Zoogcompressen

Discussion in 'Borstvoeding' started by Bunnymoeder, Sep 25, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Bunnymoeder

Feb 20, 2009
    87
    0
    0
    Ik moet bijna bevallen en wil graag BV gaan geven. Nu staat op de uitzetlijstjes dat je zoogcompressen moet kopen. Wat is nu een goed merk? Kan je beter wasbare compressen kopen of weggooidingen? En zijn die Lilypadz een aanrader?

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Geen ervaring met de lilypadz, wel met de wasbare en weggooicompressen.
    Die wasbare, dat was helemaal niks hier, maar ik had dan ook zo ontzettend veel voeding dat het daar dwars doorheen lekte. Ik had dus echt compressen nodig met wat plastic aan de achterkant en heb die van Natusan steeds gebruikt. Eigen merk van etos, kruidvat, da was steeds niks, die lekten toch ook door.
    Wat ik zou doen als ik jou was, is een doos Natusan zoogcompressen halen, en dan na de bevalling eens merken hoe het loopt. Als je gewoon normaal in je voeding zit, kun je heel goed wasbare compressen gebruiken, (of de goedkopere eigen-merk-compressen), maar die kun je beter dan kopen, want die zijn best even duur. Ik heb ze al met al voor niks in huis gehaald, (dacht slim te zijn).

3. Alita

Alita Niet meer actief

Hier kruidvat gebruikt en was er erg tevreden mee en ze zijn niet zo duur. Zou het eerst uitproberen en dan kun je altijd nog andere gaan halen....

4. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

Aug 9, 2006
    3,051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    hier bevielen de hemacompressen het beste, wasbare heb ik ook maar dan moest ik er wel een heleboel hebben want ik moest wel erg vaak verschonen, weinig gebruikt dus

5. Lon enTijn

Lon enTijn Fanatiek lid

Mar 23, 2007
    1,783
    0
    0
    Ik vind de Natusan compressen het fijnste, ze zijn lekker zacht. Andere vind ik niet fijn, heb een gevoelige huid, dus ik kreeg last van de andere merken.
    En ik toen ik kloven had vond ik die met een plastic laagje niet zo fijn omdat het dan toch wat meer broeit.
    Lilypadz heb ik ook en die zijn op zich best fijn, makkelijk als je een wat strakker shirtje aan hebt, minder zichtbaar als de normale compressen.

6. misslizzy

misslizzy Bekend lid

Sep 12, 2008
    510
    0
    0
    amersfoort
    Die van de etos en de appie zijn het zelfde en als je weinig lekt best oke. Als je veel melk verliest dan vind ik Natusan echt het fijnst. Vooral 'snachts blijven ze goed op hun op plek. Die Lilypads dingen bezorgde met erge jeuk (heb gevoelige huid) En na een week plakte ze al niet goed meer.. volgde wel netjes de instructie. Ik ga ze nu opsturen denk ik!
    Succes en zorg gewoon voor 2 pakjes zit je altijd goed je kan die dingen zo snel ffies laten kopen.

7. Lilly

Lilly Fanatiek lid

Jun 1, 2006
    4,842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Bij Ruben had ik wegwerp, en heb verschillende merken gehad toen. Ik geloof van de Hema, DA etc. En inderdaad als je veel verliest lekken ze door.

Ik heb nu wasbare en ik vind dat prettiger zitten maar zoals nu dat zoonlief ineens af en toe 4 of 5 uur tussen de voedingen laat zitten na 3 weken maximaal 3 uur, lekken ze wel door als ik niet op tijd verschoon.

Maar bij mij is dat iets tijdelijks denk ik. Zodra we weer afgestemd zijn zal het beter gaan.

Ik vind zelf het idee dat er katoen tegen mijn tepels aan zit ipv iets synthetisch gewoon prettiger en ze gaan mee met de was zonder dat je er iets van merkt. Dus op de lange termijn is het denk ik ook goedkoper.

8. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,086
    3,869
    113
    Ik heb 3 paar uitwasbare die ik gebruik en als ze in de was zitten heb ik meestal die van het Kruidvat. Ik vond die van Etos en Appie een beetje dun. Oh ja, ik heb nu een ander merk gekocht, weet niet meer hoe die heten, zal ze vandaag of morgen eens uitproberen.

9. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

May 8, 2008
    4,332
    0
    0
    Lilipadz, zijn op zich ideaal, maar… na een tijdje plakten ze echt niet meer bij mij (ook niet meer na goed wassen). Dat vind ik dus wel een nadeel, je moet na een tijdje toch een nieuw setje kopen en ze zijn niet goedkoop. Voordeel is wel dat je ze echt niet ziet zitten en dat ze zelfplakkend zijn.

Zoogcompressen, absolute favoriet zijn hier die van Natusan. Die zijn mooi gevormd en vangen de melk goed op.

Wasbare compressen, ook geprobeerd, in 1 woord: verschrikkelijk! Zie je ook heel erg zitten door je kleding (die van Avent althans ;))

10. tanna

tanna Bekend lid

May 26, 2008
    685
    0
    0
    Ik heb altijd wasbare gebruikt. Ik heb een erg gevoelige huis en krijg uitslag van de weg gooi compressen. Ben ze nu weer aan het testen, omdat het in het begin wel minder door lekken. Helaas heb ik nu alweer een 1 borsty onder de uitslag. Ik heb de was bare van medela.

gr Tanna

11. tjoebie

tjoebie Actief lid

Jan 1, 2009
    215
    1
    0
    Rotterdam
    da huismerk heb ik geen goede ervaringen mee, gaan heel snel pluizen..
    kruidvat eigen merk is echt goed.

12. Siesje

Siesje Actief lid

Jan 24, 2007
    430
    0
    0
    Hier ook Natusan en niets anders!!!!

13. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

owww ben reuze blij met de etos eigenlijk.

14. Michelle04

Michelle04 Fanatiek lid

Aug 6, 2008
    1,805
    0
    0
    Ik heb ze alleen de eerste weken nodig gehad, ik lekte niet veel melk en ik gebruikte dan gewoon die van de Hema of Albert Heijn. Als ik ga sporten of een strak truitje draag gebruik ik mijn Lilipads.

Share This Page