Zooitje.... Wat nu?

Discussie in 'Alleen en zwanger' gestart door Muts008, 1 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Muts008

Muts008 Actief lid

2 feb 2013
    196
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi,

Even mijn situatie.

Ik ben een vrouw van 38 en 8 weken zwanger. Nadat we erachter waren gekomen dat ik zwanger ben heeft mijn vriend aangegeven dat hij het toch liever niet wil waarop ik de relatie heb verbroken omdat hij eerder had aangegeven het wel te willen.

Daarnaast heb ik 2 weken geleden gehoord dat mijn funtie dit jaar nog boventallig wordt, ik ben verleden jaar verhuisd en heb nu dus ook geen potje meer. Wel krijg ik ontslagvergoeding mee en is er een sociaal plan...... Maar solliciteer maar eens als je zwanger bent.

Omdat ik het allemaal niet meer zag zitten had ik vanmorgen een afspraak om het "weg te laten halen" echter kon ik dit niet over mijn hart verkrijgen en heb de afspraak op het laatste moment afgezegd.

Komende week heb ik een afspraak met het FIOM EN de eerste afspraak met de verloskundige.

Het is nu echt een zooitje geworden en ik weet niet meer wat ik moet doen.

2. Femmes82

Femmes82 Fanatiek lid

26 dec 2012
    1.414
    0
    0
    Overijssel
    Het enige wat ik kan zeggen is wat heftig. Wat een *** situatie waarin je terecht bent gekomen en wat een laffe houding van je vriend.

Ik wens je heel veel sterkte en succes bij de beslissingen die je gaat nemen.

3. Muts008

Muts008 Actief lid

2 feb 2013
    196
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dank je Femmes. Ik ga eerst maar eens uitzoeken of ze iemand boventallig kunnen verklaren die zwanger is.

4. AnneChristine

AnneChristine Actief lid

12 nov 2012
    301
    0
    0
    Zuid Holland
    Hoi, wat een rot situatie meid. Heel veel sterkte!

Volgens mij kunnen ze je nu je zwanger bent niet ontslaan, maar wel boventallig verklaren. En dat het ontslag dan pas na je verlof doorgezet kan worden. Is nog steeds heel vervelend, maar dan hoef je pas na de bevalling te solliciteren.

Sterkte en heel goed dat je naar je gevoel luistert en de afspraak hebt afgezegd!

X Anne

5. Muts008

Muts008 Actief lid

2 feb 2013
    196
    0
    16
    NULL
    NULL
    Maandag eerst maar even de rechtswinkeI bellen. Ik ga er altijd vanuit dat alles altijd wel weer goed komt. Ook eerst maar even de eerste echo afwachten.

6. Jantine

Jantine Bekend lid

8 mei 2011
    683
    2
    18
    NULL
    Getsie wat een ellende. Net zwanger, net relatie uit en net gehoord dat je op zoek moet naar een nieuwe baan. Pffff.... Goed dat je gaat uitzoeken wat voor rechtspositie je hebt, zou ik denk ik ook doen. Heb je wel iemand om tegenaan te foeteren als je ontploft? Want dat zou ik in jouw geval zeker vijf keer per dag doen geloof ik ;) Zorg maar goed voor jezelf!

7. Muts008

Muts008 Actief lid

2 feb 2013
    196
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hahaha nee hoor, dat valt mee. Ik ga er altijd vanuit dat dingen gebeuren met een reden. Nu even echt heel vervelend maar ik ga ervan uit dat er iets beters voor terug komt.

Weghalen zou de makkelijkste oplossing zijn maar voor mijn gevoel niet de juiste.

8. Jantine

Jantine Bekend lid

8 mei 2011
    683
    2
    18
    NULL
    Dat is dan in ieder geval al duidelijk;) Nu de rest nog ;)

9. selina89

selina89 Bekend lid

5 sep 2012
    982
    2
    18
    gastouder
    Utrechtse heuvelrug
    Meid wat een verhaal wil je op deze manier een hart onder de riem steken!
    Heel veel sterkte de komende tijd...

10. minimeee

minimeee Actief lid

12 jun 2012
    262
    1
    0
    Medewerker sociaal juridische dienstverlening
    Hoi hoi ze kunnen je tijdens je zwangerschap niet ontslaan (moeten ze volgens mij wel op de hoogte zijn van je zwangerschap), tenzij het gaat om bezuinigingsmaatregelen (reorganisatie). Op onderstaande site staat dat pagina 22
    http://www.fnvbondgenoten.nl/site/brochures_en_folders/brochure_werk_zwangerschap.pdf

Wil je niet ontmoedigen, heel goed om positief te blijven! Maar geef je alleen de info die ik weet.

Wel wil ik je een hart onder de riem steken. Het is een moeilijke situatie. Maar er zijn meer vrouwen die een kindje alleen opvoeden en zonder werk zitten. Je krijgt een vergoeding mee en als je daarna geen werk hebt kan je een werkloosheidsuitkering bij het UWV aanvragen. Daarna kan je eventueel een beroep doen op de bijstand waar je een uitkering kan krijgen voor alleenstaande ouder.

Ik snap dat het geen ideale situatie is, maar financieel hoef je je niet druk te maken denk ik. Ik zie in mijn omgeving meerdere mensen die dit meemaken en het ook redden!

Maar dit even financieel gezien dan. Emotioneel is dit natuurlijk een zware klap en wilde je dit absoluut niet. Praat er wel over met iemand die je vertrouwd! En probeer ondanks alles wel van de zwangerschap te genieten

11. Muts008

Muts008 Actief lid

2 feb 2013
    196
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dank je. Gelijk een vraagje, kan ik niet direct een werkloosheidsuitkering aanvragen?

12. sheep82

sheep82 Actief lid

12 jun 2012
    152
    0
    0
    Ik denk dat jij wel sterk genoeg bent om dit aan te kunnen. Jammer dat je vriend toedeloe zegt. Misschien verandert dit nog?
    Dapper om het kindje toch te houden, het gaat jou lukken om het kindje, desnoods in je eentje, op te voeden!
    Succes met al je zorgen die je er nu omheen hebt.
    Ik heb geen verstand van werkloosheidsuitkering aanvragen. Maar vast wel iemand anders hier.

13. Sic

Sic Bekend lid

17 dec 2010
    777
    691
    93
    Vanaf het moment dat duidelijk is wanneer je ontslag ingaat, moet je dit volgens mij al aangeven bij het UWV. Wanneer dit pas over een aantal maanden zou zijn, kan het UWV aangeven wanneer ze verwachten dat je de aanvraag WW indient. Dit zal maximaal een aantal weken (4 dacht ik) voor de ontslagdatum zijn.

Als nu nog niet duidelijk is wanneer de datum is en de ontslagvergunningen nog moeten worden aangevraagd, kan het soms ook nog wel even duren. Ook moet voor de werknemers nog meer duidelijk worden over het sociaal plan.

Sterkte met alles in ieder geval!

14. SchoesjeR

SchoesjeR Niet meer actief

he' bah wat een piep situatie zeg, en wat een laffe kerel, snap je dat nou ik niet...wat ben jij een sterke vrouw respect hoor... ik wil je heel veel succes wensen in deze moeilijke tijd, maar er komt ook een mooie tijd aan, een wonder een baby :) en inderdaad alles gebeurt met een reden... Je hebt het niet weg laten halen omdat het toch niet goed voelde je. en het klopt wat @sic zegt...
    Alles komt goed...

15. Muts008

Muts008 Actief lid

2 feb 2013
    196
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dank jullie wel.

Deel Deze Pagina