baby-uitzet nog paar kleine dingen..

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door koter, 3 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. koter

koter Bekend lid

19 mrt 2011
    686
    4
    18
    Nog een paar korte vragen over de baby uitzet;
    heb nu : zwitsal bodylotion, babyolie, badolie, shampoo, schuimbad.
    Op het lijstje van prenatal e.d. staat ook babyzeep. Dat is toch in principe de babyolie?

We gebruiken een braun digitale thermometer. Is deze ook geschikt voor het babytje straks?

Kapsetje kan ik t.z.t. vragen als kraamcadeautje, hoef ik toch niet direct te hebben, zelfde geldt voor babygym en speelkleed? Pas vanaf 3 maanden als ik het goed heb?

Muziekmobiel voor in de box is wel handig nu aan te schaffen?

Luierspelden: ik heb gewone sluitspelden, waar heb ik die voor nodig?

Alvast bedankt :)

2. Lionne

Lionne Fanatiek lid

24 okt 2011
    3.450
    0
    36
    Activiteitenbegeleider in de ouderenzorg.
    Bij Utrecht
    Een aparte thermometer is volgens mij wel goed voor de baby. (en ze zijn niet zo duur)

Volgens mij kun je zeep ook gebruiken voor een wasbeurtje, in plaats van een badderbeurt. Met babyolie kun je niet een wasbeurtje doen, denk ik.

(ben nog geen ervaringsdeskundige hoor)

3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.186
    35.873
    113
    Babyzeep is gewoon de badschuim of olie idd (al hoef je bij die kleintjes vaak nog niets te gebruiken hoor).

Een digitale thermometer is vaak niet goed, er wordt toch echt een rectale aangeraden (hema/kruidvat voor een paar euro).

Kapsetje/babygym/speelkleed kan idd wel even wachten, maar als je een baby met veel haar krijgt is het misschien wel handig, maar dit soort dingen zijn wel altijd zo opgehaald natuurlijk.

Luierspelden/sluitspeden: geen flauw idee waar je die voor nodig zou hebben moet ik zeggen, tenzij je echt hydrofiele doeken als luiers wilt gaan gebruiken?

4. Diddlmouses

Diddlmouses Fanatiek lid

Je hebt een eigen thermometer voor de beeb nodig.

Zeep heb je idd niet nodig, je hebt al genoeg aan wat je hebt idd.

Zacht borsteltje is wel gelijk handig om te hebben.
    Als je beebje al wat meer haartjes heeft gebruik je die wel gelijk.

Babygym komt idd pas later.
    Muziekmobiel kan je goed als kraamcadeautje vragen.

Luierspelden heb je ook niet nodig. Neem aan dat je gewoon wegwerpluiers gaat gerbuiken?

5. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

12 jan 2010
    1.660
    0
    0
    Ik zou zeker wel een kapsetje kopen!

Je weet nooit met hoeveel je haar je kindje geboren word, die van mij had echt een megabos. En na een badje is het dan wel fijn dat je de haartjes een beetje in model kan doen :)

6. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Veel plezier met je laatste aankopen.

7. Elies25

Elies25 Niet meer actief

Die lijsten uit winkels zijn vaak overvol met dingen die je niet of niet meteen nodig hebt, beter kun je die van je kraambureau bijv. gebruiken.

Aparte thermometer is wel goed, heb ik ook gister gekocht bij kruidvat voor 4 euro geloof ik.

8. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Aparte thermometer is idd wel handig. Zeep hoeft dus niet.
    Kapsetje is wel handig. Kammetje wordt bij het 1e badje nog wel eens gebruikt om de bloedresten eruit te halen. Borsteltje is ook goed voor de bloedsomloop, dus bij een kaal koppie, ook even gewoon dagelijks borstelen.
    Muziekmobiel hoef je niet direct te hebben, is vaak na een paar weken al wel leuk.
    Luierspelden alleen bij wasbare luiers.

9. koter

koter Bekend lid

19 mrt 2011
    686
    4
    18
    Dank je voor jullie reacties!

10. misa

misa Niet meer actief

Verzorgingsproducten:
    ->Wij hadden alleen babyolie, wasgel, shampoo, bodylotion, sudocreme.

Braun digitale thermometer. Is deze ook geschikt voor het babytje straks?
    ->Daar heb je nog wel een badthermometer voor nodig geloof ik.

Kapsetje:
    ->vooral het zachte borsteltje is wel handig al te hebben. Goed om na elk badje mee over het hoofdje te gaan om de kans op berg zo laag mogelijk te houden.

Babygym en speelkleed en muziekmobiel:
    ->Mobiel is wel leuk vanaf een paar weekjes. Babygym net zo maar ook prima als kadi te vragen. In het begin heeft en ziet de baby er toch niet veel van

Luierspelden:
    ->Als je wegwerpluiers gaat gebruiken heb je die dingen niet nodg hoor!

11. Elies25

Elies25 Niet meer actief

Badthermometer is voor de temperatuur van het bad, maar niet voor de baby. Daarvoor heb je echt een thermometer nodig, een rectale.

Deel Deze Pagina