Mijn dochter heeft vor haar verjaardag een liedjesboek gekregen. Nu zit daar ook het liedje zakdoekje leggen bij. Alleen wordt er een andere tekst gezongen dan wij altijd deden. Wij zongen altijd kukelu kraait onze haan, twee paar schoenen heb ik aangedaan. Dat boek zingt ik heb de hele nacht gewaakt 2 paar schoenen heb ik afgemaakt. Kent iemand die laatste versie?
Even voor je gezocht: Zakdoekje leggen, Niemand zeggen,Ik heb de hele nacht gewaakt.Twee paar schoenen heb ik afgemaakt:Een van stof en een van leer,Hier leg ik mijn zakdoekje neer.Ook wordt er wel eens gezongen: Zakdoekje leggen,Niemand zeggen,Kukeleku zo kraait de haan.Ik heb maar twee paar schoenen aan:Een van stof en een van leer,Hier leg ik mijn zakdoekje neer.Een derde mogelijkheid is: Zakdoekje leggenNiemand zeggen,Kukeleku zo kraait de haan.Twee paar schoenen heb ik aangedaanEen van stof en een van leer,Hier leg ik mijn zakdoekje neer
haha ik ken alleen de eerste versie die wallie beschrijft! heb nog nooit van een haan in het liedje gehoord weer wat geleerd!
Zakdoekje leggen, niemand zeggen, kukeleku kraait onze haan, 2 paar schoenen heb ik aangedaan, 1 van stof en 1 van leer, hier leg ik mijn zakdoekje neer
Wij zingen: Zakdoekje leggen, niemand zeggen, heb de hele dag gewerkt. 2 paar schoenen heb ik afgewerkt, 1 van stof en 1 van leer en hier leg ik mijn zakdoekje neer.
kinderliedjes veranderen in verloop van tijd dus jongere meiden kennen deel 2...iets oudere misschien deel 1 alleen... Ligt er ook aan wie het je geleerd heeft! Ik heb een cd vol met kinderliedjes...zelfs altijd is kortjakje ziek....en alles is anders als dat ik het geleerd heb vroeger...kleine aanpassingen woorden die al oud zijn en de kindjes toch niet kennen vervangen en gewoon heel andere zinnen! Grappig toch! wel ff aanpassen als je kleuter idd iets anders zingt als jij kent.... Hier pas met in holland staat een huis....
Ik ken alleen de laatste, begon eerst aan mezelf te twijvelen of ik er misschien een andere tekst van had gemaakt haha
Hmmm, bij ons ging het zo: Zakdoekje leggen, niemand zeggen Kukeleku zo kraait de haan 'k Heb maar één paar schoentjes aan Één van stof en één van leer Hier leg ik mijn zakdoekje neer En ik weet het al, en ik weet het al Waar ik mijn zakdoekje leggen zal Van je één, twee, drie, HATSJIE! Vreemde tekst eigenlijk.
Wel grappig dat iedereen weer een andere kent. De meeste liedjes die mijn dochter leert op de opvang ken ik niet eens. Ik ben blij dat ze alleen klap eens in je handjes goed kent want die is hetzelfde gebleven.
Ik ken: Zakdoekje leggen Niemand zeggen, Kukeleku zo kraait de haan. Twee paar schoenen heb ik aangedaan Een van stof en een van leer ,Hier leg ik mijn zakdoekje neer. Zie ook:Zakdoekje leggen - Wikipedia staan 3 andere varianten.
denk niet dat dit helemaal klopt hoor. Tenminste het stukje over leeftijd Ik ben 21 maar ik heb nog nooit van een haan gehoord in dit tekstje.
en ik ken hem weer iets anders hahaha Zakdoekje leggen, niemand zeggen, kukeleku zegt onze haan, twee paar schoenen heb ik aan gedaan, een van stof en een van leer. hier leg ik mijn zakdoekje neer, alle ogen zijn gesloten al wie er omkijkt die krijgt hem niet, die krijgt hem niet. Lijkt het meest op versie 3 en ik ben toch echt al 37, denk meer dat het streekgebonden is,
Heb nooit gehord van de haan haha, ken dus alleen die andere. Net als: Is Moriaantje een jongetje of een meisje, ik denk een meisje. En Kortjakje? Ik denk een jongetje.