Dag allemaal, Ik geef mijn zoontje BV. Overdag komt hij nog elke 2 a 3 uur. Met 10 weken woog hij 7,7 kg dus hij groeit goed genoeg... 😁 ik kolf ook prima dus t is niet te weinig aan productie. Hij heeft ook echt honger, hij is niet te sussen met een pink of zn eigen handje en heeft dan echt zn hongerhuiltje. Hij drinkt 1 borst per keer en zit dan echt nokkie, hij geeft vaak ook een mondje terug en wil niet meer drinken, tot hij 2 uur later uitgehongerd is.... Hij slaapt snachts goed, hij komt 1 keer voor zn voeding rond 04:00/05:00 uur. Wanneer gingen jullie kindjes naar minder voedingen per dag?? Hij krijgt nu nog steeds 8 voedingen namelijk en hij geeft me niet de indruk dat hij snel van plan is minder te gaan drinken 😜
Mijn dochter zat met 12 weken volgens mij op 6-7 voedingen, maar daarvoor inderdaad wel op 8. Tot een week of 10 elke avond van 20-23 uur clusteren, pff dat was ook vermoeiend zeg. Maar het verschoof heel geleidelijk. Het is wel heel fijn voor je dat je in de nacht er maar één keer uit hoeft. Misschien heb je het al vaker gehoord, maar gewoon aan toegeven. Dat vond ik wel fijn tenminste.
Dat is juist fijn dat zo goed groeit Mijn zoontje was pas met 10 maanden net 8 kilo en kreeg en krijgt uitsluitend bv Maar hij is nu 11 maanden en drinkt zo snachts 2a3 keer is geen pijl op te trekken de tijden Kon zo gemiddeld op 6 a 7 voedingen op een dag uit en dan nog bijvoeding Maar hij groeit ook niet heel erg goed heeft ook kma Maar ik zou zeggen zo lang die het nodig hebt gewoon geven hoor lekker genieten
Ik heb nooit op de klok gevoed, maar op de behoefte van mijn kind. Heb eigenlijk dus ook nooit goed het aantal borstvoedingsmomenten geteld. Van borstvoeding kun je nooit teveel geven en je kunt het ook niet vergelijken met het geven van de fles. Met borstvoeding regelen ze het allemaal zelf. Op een gegeven moment zal je kindje al dan niet minder drinken. Zo niet, dan heeft je kindje het gewoon nodig. Overigens komt je kindje 's nachts maar 1x. Dat is al heel goed. Daardoor drinkt ie overdag juist vaker en meer. Finley kwam rond 7 maanden zelfs nog 3x per nacht.
Hier ook een kleine man van 10 weken, die tot afgelopen dinsdag 7 of 8 keer dronk, dinsdag regeldag, en nu 6/7 voedingen afgelopen dagen. Als jullie er allebei goed bij voelen is er geen reden om t te veranderen joh, hij gaat vanzelf minder drinken. Of niet, als hij maar tevreden is.
Mijn kindje drinkt ook nog steeds 10x per etmaal. Ik wacht nog op 't moment dat 't wat minder wordt. Overdag komt er wel langzamerhand wat meer tijd tussen. 'S nachts helaas niet. Maar volgens mij verschilt het enorm per kind! Mijn collega heeft een kindje van 4 maanden...Die drinkt maar 5 x per etmaal.
Hier 3.5 maand en drinkt ook nog steeds elke 3 uur (sinds een aantal weken ook weer 's nachts). Hij zal het wel nodig hebben denk ik..
Dank allemaal. Ik denk dat we nu ook net een regeldagje of 2 hebben, t is nu elke 1,5/2 uur maarja hij heeft ook een groeispurt grhad dus kan wel kloppen. Wellicht wordt t daarna wat rustiger. Soms word je ook onzeker val al t gebemoei om je heen. Iedereem heeft.een menung of DE oplossing
Ik snap dat mensen op zoek zijn naar een soort van "norm". Maar met borstvoeding is dat eigenlijk onzinnig (tenzij je op 20 voedingen per dag zit,dan kan je er nog eens kritisch naar kijken ). En met kunstvoeding eigenlijk ook. Zat kindjes die ook lang op meer kleine flesjes zitten en helemaal niet de plons waarderen die op de Nutrilon verpakking staat.. Je hebt te maken met 2 dingen: jouw borsten en je kindje. De ene borst heeft veel opslagruimte. De ander wat minder (en dat heeft niets met de grote van je borsten te maken). Het ene kindje is van de " ik tank mijzelf lekker vol en dan ga ik knock-out" methode, en de ander wil graag vaker kleine beetjes drinken. Dat moet dan nog combineren met elkaar. Een kindje dat graag veel kleine beetjes drinkt, met een borst die veel melk geeft, geeft weer andere obstakels, dan een kindje dat graag veel keer in 1 keer drinkt, aan een borst die wat minder vol is. Kortom: als jouw productie goed is, en je kindje tevreden, dan is dit jullie manier van voeden. Dit is jullie combinatie. Naarmate je kindje groeit, zal het aantal voedingen wel naar beneden gaan. Zal hij wat meer tijd er tussen gaan laten zitten. Dus laat je niet onzeker maken. Er hoeft geen oplossing gezocht te worden.Jullie doen het prima zo!
Precies wat zoe zegt! Gewoon in meegaan, vanzelf verandert dit allemaal wel. Als hij goed groeit en tevreden is dan is alles helemaal dik in orde! En het is nog een klein babytje dus waarschijnlijk heeft hij ook gewoon de behoefte