Hier krijgen ze ook een (tweedehands) telefoon als ze 10 worden, maar dat staat los van het verjaardagscadeau. Wij vinden 10 een bijzondere verjaardag en dus een mooie gelegenheid om dan die telefoon te geven, maar dan als ‘extra’. Dus met 10 krijgen ze dan 2 cadeau’s. Ik zou ook geen eigen bijdrage vragen. Kijk, als je zoals mijn dochter een nieuwe iPhone 11 voor je verjaardag wil dan wil ik wel uitleggen dat ze daar verjaardagscentjes bij moet leggen. En dat kapot/kwijt ook echt heel jammer is dan maar dat ze dan uiteraard geen nieuwe krijgt. Uiteindelijk heeft ze toch voor een (tweedehands)iPhone8 gekozen. Overigens vind ik het een prima idee om het als cadeau te doen, als je op je geld moet letten. Maar dan nog steeds echt als cadeau.
Nou ik kan me er wel iets bij voorstellen als je wat minder te besteden hebt. Mijn vader maakte vaak ook cadeaus voor ons toen we klein waren, een speelgoed kist ofzo. En ik heb ook fietsen voor mijn verjaardag gehad en wat was ik daar blij mee . Tja weet je, het geld was er gewoon niet om en en te doen. Ik ben nooit iets tekort gekomen.
Als je je weinig geld te besteden hebt, vind ik een fiets of telefoon (ook tweedehands) prima verjaardagscadeaus. Alleen zou ik er dan een geld bij laten leggen. Als je het te duur vindt, dan zou ik wat anders geven. Of het samen met bv. opa en oma als cadeau geven.
Tuurlijk snap ik het als je weinig te besteden hebt, maar waarom zou je geld aan je kind vragen voor iets wat je hebt liggen? Dochter kreeg bijv wel haar telefoon abbo voor haar verjaardag, maar niet als enige cadeau. Meer als "extra cadeau". En dat gedoe met beltegoed vonden wij ook niet handig.
Ze krijgen hier wel een fiets voor hun verjaardag als dat net zo uitkomt. Maar dan wel met nog iets erbij wat ze graag willen hebben. Maar als ze tussendoor een fiets nodig hebben dan krijgen ze dat gewoon. Wij hebben niet heel veel te besteden, maar sommige dingen vind ik gewoon een "basis" zoals een goed werkende telefoon en een goede fiets.
Dan nog, de telefoon ligt daar gewoon wordt niet ( tweedehands) gekocht en dat is met die fiets uit mijn verhaal ook zo. Bij weinig geld had ik het nog steeds gewoon gegeven en iets kleins voor de verjaardag. Maakt toch ook niks uit, mijn kinderen waren soms blijer met iets van 10 euro zeker als dat op zijn lijstje stond dan met iets van 100 euro wat niet op zijn lijstje stond. Overigens zijn wij ook niet rijk hoor en moeten wij ook gewoon opletten aangezien je het maar 1x kunt uitgeven.
Een cadeau geef je, daar laat je je kind niet voor betalen op zn verjaardag. Dan geef je maar geld Overleg dan met je kind of hij geld wil vragen voor zijn verjaardag en dat hij van jullie ook 50 euro oid krijgt zodat hij een nieuwe telefoon kan kopen ipv hem te laten betalen voor een telefoon die in de la belandt anders...
Mijn dochter wordt ook bijna 10. Ik heb deze week een nieuwe telefoon voor haar gekocht en een abonnement afgesloten, deze betaal ik ook. Voor haar verjaardag krijgt ze een ander cadeau. Ik vind het heel bijzonder om je oude telefoon als verjaardagscadeau te geven en er dan ook nog een bijdrage voor te willen.
Persoonlijk vind ik een 2de hands cadeau geen probleem maar wel als het gewoon een gsm is die daar ligt ,niet gebruikt word en niet meer 100% in orde is. Dan vind ik het niet eens een cadeau meer eerlijk gezegd en hem vragen om te betalen, zou dus sowieso niet in mij opkomen. Ik zou dus de gsm gewoon geven zomaar want hij word toch niet gebruikt en als cadeau een hoesje of geld op de gsm zodat hij hem kan gebruiken.
Snap ik hoor, maar mijn ouders hadden ook niks extra’s. Ook geen 10 euro (of gulden in die tijd). En ja, dan vind ik het echt niet gek als je een (tweedehands) fiets oid voor je verjaardag krijgt. Mijn ouders hebben zich nooit in de schulden gestoken, wat in mijn beleving ook wat waard is.
Als ze weinig te besteden hadden hadden ze ws ook geen iphone liggen Maar ik ben het met de rest eens, een oude telefoon die je nog hebt liggen vind ik niet eens echt een verjaardagscadeau, en hem ervoor laten betalen zou ik sowieso niet doen. Geen ervaring met apple. Wij gebruiken straks family link als dochter een telefoon krijgt. Over een paar weken als ze 12 wordt en in groep 8 zit zoals afgesproken. Ze krijgt dan van ons een nieuwe (simpele) samsung en 2 hoesjes.
Moet je de app ook op je eigen toestel installeren? Dus zowel op die van je kind als op de telefoon van de ouder? Hier ook op zoek naar zoiets
Ja, klopt, op beide telefoons. Ik vind het super handig, zie niet volledig wat ze doet, maar wel in grote lijnen. En kan vanaf mijn eigen toestel extra tijd geven ed. We hebben haar appjes ook een tijdje gelezen, maar ze was op dat moment dermate verstandig (het verbaasde me zelfs hoe verstandig!) dat we dat niet meer doen. Wel praten we regelmatig over allerlei zaken mbt media gebruik, hopelijk helpt dat haar om er verstandig mee om te blijven gaan.
Helder en verrassend hoe jullie erin staan! Het is dus niet zo dat deze telefoon ‘op de plank ligt te verstoffen’. Ik koop voor mij zelf een nieuwe iPhone zodat we deze aan zoon kunnen geven. Hij wilt perse een iPhone en wij vinden dat voor die leeftijd best een luxe ding! We geven er zeker nog een hoesje bij en een ander cadeautje maar het hoofdcadeau zal de iPhone zijn (en daar zal hij zielsgelukkig mee zijn). Overigens hier kost een 2e hands refurbished 6s toch echt 250,-...
Ja dat vind ik ook. Op die leeftijd mag je blij zijn dat je een telefoon krijgt, ga je eisen stellen betaal je het maar zelf. Zoon wilde ook een iPhone. Prima, spaar er maar voor. Hij heeft nu besloten voor een a51 te gaan.
Dan is mijn dochter wat dat betreft toch makkelijk, die wilde per se een Samsung. (Die heeft haar beste vriendin ook. )