Zoogcompressen

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Juliave, 14 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    week of 4 geleden dacht ik bij etos en als ik me niet vergis vorige week of de week daarvoor bij kruidvat. Helaas maar 6 pakken kunnen halen dus ik hoop dat er snel weer een 1 + 1 gratis aanbieding van natusan komt!

2. I love my baby

I love my baby Niet meer actief

Ja klopt.. Maar is bij beide winkels regelmatig in de aanbieding hoor, ff in de gaten houden! De vakken waren alleen wel steeds leeg dus ik had bij d etos gewoon een hele doos besteld die ze voor mij achter hielden.. Want anders lukt t je niet om zoveel te kopen denk ik..

3. mamadk

mamadk Actief lid

29 jul 2012
    344
    0
    16
    NULL
    NULL
    Etos vond ik fijn. Ga deze keer ze weer gebruiken

4. Juliave

Juliave Bekend lid

8 feb 2012
    603
    0
    0
    Noord-Brabant
    Thanks voor de tips! Ik ga flesvoeding geven dus ik denk dat ik er niet al te veel nodig zal hebben. Iemand ervaring hiermee?

5. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    De wasbare compressen van Imse Vimse (met Pul). Voelen veel droger aan dan wegwerp.

6. Jingle

Jingle Fanatiek lid

14 nov 2008
    1.200
    235
    63
    11-05-12 mirena laten verwijderen

30 pakken echt nodig??!!:$ Haha ik heb 1 pak gehaald.. geloof dat ik nog maar wat bij moet halen..:)

7. kahlen

kahlen Bekend lid

16 jul 2012
    972
    0
    0
    NULL
    NULL
    haha ik dacht ook holy shit 30 pakken! maar misschien is het afhankelijk van hoe lang je bv gaat doen? Ik wil het niet langer dan een half jaar... Hoeveel compressen heb je nodig per dag?

8. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Overdag 2 of 3 setjes van 2, 's nachts 1 of 2 setjes. Dus voor 100 dagen heb je er 800 nodig, zo'n beetje :p

9. Jingle

Jingle Fanatiek lid

14 nov 2008
    1.200
    235
    63
    11-05-12 mirena laten verwijderen
    Haha ik geloof dat ik nog wat bij moet halen.:D

10. Mamadaisy

Mamadaisy Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.533
    6
    38
    Ik heb alle soorten geprobeerd maar ze bleven allemaal plakken aan mijn tepels en lekten door.
    Voor mij dus alleen maar DA.
    Voor deze zwangerschap bestel ik dus maar vast een doos of wat bij DA.
    Helaas zit DA niet meer bij ons in de buurt dus wordt het even zoeken.

11. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Hier verschoon ik ze elke voeding in het begin zijn dat er 8 per dag ongeveer dus 16 per dag..

Ik vind het niet fris om met natte compressie te lopen

12. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    In het begin na elke voeding dus 8-12 keer (vaak maar 1 kant). Nu volstaat het vaak om even tegen de andere borst te drukken als mijn tsr komt en blijft het compres wel droog.

Maar ik heb ook een vriendin die niet zoveel compressen nodig had, gebruikte ook vaak lilypadz. Ik had 2 dozen in huis (per 2 in de aanbieding) en mijn man nam bij de supermarkt een pak mee toen ik tekort kwam.

13. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL
    Zoogcompressen...Deze keer niet veel gebruikt... Propte als ik thuis was gewoon een spuugdoekje ertussen voor het opvangen van het Tsr... Aan de andere kant..
    En ik had ook nog van die borstscpschelpen opvangbakjes...

Help verschillende soorten gehad in die bijna 40 maanden dat ik voed, maar vind natusan toch het fijnste...

14. Bonkie

Bonkie Fanatiek lid

30 nov 2009
    2.518
    1
    0
    Make-up & Hair Artist
    Amstelveen
    Je weet nooit hoe het loopt.

Wie weet lukt bv niet of lek je niet/weinig.

Ik lek bijvoorbeeld (nog) niet. Bij de oudste alleen de eerste 4 weken gelekt.

15. CindyJessie

CindyJessie Bekend lid

21 mei 2012
    802
    15
    18
    De compressen van Nuby vond ik erg fijn!

16. I love my baby

I love my baby Niet meer actief

haha had bij de eerste ook maar 2 pakken in huis gehaald maar weet nu beter ;)
    maar goed dat is voor iedereen natuurlijk persoonlijk, ik weet gewoon dat ik ga lekken en dat ik veel zal verschonen ivm heel veel kans op spruw. En daarbij zal ik weer lang gaan voeden. En stel dat er iets gebeurd waardoor ik ze niet nodig zou hebben, heb ik zussen die allemaal bv geven, dus op komen ze hier echt wel!

Maar is het je eerste en weet je nog niet zo zeker of het allemaal gaat lukken, dan moet je natuurlijk geen 30 pakken halen :D

17. Flipske

Flipske Fanatiek lid

25 mrt 2011
    1.330
    0
    36
    overijssel
    Ik had 1 pak en een week na de geboorte moet ik echt meer. De eerste paar dagen niets nodig gehad maar nu het eenmaal op gang is gaat het echt hard.

18. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ik had bij mijn zoontje overproductie en droeg 3 compressen (per borst) te gelijk die ik overdag zo'n 4 tot 6 keer verschoonde. Regen maar uit ('s nachts droeg ik ze niet maar lag ik op een vuilniszak en badlakens die ik 3x ververste omdat ze doorweekt waren).

Dit keer dus wasbare compressen en dat bevalt goed. Maar gelukkig ook geen overproductie,

19. LieveMamaTrix

LieveMamaTrix Fanatiek lid

12 mrt 2012
    2.806
    0
    36
    Ik vind wat zoogcompressen betreft die van de Hema fijn. Lekker dik en ze nemen de melk goed op en voelen dan vervolgens niet klef aan.

Ik verschoonde ze in het begin iedere voeding, want anders liep ik alsnog met kringen in mijn shirt.

Nu heb ik ze eigenlijk niet meer nodig, want er komt enkel een drupje tsr uit de borst waar de kleine niet aan ligt. Ik voed met een hydrofiel als slab, schuin over haar borst. Dus die drupjes veeg ik dan gelijk daarmee weg. Dus in principe heb ik ze overdag niet meer nodig.
    's nachts wel, maar dan verschoon ik gewoon weer in de ochtend.

Inmiddels doe ik trouwens mijn nachtverbanden opmaken door ze te gebruiken als compres :D. Gewoon door midden knippen en bij iedere borst een in je bh doen. Lekker goedkoop en ze nemen nog veeeeeel meer op dan de 'gewone' compressen.

20. Amytje

Amytje Fanatiek lid

7 jul 2010
    1.044
    25
    48
    Vrouw
    Midden Nederland
    Ik vond die van de Hema ook goed en fijn

Deel Deze Pagina