8 maand en s avonds lang huilen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door lusa30, 30 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lusa30

lusa30 Actief lid

4 dec 2012
    156
    0
    0
    Mijn dochter is nu 8 maand.
    Altijd goed geslapen. Wel 's nachts drinken (bv) maar samen sliepen we dan altijd gelijk weer verder.
    Sinds een week wordt ze 's avonds om 10 uur wakker en wil ze dan drinken. Prima dat mag.
    Maar daarna gaat ze niet meer slapen. En krijst ze heel hard en wil ze niets meer. Ik heb dit nog nooit meegemaakt. Ze was altijd makkelijk stil te krijgen.
    Gisteravond heeft ze ander half uur aan de borst liggen drinken / sabbelen.elke keer als ik wou stoppen, begon ze weer te krijsen. Uiteindelijk ging ze om 2 uur vannacht slapen :(
    Ik heb haar dan wel eerst in de kinderwagen beneden gelegd. Daar ging ze wel gelijk slapen.

Als je haar meeneemt naar beneden kan ze gewoon gaan spelen. Pijn zal het dan denk ik niet zijn. Overdag slaapt ze ook gewoon goed. Zonder te huilen enz.

We zijn op dit moment een beetje radeloos. Wie heeft de tip :(

2. MoedervanSafia

MoedervanSafia Fanatiek lid

10 mrt 2013
    2.803
    4
    38
    Ik heb dit ook gehad. toen ze 8 maanden werd, krijste ze opeens de hele nacht door. Zodra je haar neerlegde, ontplofde de bom. Wat ik ook deed, het was niet goed. Jeetje wat was dat lastig zeg.

Wat bleek, ze had gewoon verschrikkelijke last van haar tanden. huisarts had haar gecontroleerd en ze was gezond.

Nu voordat ze slaapt geef ik haar een zetpil en een flesje. In een lekker warm dekentje tussen twee kussens in op haar zij waardoor het lijkt alsof ze vastgehouden word. Gelukkig gaat het al wat beter.

Kan het ook bij jou aan de tandjes liggen?

3. annasskies

annasskies Actief lid

23 feb 2013
    370
    0
    0
    docent geschiedenis
    Bij ons was het verlatingsangst...

4. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Hier tandjes, sprongetje, en verlatingsangst.
    Het lijkt nu minder te worden.....we hebben het ter nauwernood overleefd pffff was 4 weken zeer heftig hier met amper slaap. Schijnt een lastige fase te zijn. Succes

5. lusa30

lusa30 Actief lid

4 dec 2012
    156
    0
    0
    Oké er staat me dus nog wat te wachten :(

Heb vanmiddag al iets voor haar tandjes gehaald.
    Verlatingsangst zou dat ook kunnen nu ze nog bij ons slaapt?
    Ik heb een Co-sleeper naast mij waar ze nog in slaapt dus ik ben in de buurt.

Maar wel raar dat ze in de kinderwagen beneden dan wel gelijk in slaap wil vallen. Vanavond maar eens de reiswieg naast me neer zetten.:(

6. adi

adi Niet meer actief

Het kan zeker door de tandjes komen. Vooral omdat ze overal last van leek te hebben.

Dat ze beneden gelijk ging slapen kan ook een teken zijn dat alles haar een beetje teveel is geworden. Al jullie pogingen om haar te sussen, al het drinken enz.
    Ik zou volgende keer ook kijken of het beter gaat als je alle prikkels weghaalt en gewoon stil naast haar bedje gaat zitten. Na de voeding dan.

Een zetpil kan ook heel goed helpen om rust te krijgen tijdens doorkomende tanden.

7. MoedervanSafia

MoedervanSafia Fanatiek lid

10 mrt 2013
    2.803
    4
    38
    Mijn dochtertje sliep ook als een engel in de woonkamer, net alsof er niks aan de hand was. Liet haar gewoon daar een weekje slapen en toen het iets beter ging (zetpil voor het slapen+ lekker warme dekens met onze geur) brachten we haar weer naar haar eigen bed.

Het is een hele lastige fase pfoe, maar aan alles komt een eind..:)

Deel Deze Pagina