Ik dacht van de week bij de kruidvat heel enthousiast "oh laat ik gelijk een pak zoogcompressen meenemen". Stonden daar wel 3 of 4 verschillende merken en soorten! Zit er behalve de prijs nog echt verschil in? Is het ene merk fijner dan het andere merk, of maakt het allemaal niet zo veel uit? Ervaringsdeskundigen roept u maar
Ik had altijd die Natusan geloof ik, prima dingen lekken wel snel door vond ik. Bij de tweede had ik die wasbare dingen. Nu gewoon weer op de wegwerp hahaha
Ik zou gewoon een goedkoop pak kopen, maakt niet uit welk merk. Vaak heb je ze niet eens nodig, of alleen in het begin zoals ik. Mijn borsten zijn al tijden zindelijk!
ik heb ze wel een tijd nodig gehad. ik heb natusan,etos hema,en a.h zoogcompressen gehad. maar ik heb de hema het vaakste gebruikt. die vond ik het fijnst
Ik gebruik ook Hema, er gaan wel minder pakken door dan in het begin (toen moest ik ongeveer na elke voeding wisselen) maar nog zijn ze echt niet 'zindelijk'. Hou 't gewoon goed in de gaten, is anders zo genant...
Ik heb ze toch 3mnd moeten gebruiken hoor (heel de tijd toen ik BV gaf) Ik gebruikte die van AVENT het liefst. Met voorgevormde tepel en lekker zacht. Daar bleef je tepel tenminste niet in vasthangen wanneer je kloven had...
Mijn vk raadt hier de wasbare aan. Zijn die van Avent ook wasbaar? Raar woord trouwesn: zoogcompressen
ik vind die van het kruitvat echt te ' zichtbaar', zelfs in voedingsbh's. Heb nu af en toe lekkage dus moet ook nog wat andere merken uitproberen. Tot dusver werkt een wc papiertje nog prima. Zijn er ook dunnere, is jullie ervaring? In die van het kruitvat liep ik echt voor schut!
Ik heb in het begin vorige keer die van Hema gebruikt, die van Kruidvat vond ik niks en die van Natusan zijn duur. Maar na 2 weken ofzo had ik ze al niet meer nodig, netjes 'zindelijke' borsten, dus heb nog een berg staan nu. Koop er dus in eerste instantie niet te veel.
Natusan... Wel duurder, maar van de verschillende merken die ik heb gehad, tijden 9,5 mnd borstvoeding toch wel de betere..... Had trouwens ook borstschelpen om tijdens het voeden/kolven over mn andere borst heen te doen en zo de grote hoeveelheid lekkende melk op te vanngen en te bewaren.... Dus een aanrader voor de mensen die bv gaan geven! Kun je al vanaf het begin "sparen" zonder te kolven...!
sorry maar zoogcompressen zijn voor het lekker van de borsten begrijp ik? ik heb er nog geen last van maar dat zal binnekort wel gaan gebeuren
Idd, helemaal juist. Het kan zijn dat je al tijdens de zwangerschap wat melk lekt. Maar eigenlijk zijn ze vooral voor de tijd dat je borstvoeding geeft, tot je borsten zindelijk zijn. Hier uhm denkt diep na, ik had geloof ik altijd Natusan, zo een vaag merk wat ook in kraampakketten zit en ook eigen merk va..............Etos geloof ik. Natusan en dat eigen merk (maar weet ff niet meer van welke drogist het nu was) vond ik het fijnste! Maar gebruikte gewoon wat mn vriend meenam . En nu al een hele tijd dat ik ze niet meer gebruik.
Ik heb wel die van de Kruitvat. Helaas wat dikker, maar ik heb zoveel melk dat ik ze zeker wel nodig heb! Beter iets dikker dan een natte trui! Ik heb wel eens vrij dure geprobeerd, die waren erg dun dus na een uur alles nat! Prijs zegt dus niks. Voor ieder persoonlijk welke je prettig vind. Ik zou zeggen begin bij de goedkoopste, vind je het niks probeer je een ander soort.
Ik heb die van de etos gehad, absorberen wel goed, maar vallen snel uit elkaar. gevolg dat je (.)(.) onder de witte pluisjes zitten. Heb ze nu van Natusan en ben daar erg tevreden over. valt ook niet zo op als je een wit shirtje aan hebt en absorbeerd goed.
ik heb alle mogelijk wegwerpdingen geprobeerd en vond ze allemaal hopeloos, namen niet genoeg op, zaten niet goed, gaven pluisjes enz. ik heb toen wasbare van avent gekocht en vind deze super. scheelde me ook een hoop geld, aangezien ik ze de volle 9 maanden nodig heb gehad en ze wss bij de 2de weer nodig heb
Ik heb van lily pads (ofzo) van die silicone dingen (eindelijk silicone borsten ) Wel iets duurder, maar kunnen niet doorlekken, het principe is dat ze het niet opvangen, maar druk aan je borsten geven zodat je niet lekt. Heb ze zelf nog niet nodig gehad, maar wel al veel goede ervaringen gehoord. Hier ook iemand die ze gebruikt heeft?
Misschien kan je hier nog even wat lezen: Zoogcompressen Zoogcompressen die langer meegaan (en een kleine aanvulling op mijn eerdere bericht, het waren idd Etos eigen merk zoogcompressen -> nooit last gehad van vliesjes/pluisjes overigens)
Lijkt me niet echt gezond hoor.... Weet t niet hoor... maar ik begon namelijk vaak te lekken als ik "te"vol zat.... dan kon de druk er teminste wat vanaf.... Mij lijkt t als er dan "tegen gedrukt" wordt je eerder kans hebt op verstopte melkkliertjes, met misschien wel ontsteking als gevolg...... (melk droogt op in t kliertje omdat het er niet uit kan) Nogmaals heb ze nooit gebruikt hoor, maar als ik dit zo lees heb ik echt mijn twijfels....
Ik vind die van de Hema het fijnste. Heb ook andere merken geprobeerd, maar die van kruidvat zijn huidskleurig en dat scheen door. Die van de Hema zijn wit en er zit niet echt een rand omheen waardoor je ze haast niet ziet zitten.Tekent tenminste niet af.