tandjes of toch weer reflux?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door SDonya, 11 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SDonya

SDonya Niet meer actief

Hallo,

me dochter kwijlt al een maand ontzettend veel en kauwt ze op haar handjes. sinds een paar dagen heeft ze nu ook ruwe rode wangetjes. vanacht was ze de hele nacht onrustig en huilerig en deze ochtend heeft ze ontzettend veel gespuugd! ze heeft nog nooit zoveel gespuugd en dat deze ochtend al 3x! ze had last van reflux maar dat is gelukkig nu niet meer zo. ze krijgt ook geen nexium meer.. kan dit spugen van de tandjes zijn of is het mischien toch weer reflux?

alvast bedankt!

2. marjolijn195

marjolijn195 Actief lid

29 dec 2008
    364
    0
    0
    Papendrecht
    De rode wangen, het kwijlen en op haar handjes kauwen kan wel van tandjes zijn, maar het spugen lijkt me niet.

Hier ook veel kwijlen en op handjes sabbelen; er is ook een tandje onderweg (klein bobbeltje) maar het zal nog wel even duren voordat hij erdoor is denk ik.

Misschien uit voorzorg haar bedje (weer) wat schuin zetten, en evt. voeding indikken?
    Het kan ook een virusje zijn waardoor ze spuugt. heeft ze ook koorts?

3. DJ Momo

DJ Momo Fanatiek lid

23 apr 2010
    4.523
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier geen reflux, maar wel een makkelijk spugertje. Hoeft hem maar iets dwars te zitten, en hij gooit alles er weer uit. Bij voorkeur de ochtend pap. Zo ook dus in geval van tandjes. Verdere tekenen van tanden (hier): vingers ver in mond, kwijl, rode wangen (kan ook t weer zijn), en op zijn lipjes zuigen.

Ohja, nachten huilerig en spugen kan ook nog eens duiden op een oorontsteking. Hier al paar keer (ZONDER koorts) gehad.

Succes!

4. SDonya

SDonya Niet meer actief

dankjewel vor jullie reacties! weer zal het niet aan liggen want we zijn net terug van vakantie en op onze vakantie had ze er ook al last van ( rode wangetjes) bedje zal ik inderdaad wel weer hoger zetten.. en koorts heb ik ook al gemeten maar ze heeft gewoon een normale tempratuur.. ze heeft tot nu toe al haar voedingen eruit gegooid:( ik vond haar net zelfs in haar bedje echt helemaal onder de spuug:( ga vandaag even aankijken anders bel ik morgen de dokter.. in iedergeval bedankt voor het meedenken!:)

Deel Deze Pagina