Hoi, Wij gaan deze week een paar daagjes naar center parcs. Nu vroeg ik me af met welke leeftijd kun je je baby laten zwemmen? Ik bedoel hij gaat nu ook mee in het grote bad thuis, maar in het zwembad zit natuurlijk chloor.. Is dit slecht in het begin, want babyzwemmen in het zwembad gaat ook pas vanaf 4 maanden dacht ik. En hoe doe je dat met plassen, want een luier kan hij niet om in het water natuurlijk. En dan nog iets, bestaan er zulke kleine zwembroekjes of moet je hem gewoon naakt in het water doen? Alvast bedankt voor reacties
Het chloor is niet het grootste probleem, dat is de watertemperatuur. Het kan te koud zijn voor je kindje. Er bestaan zwemluiers, maar die zijn vaak nog te groot, ze gaan vanaf 6 of 7 kilo. Verder heb je bij de prenatal zwemluiers - dat zijn zwembroekjes, met elastische randjes bij de beentjes en een wat plastic binnenkant, wat de poep ook tegenhoud. Die gaan vanaf vrij kleine maatjes. Plasjes gaan trouwens door iedere zwemluier Maar oke, je kan het zwemmen in elk geval uit proberen met je kindje, maar let goed op zijn reacties, of hij het niet te koud krijgt. Verder is -door de lagere temperatuur- behoorlijk inspannend. Vaak zijn 10 minuutjes op deze leeftijd genoeg. Maar het hangt dus vooral af van de watertemperatuur.
Hai, wij hebben onze kleine man voor het eerst mee genomen met zwemmen toen hij 3 maanden was. Hou er rekening mee dat het hooguit een kwartiertje goed gaat, dan krijgen ze het vaak koud. Het water is een stuk kouder dan het badje thuis, en dat is het grootste probleem. Wij hebben toen bij de kruidvat de kleinste zwemluiers gekocht, en dan zo`n ieniminie zwembroekje erover om die luier weer op zijn plek te houden. Ons mannetje vond het heerlijk trouwens, maar begon inderdaad ook na een kwartiertje blauwe lipjes te krijgen, dus zijn we er snel uit gegaan! Veel plezier!
Het advies van ons CB was: na de 1e inentingen. Het babyzwemmen is hier vanaf 6 maanden oa ivm het koude water. Wij zijn met bijna 4 maanden voor het eerst gaan zwemmen. Met een zwemluier om. Mijn neefje had een zwembroek met extra voering ipv zo'n luier. Die was ook in de kleinste maatjes destijds bij de zeeman. En het duurde niet zo lang. Na 15 minuten was hij al wat koud aan het worden en zijn we eruit gegaan. Over Chloor zijn nog discussies over de invloed op de longetjes. Voor een keertje moet het zeker kunnen. Maar bij wekelijks zwemmen zou je eens rond kunnen kijken naar een Chloorvrij bad. Al zijn er zat kinderen die nergens last van hebben bij wekelijks zwemmen in een chloorbad..
Hey, wij zijn vorig weekend naar CenterParcs gegaan en op zondagmorgen hadden ze babyzwemmen, we moesten wel reserveren, maar 't was gratis. En voordat het bad open ging, dus lekker rustig. Eerst deden we wat liedjes met bewegingen in het grote bad, daarna lekker weer opwarmen en relaxen in het bubbelbad. Alles bij elkaar duurde het een half uurtje geloof ik. De jongste daar was 10 weken en deze is alleen niet onder water gegaan, dat raden ze ook af bij verkoudheid. De 'juf' gaf veel uitleg en was heel ervaren. Het was echt superleuk en ik zou er lekker van genieten! Trouwens, CP heeft zelf vaak luierbroekjes in het zwembad die je zo kunt krijgen. Ik had zwemluiers van kruidvat, want ons kleintje is al ruim 6 kg.
Wij zijn met Daan gaan zwemmen een week na zijn eerste inenting. Wij gaan meestal in nieuwegein in merwerstein zwemmen. Het golfslagbad daar is eigenlijk nooit koud. Daan heeft er ook nooit problemen mee gehad Wij hebben een zwemtrainer bandje gekocht en hij vind het prachtig. meestal gaan we even naar het diepen als de golven komen zodat we lekker kunnen dobberen en voor we het bad uit gaan gaan we nog even na het ondiepe waar hij even lekker kan zitten of op me benen kan liggen poedelen. misschien iets voor jullie ook zo bandje. die zitbandjes zijn meestal pas geschikt voor 6 maanden en ouder. en deze zwemtrainer kan je geloof ik gebruiken tot een jaar of 4 er staat wel vanaf 3 maand maar daan zat er dus al veel eerder in. gewoon goed opblazen en vast maken oja en een echt warm bubbelbad dus een jaccuzi waar je bv moet betalen voor 15 min badderen ( zoals in nieuwegein) vond daan ook heerlijk het water is 37 graden en ze zijn gelijk afgedouched van het chloor volg vooral je gevoel veel plezier in cp. geniet er van
wij gaan deze week ook voor het eerst zwemmen. hij is nu ruim 10 weken dus ong even oud. en hebben een mini zwembroekje maat 62. oh en tip, na het zwemmen hem direct afdrogen en aankleden. hoewel het warm aanvoelt binnen koelen ze toch heel snel af. veel plezier!