Dochter wil niet drinken.

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by Taby, Jan 11, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Taby

Taby Fanatiek lid

Mar 7, 2007
    4,366
    140
    63
    Hoi,

Mijn dochter wil niets drinken uit de tuitbeker.
    Ik weet zeker dat ze de dranken die ik haar aanbied lust, want uit de fles dronk ze die altijd wel.
    Nu geef ik haar sowieso 3 flessen melk (nutrilon 3) per dag van 200cc per fles. Ze moet toch vocht binnen krijgen he.
    Heel de dag zet ik de tuitbeker op het tafeltje met water erin en vaak probeer ik het aan te bieden, maar probeer er geen strijd van te maken, dus als ze het wegduwt of hoofd wegdraait dan zet ik het weer weg.
    Maar hoe kom ik nou van dat drinken uit die fles af?
    Want ze drinkt op deze manier niet voldoende.

Ook kom ik niet overgestapt op halfvolle melk, want van het CB mocht ik vanaf 1 jaar overstappen op halfvolle melk.
    Dit ben ik al 2 weken aan het proberen, maar ze trapt er niet in.
    Koud, warm, met pap erin ze drinkt het niet op, ze heeft gelijk door dat er gewone melk inzit.
    En als ik dan nutrilon3 geef, dan drinkt ze het in 1 teug leeg.:(

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hallo,

Soms helpt het om een tussenstapje te maken, er zijn ook bekers met een soort zacht rietje als tuit, misschien gaat dat wel?
    Wellicht kun je Nutrilon 3 proberen te mengen met halfvolle melk voor de overgang. Het kan ook geen kwaad om groeimelk te geven hoor.

Groeten eveline

Share This Page