Hoi dames! Mijn zoontje slaapt sinds de vorige periode van verlatingsangst met zijn Zetje Zebra knuffel (uit CZ kraampakket, kennen jullie m?). Ik vind dat soms best wel een beetje griezelig eigenlijk. Hoe zit het nou precies met het gebruik van kussens e.d. bij kindjes van deze leeftijd? Moet ik me hier zorgen om maken of niet? Ik pak m liever niet af, omdat ie er zo lekker mee slaapt en knuffelt... Groetjes!
Mischa doet hetzelfde en ik had ergens gelezen dat ze dan aan een kussentje toe waren... Toen ik mijn vraag stelde op het cb zei de verpleegkundige dat ik hem beter lekker met zijn knuffels en doekjes kon laten liggen ipv kussentje. Een kussen is nog gevaarlijk, maar knuffels niet begreep ik van haar. (al is Mischa wel wat ouder, 21 mnd)
ja ik zou hem zn gang een beetje laten gaan. en anders zodra hij slaapt de knuffel een beetje wegschuiven
Hij is bijna een jaar, dan gaat het wel goed .. Als het echt te benauwd zou worden draait hij wel weg hoor. Zou me er nu niet druk over maken. een kussen is groter dus voordat ze daar af geschoven zijn duurt het veel langer en hebben ze meer kracht nodig.. lekker laten gaan met zijn knuf..
mijn zoon doet dat ook, zodra ik hem in bed leg grijpt hij zijn knuffelkoknijn om hem onder zijn hoofd te leggen. Lijkt mijn geen probleem hoor, hij is inmiddels sterk en groot genoeg om zijn knuffel weg te duwen als ie in de weg ligt.
Finn doet dat ook...hij heeft die giraf van Happy Horse. Hij ligt dan gewoon lekkerder. Lijkt ie toch een beetje op mama...want ik moet echt op twee kussens liggen anders lig ik vreselijk!
Oh, mijn dochter slaapt al sinds ze een maand of acht was met haar knuffelkonijn (zo'n zacht beest) bij haar hoofdje. Daarvoor lag hij aan het hoofdeinde van haar bedje maar vond ze hem niet interessant. Volgens mij kan dat op deze leeftijd echt geen kwaad hoor.
ons mannetje gebruikt zijn knuffel Aap als kussen. Hij is 22 maanden, maar doet hij zeker al vanaf een maand of 10. Hij slaapt niet zonder zijn knuffel, dus we hebben het altijd zo gelaten. Hij valt er mee in slaapt als kussen, maar als we gaan kijken ligt ie er ook vaak niet meer op en de andere keer weer wel. Ik denk zelf dat het geen kwaad kan hoor, vinden ze gewoon lekker! (dat plat liggen lijkt me zelf ook geen pretje, dus snap het wel hihihi)
Haha, wat grappig, mijn zoontje is verslaafd aan exact dezelfde knuffel! Hij gebruikt 'm ook als kussen en omhelst 'm ook vaak in zijn slaap. Weet niet of 't kwaad kan, maar wanneer hij slaapt haal ik 'm wel altijd onder hem vandaan en leg 'm naast hem neer.
die van mij is 8 weken oud en met 6 weken heb hij een kussen gekregen al omdat die daar beter op slaap... specialen baby kusentjes gehaald bij jysk voor 5 euro