die zowel met peuters als met kleuters gedaan kunnen worden. Eventueel in 2 moeilijkheidsniveaus voor de jongsten en de oudere peuters/kleuters.

We hebben wel een paar ideeën, maar misschien hebben jullie nog leuke ideeën?

Het moet wel makkelijk uitvoerbaar zijn voor ouders zelf en niet te duur zijn. Kom maar op met jullie tips! :)

2. nijntje5

nijntje5 Bekend lid

23 jun 2012
    739
    1
    18
    mijn kleine lieve manneke
    zuid-holland
    Zo even wat ideeen met de peutergym als inspiratie.

- Kegels en dan met rijstzakjes de kegels omgooien, voor de kleuters verder wegzetten.
    - 2 balken afscheidingen en weer kegels neerzetten en met een bal omrollen. De balk zorgt er voor dat de bal niet alle kanten opgaat
    - groot bouwplastic, aantal gaten eruit knippen, met gekleurde tape de gaten duidelijk zichtbaar maken, dan ophangen en met een bal er doorheen gooien of schoppen

Veel plezier, klinkt erg leuk!

3. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Kleutergym spelletje waar ik helemaal vrolijk van werd:

Liedje: wij volgen de leider van Peter Pan. Maak meerdere rijtjes van 4 à 5 kindjes. Als de muziek start gaat t eerste kindje lopen en de kindjes daarachter volgen hun 'leider'. Die mag lopen of huppelen of wat dan ook en de kindjes erachter 'moeten' hetzelfde doen. Als t liedje klaar is, mag t tweede kindje in de rij de leider zijn en sluit de eerste achteraan in de rij. Zo komen ze allen aan de beurt.

Ik werd er zo vrolijk van dat ik dit spelletje thuis nog met m'n zoontje gedaan heb. Die vond t ook geweldig.

Deel Deze Pagina