Ik ben nog geen borstvoeding aan het geven, maar ik weet niet waar ik dit onderwerp anders neer moet zetten. Mijn vraag is wat goede zoogcompressen zijn. Die niet kraken en goed zitten. En die niet gaan zitten broeden of zeer doen aan je tepels. Ook vind ik het een raar gezicht als je ze ziet zitten door je kleding heen. Het is voor het eerst dat ik dit allemaal mee maak en ik begin nu steeds meer te "lekken". Kan niet lang meer zonder. Maar vind het zonde als ik die dingen koop en ik vind het helemaal niks. Kan het nu nog af met een wattenschijfje. Graag dus jullie advies en ervaring over zoogkompressen. En waar ze gekocht zijn. Alvast heel erg bedankt. Groetjes Boney (als deze vraag al eerder is gesteld dan graag een link en mag deze op slot. Maar kon het met de zoek functie zo snel niet vinden)
Ik heb bij Norah altijd Lilypadz gebruikt. Dat zijn siliconen zoogcompressen die je kunt hergebruiken. Ze gingen hier een aantal maanden mee. Je ziet ze niet onder je BH en je voelt ze ook nauwelijks. En je kunt ze uitkoken. Ik vond ze ideaal.
Hier de compressen van etos eigen merk. Bevallen prima! Maar volgens mij is dit ook per persoon verschillend. Net als met luiers!
Die zijn volgens mij gewoon van stof en dan iets met een laagje ertussen ofzo tegen het doorlekken. Dus daarom kan je ze uitwassen/koken, en lekken ze niet door. Maar helemaal zeker weten doe ik het niet hoor! haha!
Lilipadz zijn van siliconen. Je kleeft ze 'vast' op je tepel, waardoor deze niet gaat lekken (als je ze goed bevestigt ) Wel vind ik ze erg broeierig. Als ik de deur uit ga, gebruik ik Lilypadz, thuis het liefst die van natusan of kruidvat. Etos vond ik persoonlijk niet lekker, kleefden altijd aan mijn tepel. Gewoon van alles uitproberen en kijken wat het prettigst is.
Ik ben tevreden over die van Etos en die van AH. Zoogcompressen van Natusan zijn een euro duurder en wel goed hoor, maar dat vind ik zonde van mijn geld. Ik heb er ook zoveel nodig!
Uhhhh soms verschoon ik ze na elke voeding. Vind dat wat frisser als eentje waar al wat melk in is opgevangen
Nee ze zorgen ervoor dat er een constante druk op de tepel is (als je ze tenminste goed hebt aangebracht), zodat je niet meer lekt. Zie www.lilypadz.com Je kunt ze kopen op internet, bij sommige thuiszorgwinkels en volgens mij heb ik ze ook wel eens bij prenatal gezien.
@Boney, Lilipadz zie je niet onder je kleding, daarom draag ik die liever buitenshuis. Ik heb de mijne bij de etos aangeschaft. @bolbuikje, tijdens de voeding doe ik altijd even een spuugdoekje tegen m'n andere borst. Vandaar dat die van mij 's avonds eigenlijk nog schoon zijn denk ik Maar zonder durf ik nog niet.
Ok, dus die sluit je tepel zeg maar af. En per hoeveel zijn die te koop? of gewoon per 2 stuks? En hoe duur ongeveer?
Je koopt ze per paar en ze kosten iets tussen de 25-30 euro (als ik het me goed herinner). Ik gebruik ze nu al drie maanden.
Ik gebruikte wasbare zoogcompressen (Avent en Medela) Ik kan inmiddels zonder dus gebruik nu niets meer. Ze bevielen me goed en op den duur veel goedkoper dan die wegwerp. En wat ik ook een voordeel vond ik vond ze minder broeierig dan wegwerp.
Wat fijn zoveel reacties! En wist echt niet dat er zo veel verschillen waren. Siliconen Wegwerp Wasbaar Zijn er nog meer mensen die andere merken hebben gebruikt van de wegwerp?
Ik vind de wegwerp zoogcompressen van Natusan helemaal super, ik heb veel merken geprobeerd en deze namen het meeste vocht op! Tegenwoordig kan ik zonder. Groetjes Senna