Hoi, Ik wil graag borstvoeding geven. Nou vraag ik me af of het beter is om alvast een borstkolf in huis te hebben of dat ik die beter nadat de baby geboren is kan kopen? Wat denken jullie? Alvast bedankt! Groetjes, Christianne
Ik zou het pas na de tijd kopen, waarschijnlijk heb je hem in het begin helemaal niet nodig, en dan kun je rustig even kijken wat je fijn vindt, ik was het ook van plan maar ben blij dat ik het niet heb gedaan ik heb maar 5 weken BV gegeven omdat ik te weinig had
Zie zoiets had ik dus ook, straks heb ik een kolf (en ik vind ze behoorlijk prijzig) en voor hetzelfde geld wil het borstvoeding geven dan helemaal niet ofzo.
hoi hoi, Ik persoonlijk zou het niet doen. - omdat ze erg prijzig zijn - voor hetzelfde geld lukt de bv niet ... -onze kraamhulp had ook een kolf standaard bij zich.. Enne mocht je een kolf willen is die zo gekocht. ze veropen ook al avent kolven in de kruitvat of bijv online bij de wehkkamp heb je m de volgende dag inhuis...
Ik zou even wachten ,misschien heb je helemaal geen kolf nodig . Die van ons koste 75,euro en ze zijn nog zelfs duurder . Ik heb mijn kolf bij de kraamverzorgster gekocht .
Ik zou wachten tot na de bevalling. En stel dat je de eerste dagen een kolf nodig hebt om de productie te stimuleren, kan je er beter 1 bij de thuiszorg huren. Dit zijn dubbele kolven, en volgens mij gewoon beter om de productie op gang te brengen. Verder hoef je in het begin eigenlijk niet te kolven, gewoon zorgen dat je je kindje ong elke 2 uur aanlegd om de productie te stimuleren. Echt kolven zou je evt kunnen doen na een paar weken, om te gaan oefenen met een flesje. Verder is de vraag waar ga je de kolf voor gebruiken, gewoon voor af en toe of om echt elke dag te kolven. Dan kan je namelijk kijken wil ik een handkolf, een dubbelzijdige kolf of een enkelzijdige kolf. Ik heb de eerste 7 weken alleen maar live gevoed, daarna erbij gaan kolven, met een gehuurde kolf. En pas na een maand of 2-3 huren heb ik zelf een kolf gekocht.
Ik had het dus wel gedaan , en mijn borstvoeding kwam niet op gang... En omdat Deem zo licht was moest ik direct stoppen.. dus daar zit je dan met een dure borstkolf en geen melk
ik heb hem ook gekocht en ja niet zo duur ook bij en is mini eclectische als het niet lukt jammer dan verkoop ik hem wel door
Ik heb m ook al..... Is ook niet mijn laatste kindje dusss en ik heb er ook een paar flessen en magnetronsterilisator bij enz... Als ik m de eerste dag al nodig zou hebben heb ik m wel al... Zie mijn man al eentje kopen haha
Weet nu even niet meer waar ik het gelezen heb..... maar de kolven die je in een winkel koopt kun je niet vergelijken met de dure kolven die het ziekenhuis heeft of die je kunt huren.... De kolven die je zo kunt kopen stimuleren de borst niet genoeg, zodat de productie snel terugloopt als je deze in het begin gebruikt voor full-time kolven... Deze kolven kun je het beste pas na enkele weken gebruiken, als de voeding al goed op gang is.... Dus je kan beter een kolf huren als je deze toch net na de bevalling nodig schijnt te hebben.... en pas zelf een " eigen" kolf aanschaffen...