Klopt het dat er ook van die compressen bestaan die de melk echt opvangen? Zodat je die melk kunt bewaren? Ik verlies tijdens het voeden/kolven zoveel uit de andere borst. Zou mooi zijn als ik dat kan opvangen en mooi in een flesje kan stoppen. Verder gebruik ik of gewone wegwerp compressen van kruidvat, of die lilypads heb ik ook. Die houden als het ware je tepel dicht. Alsof je je vinger op je tepel houdt zeg maar. Ik vind ze heel fijn. Ze kosten 25 euro en zijn te koop bij prenatal en etos weet ik. Suc6 ermee!
Ja, van Avent heb je borstschelpen. Die gebruikte ik in het begin ook bij het voeden en kolven omdat ik aan de andere kant nogal een sterk toeschietreflex had. Ik had dan zo 50ml per dag extra melk.
50ml? wow ik ben benieuwd of erbij mij ook zo veel uitkomt. Ik heb 's morgens heel vaak echt ook een zuiknat shirt...als ik wakker word. Ik droeg eerst ook 's nachts altijd die lilypads maar dat vond ik toch niet zo goed, ik bedoel het moet toch ook kunnen ademen ergens op een dag?! Ik zal eens gaan kijken waar je die schelpen kan kopen! Thanks
Ik heb ze geloof ik gewoon bij Etos gehaald, is niet voor het gebruik als zoogcompressen, je mag ze max een half uur in geloof ik. Maar die 50 ml extra was erg prettig
Ik verschoon ze na iedere voeding en 's nachts ook minstens 1x. Ik weet wel dat er uitwasbare zijn, maar heb die nog nooit in de winkel gezien.
Ipv die schelpen kan je ook een dopje van een fles (bv die van Avent) tegen je borst aan duwen in je BH, komt alles in het dopje terecht en kan je het ergens anders in overschenken. Werkt hier prima als ik weer eens aan opvangacties doe.
Lilypadz was voor mij niks, lekten, schoven af (waardoor ik dan ineens kletsnat was), bleven niet zitten. Echt niet tevreden over. Ik heb nu uitwasbare van avent. Je ziet ze wel zitten door kleding, maar ik ben van mening dat iedereen mag zien dat ik bv geef. Saartje
Die lilypadz ben ik ook niet echt over te spreken. Heb ze bij serjenka gebruikt en vond het ook te broeierig.
Ja op een gegeven moment lekken ze wel ja. Ik doe ze gewoon altijd even lchten zeg maar. Dan maak ik ze een stukje beneden open en laat de melk eruit lopen op een doekje. Dan plak ik ze weer dicht en doen ze het weer!
Ik merk dus dat ik gewoon zelf moet uitvinden welke het beste zijn. Jammer dat die lillypadz dan weer zo duur zijn. Stel dat ik dat niks vind. Maar ga gewoon een stuk of 4 verschillende soorten halen. Misschien hebben mijn schoon zus en zus nog wel verschillende liggen. Maar heel erg bedankt voor jullie vele reacties. Toen ik dit onderwerp starte dacht ik: er zijn vast al 100 van dit soort vragen geweest. Er komt vast een slotje op. Dus ben erg blij met jullie reacties en ervaringen.
lillypadz heb ik wel geprobeerd, werkt prima alleen heb ik het idee dat ik er een borstontsteking door heb gekregen, inderdaad omdat het helemaal afsluit en nogal broeit. Dat was wel in de zomer en ook in de beginperiode, dus oppassen zou ik zeggen!
@dirksmama; oe op marktplaats zou ik ze niet kopeb getver...heb ik t idee bij alsof je daar een 2e hands onderbroek koopt hahahaha
Kun je me het verschil uitleggen tussen 2e hands Lilypadz en een 2e hands kolf? Als je weet hoe ze er uit zien dan weet je dat ze erg goed schoon te maken en steriliseren zijn. Verder worden ze vaak genoeg nieuw aangeboden.
Als ik van tevoren had geweten dat ik zoveel en zo lang nog zou lekker had ik waarschijnlijk ook wasbare gekocht. Ik moet ze meestal na iedere voeding verwisselen omdat ik behoorlijk lek en als ik weer eens last heb van volle borsten doe ik 's nachts 2 zoogcompressen en een hydrofiele luier dubbelgevouwen in mijn bh/ shirt en dan nóg lek ik soms door
Als je 's nachts een bh aanhebt houd je het lekken in stand. Een bh oefent altijd wat druk op je borsten en heeft daardoor een licht kolvende werking. Compressen kun je ook met een stretch hemdje op hun plaats houden, maar liever nog een paar dubbele handdoeken op borsthoogte leggen en die elke ochtend verversen. Dan ben je sneller van het lekken af.
Han; ik heb ook wasbare, maar gebruik toch vaak wegwerp want die wasbare lekken bij mij nogal snel door, ze voelen dan aan de binnenkant droog aan maar geven het vocht door naar mijn kleding, niet zo handig dus. En ze plakken ook niet, dus verschuiven wat eerder, nog een nadeeltje.
Ik heb bij prettymum speciale bh's voor in de nacht gekocht, is meer een soort hempje om de compressen op hun plek te houden. Verder zaten deze helemaal niet strak dus kon ik heerlijk mee slapen. Overigens sliep ik regelmatig met een handdoek erbij in hoor, aangezien ik anders wakker werd omdat ik het zo koud had vanwege het lekken! Heb tijdens mijn bevalling een BV cursus gevolgd en die mevrouw zei dat Lillypadz prima zijn maar bij langdurig gebruik een borstontsteking kunnen veroorzaken omdat deze de tepel afsluiten. Ik heb hier dus zelf geen ervaring mee. Voor thuis en 'snachts gebruikte ik de AH/etos compressen maar voor het net die van Natusan, die zaten het mooiste en zag je bij mij niet.