Mijn dochtertje is inmiddels 7 maanden en de bv ging van een leien dakje. De laatste weken drinkt ze echter erg onrustig of bijna niet overdag. Als ik dan toch probeer aan te leggen gaat ze bijten.. Nou had ik wel eens over deze leeftijdsfase gelezen (snel afgeleid, in donker voeden etc), dus probeer ik haar in het donker te voeden. Maarrr dit wilt ze ook niet echt. Ze neemt een paar slokken en overstrekt dan, weer een paar slokken en dan weer overstrekken. Tsr komt gewoon en er komt ook melk uit... Ik snap er niks van. Omdat ze overdag dus bijna niks binnen krijgt komt ze snachts soms elk uur Ze heeft wel medicijnen tegen maagzuur sinds ze 12 weken is. Namelijk 1 maal daags 1 zakje Nexium... Voordat ze deze medicijnen kreeg weigerde ze soms ook overdag te drinken en dronk dan misschien 2x op de hele dag en de rest snachts. Nou weet ik dus niet of het de leeftijd is of toch het maagzuur weer... En hoe doe ik dat nou met de bijvoeding? Want een borst voor en na de bijvoeding werkt niet, want ze wilt niet... Hopelijk kunnen jullie even mee denken en wat tips geven!
Vervelend dat het ineens niet meer zo goed loopt, en erg vermoeiend dat ze nu snachts zoveel wil drinken. Ik weet niet zo goed wat je aan het bijten kunt doen, overstrekken lijkt mij een teken reflux of kramp. Als ze al bekend is met reflux zou ik hiervoor naar de ha gaan. Misschien zit haar ook iets anders dwars, dat ze een tandje krijgt? Had ze eerst wel een dag/nachtritme? sterkte meid!
Dankjewel voor je reactie. Ze heeft sinds 2 weken nu 2 tandjes, maar daarvoor waren we ook al wat aan het rommelen.... Ik weet het echt niet meer... Nu ook. Ze wilt niet meer eten en gaat dan bijten, maar ze kan niet in slaap komen omdat ze gewoon nog honger heeft.. Paar dagen terug had ik toen overdag wat afgekolfd en met een flesje gegeven. Toen was ze ook een beetje onrustig, maar het flesje kan je mee bewegen.. Daarna is ze echt als een blok in slaap gevallen voor 2 uur. Pfff ik wou zo graag lang borstvoeding geven, maar nu vind ik het echt even niet zo leuk... Zou ik anders een tijdje overdag af en toe een fles vers afgekolfde melk kunnen geven? Ik kolf genoeg, dus te weinig voeding heb ik echt niet. Wat betreft de reflux. De KA wilt niet de dosering ophogen. Ze zegt dat het nu langzamerhand wel beter zou moeten gaan, dus dat het even de we even te tijd uit moeten zingen. Ik weet ook niet of het het maagzuur is, maar ze deed ook zo lastig met drinken toen ze nog geen medicijnen had. Daarna is ze wel weer goed gaan drinken. Het is allemaal een beetje een warrig verhaal, maar ik weet zelf ook even niet zo goed wat er aan de hand is.
Heb je dit verhaal van nu ook met de KA besproken? Want dit lijkt me misschien wel een reden om even beter te kijken naar de medicijnen! Als het met een flesje wel gaat, kun je proberen om 3 keer per dag bijvoorbeeld een klein flesje te geven, zodat ze 's nachts niet zo heel vaak komt! Enige nadeel is dat ze daar misschien weer erg aan went, maar ja...
Het komt op mij toch over op een meisje dat niet lekker in haar vel zit en niet weet wat ze doen moet. Reflux kan gewoon veel ongemak veroorzaken en al jij de indruk hebt dat ze er meer last van heeft, dan kun je dat echt beter met haar arts bespreken!
Dankjewel voor de reacties. Ik heb dit ook allemaal met de KA overlegt, maar die zei dus wat ik in mijn eerdere bericht al schreef. Ik zei ook dat ze snachts zo onrustig slaapt. Toen vroeg de KA of ze dan huilt, maar dat doet ze niet. Toen zei ze: Nou lekker laten liggen dus. Maar ze ligt normaal in de co-sleeper en nu dus hele nacht naast mij in bed en nog is ze onrustig en komt sommige nachten dus elk uur... Dat lijkt me toch niet "normaal"...? Omdat we met mijn oudere zoontje echt helse nachten hebben gehad, ook vanwege maagzuur en allergieen, weet ik gewoon niet wat nou onrustig is en wat "normaal" slapen is...
De huisarts laat het allemaal aan de KA over... Die zegt dat hij er niet zoveel verstand van heeft en dat we dus bij de KA moeten zijn. Maar goed als ik dus redelijk zeker weet dat dit allemaal door het maagzuur komt, dan zorg ik gewoon dat de KA wel luistert. Desnoods overdrijf ik dan flink. Daarom kwam ik ook hier met mijn vraag. Want voor hetzelfde geld was dit wel een normale fase...