Zoon 1,5 jaar vingertoppen vervellen helemaal

Discussie in 'De lounge' gestart door Mamavan2schatte, 3 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamavan2schatte

Mamavan2schatte Actief lid

8 jun 2011
    320
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo meiden.

Ik weet niet zo goed waar ik mijn vraag moet stellen,daarom dat ik hem hier plaats.

Mijn zoon van 1,5 heeft sinds paar dagen last van het vervellen van zijn vingertoppen.
    Het leek eerst heel onschuldig en begon op zijn duim met een klein velletje.
    Maar nu is het al over alle vingertoppen en word steeds erger.
    Laat ook elke keer meer en meer los.
    Ik heb al op internet zitten googelen maar kom er niet veel wijzer uit.
    Kom vaak forums tegen dat volwassenen het hebben,maar helaas geen kleine kinderen.

Wie weet wat het is en weet er raad mee.
    Volgens mij heeft hij er ook wel last van ziet er in iedergeval pijnlijk en rood uit.
    Maandag ga ik zoizo naar de dokter maar deze dagen wil ik mijn zoontje graag helpen.

Alvast bedankt meiden.

Groetjes,.

2. Mentiera

Mentiera Actief lid

29 mrt 2010
    419
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij roodvonk krijg je dat, maar dat is dan geloof ik als de ziekte bijna voorbij is. Dus toevallig ergens uitslag gehad??

Verder geen flauw idee, apart hoor!

3. Brandweer

Brandweer Actief lid

12 jul 2011
    249
    0
    16
    Ik dacht ook meteen aan roodvonk!!
    Heeft hij uitslag gehad? Rare tong, keelpijn? Tis idd als de uitslag al weg is.
    Bij mijn zoontje heeft het heel lang geduurd voordat het vervellen ophield, en idd, het was aardig pijnlijk voor hem, maar huisarts kon er niets tegen doen :(

4. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Quinn heeft het ook gehad, bij hem was het een schimmel, begon zoals jij zegt bij een velletje op een vinger tot zn hele handen begonnen te vervellen en daarna zn voeten ook.
    Heb van de dokter zalf gekregen en toen ging het redelijk snel weg

5. knor

knor Fanatiek lid

4 mrt 2007
    2.392
    0
    0
    Groningen
    He dat had ik een paar weken terug ook, gelukkig bleef het bij 2 topjes... heel gek. Ik lees even mee.

6. Mamavan2schatte

8 jun 2011
    320
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja idd hij heeft vlekken gehad.
    Ik dacht dat het waterpokken waren.
    het waren ook hele kleine onderhuidse bultjes maar ook vuchtgevulde blaasjes daarom dacht ik dat het waterpokken waren.
    Hij had het op zen benen , armen , oren , voeten , handen en in zijn mond en rond zijn mond hele rode vlekken
    Maar zijn rompje bleef helemaal schoon.(dat vond ik al vreemd)

Maar rondvonk klinkt wel heftig,is dat ook niet schadelijk voor mij nu dat ik zwanger ben?

7. meles

meles Actief lid

6 aug 2008
    122
    2
    18
    Mijn dochter heeft dat altijd als ze gaat groeien.

8. NookY

NookY Fanatiek lid

12 mei 2010
    2.263
    1
    36
    Dieren arts assistente bij dieren ambulance!
    hazerswoude dorp ( zuidholland)
    ik heb roodvonk gehad geen klachten verder behalve vervelende vinger topjes zag er echt uit of je nagel der zo af kon vallen ( was toen 16 toen ik het kreeg)

9. stef

stef Fanatiek lid

19 apr 2006
    3.084
    31
    48
    Onze dochter had het ook!
    Op haar handjes en op dr teentjes.

Begon vaak eerst met scheurtje en daarna begon het te vervellen. Geen idee hoe en waarom maar ik heb het gewoon goed vet gehouden en dan trekt het wel weg

10. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Wij hebben het net zo gehad en ik dacht ook waterpokken maar idd niet op haar romp.
    Elk kind krijg anders waterpokken.
    Dat vervellen heeft ze ook op haar tenen.

Ik begin nu te twijfelen of het waterpokken waren:(

11. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL
    volgens mij zijn vervelde vingertoppen ook een symptoom van roodvonk....

Vaak hebben kinderen dan ook een rare tong.... ziet eruit als een aarbei... of frambozentong...

12. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Wat is roodvonk?
    Roodvonk komt voor vbij kinderen van drie tot zes jaar. Volwassenen kunnen het ook krijgen. Vroeger was roodvonk een veelvoorkomende, ernstige ziekte. De ziekte is tegenwoordig zeldzamer en heeft een minder ernstig beloop.

