Zooitje gemaakt van de pilstrip

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Luna86, 25 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.827
    9.336
    113
    Gelderland
    Ik ben bang dat als ik dat doe ik weer een bloeding tussendoor krijg ;) Dan lukt het nog niet op de 'goede' manier. Ik heb nu al ruim 1a2 weken geslikt dus dacht om er een officiële strip van te maken qua weken. Even kijken wat er gebeurd als ik stop en dan na 7 dagen pas weer slikken. Even op de originele manier dus. De strip leg ik dan aan de kant en begin dan met een hele nieuwe strip om het overzichtelijk te houden. mocht dat gevoel weg zijn dan kan ik alsnog overwegen om door te slikken. Alleen ben ik dan tijdens onze vakantie ongesteld :(. Dus qua planning komt dit ook wat beter uit.

2. Brinta

Brinta Fanatiek lid

9 apr 2013
    2.145
    191
    63
    Zuid holland
    Haha oke.
    Succes! Hopelijk gaat het straks wat beter.

3. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Als jou verteld is dat je de pil moet doorslikken, dan betekent dit ook gewoon elke dag een pil slikken zonder momenten van stoppen voor een paar dagen of een week.

4. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.986
    15.611
    113
    Nabij Utrecht
    Waarom neem je geen inplanon?? Of als er echt geen kinderwens meer is, de prikpil.

Deze pil werkt niet bij jou en je bent er zelf ook niet secuur mee zo te lezen. Dus wellicht is de pil niet de juiste ac voor je.

5. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.827
    9.336
    113
    Gelderland
    Er is niet zozeer geen kinderwens meer. Mijn man wilde wachten tot ik weer helemaal hersteld zou zijn. Ik verwacht dat we het er deze vakantie goed over gaan hebben. Helaas zit de pil na 4 jaar pilloos niet meer in mijn systeem. Het vergeten kwam alleen echt door de pilstrip die van hot naar her gaat. In het verleden nooit last van gehad. Implanon ken ik niet, prikpil wil ik best opperen bij de huisarts. Ik ben aan de pil gegaan omdat ik dacht last te hebben van schommelingen tussen mijn eisprong en menstruatie. Gelukkig heeft dat een hele andere oorzaak gehad. De periode dat ik niet aan de pil was hebben we altijd veilig gevreeën, of de voor het zingen de kerk uit methode. Ik voel precies wanneer mijn eisprong is dus die periode deden we het gewoon niet. Mochten we onze/mijn kinderwens toch nog even in ijskast zetten dan ga ik idd voor een ander ac. Of een zwaardere, mijn oude of prikpil eventueel spiraal.

Gister dus voor de zekerheid getest omdat ik vage klachten had/heb. Gelukkig negatief. Nu ergens een stopweek houden zodat ik met de vakantie goed zit. Gelukkig is het goed afgelopen, vanaf nu tot we weten wat we willen goed opletten.

6. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.986
    15.611
    113
    Nabij Utrecht
    De prikpil moet je alleen zetten als er echt geen kinderwens meer is. Of als die er de komende jaren niet is. Het duurt namelijk heeeel erg lang voordat ie is uitgewerkt (kan wel meer dan een jaar duren).

Implanon is een staafje onder de huid (vaak in je arm) die werkt hetzelfde als de pil.
    Volgens mij kan die 3 mnd blijven zitten en dan moet er een nieuwe in. Google er anders ff op :).

7. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    3 jaar ;)

8. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.986
    15.611
    113
    Nabij Utrecht
    Kijk... dat wist ik niet :)
    Tnx

9. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.827
    9.336
    113
    Gelderland
    Oh die 3 jaar klinkt als een goede optie! Dank jullie wel. Helaas heeft de huisarts vakantie dus kan nu niks. Ook geen advies vragen want kan alleen voor spoed bellen naar een invaller.
    Ik heb woe de laatste pil ingenomen en wacht nu op een bloeding. Hou vage klachten maar had gister een negatieve test. Heb gewoon geen idee wanneer ik zou kunnen testen. Moet je daarvoor je originele cyclus aanhouden? Dat zou beteken dat ik de 11e pas kan testen. Maar dat is ongeveer 23 dagen na het vergeten van de pil.

Deel Deze Pagina