Hoi, ik heb mijn hele baby uitzet van mijn dochtertje nog die we gaan gebruiken bij de volgende die over een paar maanden komt. Nu vroeg ik me af of er iemand is die mij tips kan geven over de schoonmaak van de volgende zaken: - bekleding bugaboo cameleon - maxi cosi - wipstoeltje (chicco) - draagzak (baby bjorn) - boxkleed (hema) - matras bekleding - voedingskussen (prenatal) ik wil ze graag nu met het mooie weer in de was doen, want ik weet niet zeker of het in de droger kan..... alvast bedankt voor alle tips sharika
Kan allemaal gewoon in de wasmachine, daarna gewoon laten drogen op een rekje ofzo. Zo doe ik het altijd.
Maxi cosi hoes nat terug om de MC trekken dan droogt hij mooi strak op. Een pen of stokje gebruiken om de elastieken terug op zn plek te krijgen. Boxkleed etc kan gewoon allemaal op koud of 30 graden. Babybjorn zou ik op MP zetten en niet gebruiken ( Zie draagdoeken topic... )
Ik heb dat soort dingen ook allemaal gewoon gewassen met een kort wasje. En niet in de droger. En wanneer het nog een beetje vochtig is weer op de maxi cosi etc. gedaan.
Al die dingen kunnen gerust op 30 graden met een 'voorzichtig' programma in de wasmachine. In de droger zou ik zeker niet doen. Gewoon lekker aan de lucht laten drogen. Matras voor een ledikant zou ik nieuw kopen. Kun je voor 40 euro al bij leenbakker kopen. voor een wieg vind ik anders, want die wordt vaak maar kort gebruikt. Voedingskussen weet ik niet. De hoes uiteraard wel in de machine. Er is trouwens een Draagdoektopic. Kun je veel lezen over goede draagdoeken en draagzakken. Babybjorn valt daar namelijk niet onder (ongevraagde tip)