Wat zijn de verschijnselen?
    Roodvonk begint plotseling met verlies van eetlust, keelpijn, snel oplopende koorts (soms tot 40 graden) en pijnlijke klieren in de hals. Soms gaat het samen met overgeven of buikpijn. De tong wordt eerst wit en na drie dagen rood, dik en bobbelig (frambozentong). Op de tweede dag ontstaat een rode uitslag op de borst. Deze uitslag (rode puntjes op een rode achtergrond) voelt ruw aan en jeukt niet. De uitslag verspreidt zich over het hele lichaam, vooral naar de oksels en de liezen. De huid rond de mond blijft bleek. Na twee tot drie weken kan de huid vervellen, vooral aan de handen en voeten. De koorts daalt binnen drie tot vijf dagen. De uitslag verdwijnt enkele dagen later. Er zijn ook mensen die de roodvonkbacterie bij zich dragen zonder dat ze ziek zijn.

Hier is het geen rodevonk geweest, ga toch van waterpokken uit.

13. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL
    Zeg niet dat het roodvonk was hoor.....
    maar hier heeft het een paar maanden geleden wel geheerst.... ofja hing een melding op school dat er waarschijnlijk roodvonk was geconstateerd....

(nu heb ik het idee dat veel "zeldzame kinderziekten" weer terugkomen...)

maar ga off topic...

wilde alleen maar stellen dat vervellende vingertoppen ook daarbij kunnen horen...

14. Mamavan2schatte

8 jun 2011
    320
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoon had het juist heel erg rond zijn mondje.
    Fel rode vlekken,en omdat hij ook een speentje heeft,werd het er ook niet beter op.
    Nu zijn het soort van korsjes,en als die in bad is geweest kan ik die korsjes er zo af rollen:(
    Hij heeft het wel in zijn mondje gehad aan de zijkant wat rode vlekjes.

Hij heeft het nu ook een klein beetje op zijn teentjes''dat vervellen''
    Voor dat hij naar bed ging heb ik zijn handjes en voetjes ingesmeerd met vasaline.

(omdat krentebaard wel heerste in de buurt dacht ik eerst dat het dat was,maar dat ziet er weer totaal anders uit.)

15. Mirjam72

Mirjam72 Lid

24 nov 2006
    34
    0
    6
    Het kan ook de mond en handziekte zijn.

16. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Ik zei tegen mijn buurman nou wij hebben ook de waterpokken ( hun hebben net gehad) zegt hij: ik zie niets..... Doe haar speen uit, hij: haha duidelijk.

Hier waren het kleine plekjes en in haar knie holtes een paar grotere.

Ik merkte het vervellen gisteren bij het afdrogen van de tenen, schrok me kapot!
    Ze heeft op haar grote teen een dik stuk vel los zitten en dat zit ook nog vast aan gezond vel, het is ook dik en een btje geel, zoals de huid er uitziet als er pus onder zit.
    Onder dat dikke stuk zit gewone gezonde huid.

Mondje weet ik niet maar eten ging een paar dagen slecht, drinken geen probleem.

Denk dat onze kids het zelfde hebben gehad hihi

17. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Hoi Mamavan2..

Het klinkt mij meer als Hand Voet en Mond ziekte, een virus waarbij blaasjes gevormd worden. Het is heel onschuldig en gaat gewoon weer over, je kunt er niks tegen doen. De huid waar de blaasjes hebben gezeten gaat helemaal vervellen, dat vergeet men er vaak bij te vertellen. Het heeft niets met mond en klauwzeer te maken wat heel vaak gedacht wordt. Het vervellen kan soms nog plaatsvinden als het virus al lang weer weg is.

18. happy27

happy27 Bekend lid

21 apr 2006
    612
    0
    0
    Ik weet niet of t roodvonk is maar ze zeggen dat roodvonk niet schadelijk is voor zwangeren

19. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Dit klinkt mij als iets wat Finn en zijn nichtje hebben gehad, namelijk hand, mond, voetziekte (zeg maar de mond en klauwzeer bij mensen) De blaasjes lijken op waterpokken, wij dachten in eerste instantie ook dat ze dat hadden. Het buurmeisje van mn nichtje had het ook, bij haar is toen als eerste de diagnose gesteld.
    Finn is ook an het vervelen geweest toen, zelfs zijn nagels zijn verveld! Hij heeft daar geen last van gehad. Maar hij is wel echt ziek geweest. (nou was het sowieso een heftige periode hoor, want het was met 2 dagen nadat mijn schoonvader was overleden op zijn ergst)

Heel veel beterschap!

Deel Deze Pagina