Alternatief voor Rijstebloem

Discussie in 'Voeding' gestart door mamalijntje, 13 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamalijntje

mamalijntje VIP lid

11 feb 2009
    6.050
    0
    0
    zoekende
    Den Helder
    Yara heeft KMA maar heel veel honger.. Komt in de nacht makkelijk voor een fles ondanks 4x 210 + 7 + 2,5 nutriton

In overleg met CB/kinderarts en Dietiste mochten we onze meid rijstebloem gaan geven. Nu heb ik de neutrale gehaald en gegeven.

Heerlijk vond ze het! Maar volgende dag geen ontlasting...
    Gisteren nog geen ontlasting, onrustig, huilen tijdens de fles, scheten laten (deed ze al een paar dagen) en heel slordig drinken..

Vanmorgen eindelijk een poepluier en dat bracht rust! Meisje dronk iets rustiger maar laat nog steeds 100cc staan van haar fles.

Vanavond tijdens de fles diaree.. Groene drap. Meisje zat tot haar nek onder.. En bij het uitkleden grote eczeem plekken..

:( dus als er alternatieven zijn lees ik het heel graag...

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Die nutriton, dat gaat wel goed?

Wij hadden ook zo'n hongerig ventje. Hier hielp het, om de laatste 2 scheppen voeding die je over hebt (ze mogen 30, je geeft 28) een papje met nutriton van te maken. Zeg 2 schepjes voeding 90-100cc water en nutriton naar behoefte. Dat gaven we voor ons avondeten, en dan kwam hij later voor zijn avondfles. Dan kwamen we net de dag rond.

En anders iets meer nutriton erin?

3. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.320
    238
    63
    Gezien haar kma en haar reactie op de rijstebloem adviseer ik je om te wachten tot 6 maanden met bijvoeding. Mijn zoontje heeft ook kma en ik heb toen rond de 4 maanden ook eens rijstebloem gegeven. Daar reageerde hij toen ook niet goed op. Pas na de 6 maanden kon hij er tegen.
    Die darmen zijn nog volop in ontwikkelen en bij 6 maanden zijn ze pas vrij ver ontwikkeld.

Probeer eens meer nutriton. Wij gebruiken bij ons dochtertje 4 schepjes en sinds deze week heeft ze nutramigen AA en deze is nog dunner dan de allergy care, dus nu zelfs 4,5 schep.

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Je geeft 28 schepjes voeding per dag terwijl het maximum 30 schepjes is. Waarom geef je niet gewoon 5 flessen van 180/6?

Dingen als rijstebloem te vroeg geven zijn bij KEA best riskant, daar zou ik meteen mee ophouden.

Het hangt een beetje van het soort dieetvoeding af die je kind krijgt. Bij sterke dieetvoeding zoals Nutramigen mag je soms over het maximum heen, daarbij hoef je ook niet met 6 maanden over op de opvolgvariant.

Maar aangezien je al Nutriton toevoegt, als er sprake is van reflux, komt die honger niet voort uit onvoldoende behandelde reflux? Helpt het als je meer johannesbroodpitmeel toevoegt? Klopt de dosering van de refluxmedicatie nog wel?

5. mamalijntje

mamalijntje VIP lid

11 feb 2009
    6.050
    0
    0
    zoekende
    Den Helder
    Bedankt! Wij gebruiken Nutriton omdat ze zich anders in de voeding blijft verslikken. en mondjes terug geeft. Maar geen idee of ze ruflex heeft.

We gebruiken Nutramigen AA. We geven haar 4 flessen omdat ze de fles van 23:00 niet wil drinken. Lippen stijf op elkaar. En ze gewoon meestal honger heeft na 3.5 uur geven we haar 210 flessen.

Op zich regeerde ze altijd goed op de nutriton. Wel iets onrust (scheetjes laten)

6. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.320
    238
    63
    Vanaf 6 maanden staat bij nutramigen AA om flessen van 240/8 te geven. Misschien dat je dat bij de laatste fles kunt doen? Zelf heb ik bij mijn zoontje dat nooit gedaan, vond dat te groot.
    Hij is ook heel lang nog voor een nachtfles gekomen en toen hij nog geen bijvoeding kreeg, kwam ik ook boven de 1000cc uit. Hij kreeg in de nacht dan een wat kleiner flesje en kwam dan meestal rond de 1050 / 1070 cc uit.

Maar probeer het eens met de nutriton. Als ik bij mijn dochter minder nutriton in de fles doe, komt zij ook veel eerder voor de fles.

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    #7 dirksmama, 16 nov 2011
    Laatst bewerkt: 16 nov 2011
    (Verborgen) reflux en allergie gaan vaak hand in hand. Ik zou eerst proberen om de nutriton wat op te hogen en kijken of ze dan ook wat meer tevreden is met een fles (omdat ze wat harder moet werken en de zuigbehoefte beter vervuld wordt).
    En dan eventueel gewoon wat extra geven als ze zich meldt.

Blijft het hongerige en het oprispen, dan zou ik bij de arts toch eens de mogelijkheid van reflux aankaarten.

8. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Vraag eens na over reflux. Sommige kindjes willen bij reflux en/of kma niet meer drinken, maar anderen willen juist meer drinken.
    Mijn zoontje was zo ongeveer onverzadigbaar dankzij de reflux, drinken kan verzachtend werken.

Je hebt het over slordig drinken, heb je al een andere fles geprobeerd?

Deel Deze Pagina