even spuien

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door juffie roos, 10 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. juffie roos

juffie roos Bekend lid

8 okt 2010
    959
    1
    18
    Wil even mijn hart luchten.
    Ons zoontje (nu 2 maanden) heeft sinds het begin een duidelijke voorkeurshouding naar rechts.
    Nu hebben we sinds 3 weken kinderfysio.
    De kinderfysio raadde aan ons mannetje met een zijligkussen te laten slapen. (overdag, om en om op zijn zij)
    Nou, je raadt het al: STRIJD!:x
    Hij ligt gewoon helemaal niet lekker tussen dat kussen en al helemaal niet op zijn niet-voorkeurskant. Gevolg is: huilen als hij ertussen ligt.
    Heel soms valt hij zo wel in slaap om na drie kwartier weer wakker te worden.
    Hij ligt gewoon helemaal niet lekker.
    Voorheen ging het slapen hartstikke goed; nu hebben wij er zoveel stress door.
    Bij de kinderfysio zeggen ze: welbevinden kind staat voorop. Maar ze zeggen er ook bij: hij ligt wel 18 uur op die voorkeurskant. Het hoofdje is al aan het vervormen en dan moet hij met 6 maanden straks een helm. Nou, dat willen we al helemaal niet, zo zielig.:(
    Ik zou zo graag willen dat hij gewoon lekker kan slapen zoals hij het wil. Word er zo verdrietig van:(

2. sjmmie

sjmmie Actief lid

27 okt 2009
    487
    0
    0
    NULL
    NULL
    kun je hem ook niet draaien zodra hij slaapt?
    wat vervelend voor jullie, ik snap het dubbele gevoel wat dit oplevert.. is een puckababy wellicht iets voor jullie, dat hij zich daar wat geborgen door voelt en zich misschien daardoor makkelijker in zo'n kussen laat leggen (weet niet of dit samen gebruikt mag worden...)

heel veel succes

3. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Gelijk naar de osteopaat!!(ik kan het niet vaak genoeg zeggen)
    Julia is 2 keer naar de osteopaat geweest en slaapt nu heerlijk op beide kanten. Zo snel mogelijk heen gaan!!!

4. sheann

sheann Fanatiek lid

14 mei 2008
    4.643
    0
    0
    Ik weet dat het lastig is maar ik zou toch even volhouden. Ik had het ook bij mijn kleine maar ik heb er toch alles aan gedaan om te voorkomen dat hij een helmpje kreeg. Dat lijkt me helemaal zo zielig.
    Toen hij nog klein was gebruikte ik soms een handoekje onder zn rug aan een kant. Misschien vindt jou kleintje dat lekkerder dan zo'n kussen. En kan je hem niet naar de andere kant draaien als hij al slaapt?

5. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    Ja een osteopaat kan je nog wel proberen!
    Dat heeft hier uiteindelijk ook niet geholpen.
    Chloé heeft nu 2 mnd al een helmpje en ik wil wel even zeggen, het is niet zielig!!!

6. Lelymupske

Lelymupske Bekend lid

24 jun 2010
    932
    0
    0
    Lelystad
    ik zeg ook osteopaat... heeft bas er ook afgeholpen met slechts twee behandelingen... doen hoor!!!

7. Amfy

Amfy Niet meer actief

en dan kom ik dus met een andere tip leg je kleine eens op zijn buik! wat doet hij dan?

osteopaat zou ik niet doen.maar dat heeft als rede dat er heel veel nepper zijn en wij bijna een nichtje zijn verloren

8. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Kan me voorstellen dat je er niet achter staat door de situatie met je nichtje. Maar een 'echte' osteopaat moet aangesloten zijn bij iets, weet de naam zo niet. Wij zijn ook bij een osteopaat geweest wegens overstrekken van mijn zoon. 2x geweest en daarna ging het een stuk beter

9. Line

Line Fanatiek lid

7 jan 2007
    2.694
    266
    83
    Kan je hem op de buik laten slapen?
    Dochterlief had ook een voorkeurshouding en dit hielp daarin wel. Ook liet ik haar regelmatig bij mij in de draagdoek slapen om op die manier slaaphoudingen af te wisselen.

10. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Onze dochter hebben we vanaf het moment dat we ontdekten dat ze een voorkeurshouding had op d'r buik gelegd. Ze heeft altijd als een roos geslapen, beter dan op de rug..

11. LadyLaila

LadyLaila Bekend lid

31 mrt 2009
    534
    0
    0
    overijssel
    Toen mijn kleine nog in zijn eigen bedje wou slapen had hij een voorkeurshouding hij lag altijd links maar dan legde ik hem anders op bed. Dus zijn hoofd bij de voeteneind en dan lag hij dus op rechts. Hij vond het niet leuk naar de muur te kijken. En in de nacht sliep hij bij mij op bed en dan ging ik mezelf verplaatsen snachts. Dus dan sliep hij links en dan ging ik dus rechts van hem liggen en dan draaide hij naar rechts voor de borst. Maar nu slaapt hij het beste op zijn buik.

12. jesjuh

jesjuh Actief lid

29 mei 2007
    429
    0
    0
    Nijmegen
    Mijn zoontje had ook een voorkeurshouding. De fisio hier zei probeer het eerst eens met het matrasje schuin leggen, de zwaartekracht een handje helpen. Door aan 1 kant van het matras een deken of grote handdoek op te rollen kwam het matrasje wat schuiner te liggen en draaide hij zonder zich gedwongen te voelen naar de andere kant met zijn hoofdje. Je kunt misschien kijken of dat het werkt. Bij ons wel in ieder geval.

13. raspberry

raspberry Niet meer actief

Osteopaat heeft hier ook super gewerkt!
    Je kunt een geregistreerde vinden op www.osteopathie.nl

14. juffie roos

juffie roos Bekend lid

8 okt 2010
    959
    1
    18
    Bedankt voor alle tips, maar heb alles eigenlijk al geprobeerd.
    Puckababy was geen succes.
    Handdoek aan 1 kant eronder ding ook niet:(
    We lopen nu wel bij een ostheopaat (pas 1 keer geweest), hoop idd dat dat helpt.
    Ook hebben we dus fysio.
    Op de buik laten slapen durf ik echt niet.
    Ik leg hem weleens op zijn buik in de box en dan draait hij altijd zijn hoofdje naar beneden, heel eng...

15. Sannehai

Sannehai Niet meer actief

ik zou ook osteopaat zeggen gaat ons meiske ook naar toe, en echt dat werkt echt,

ik zie ook dat je daar al heen gaat, blijven doen zou ik zeggen dat gaat denk ik hopelijk voor jou echt wel werken!!

en zeker zorgen dat je een goede uit kiest met goede papieren!

groetjes en suc6

16. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Mee eens en hier ook goede ervaringen! Het is niet voor niets dat ze een voorkeur hebben. Vaak gaat dat gepaard met een bepaalde spanning aan een kant, waardoor ze moeilijker op de andere kant liggen. Kyra kwam ook bij een osteopaat voor haar voorkeurshouding. Heeft enorm geholpen en ze sliep daarna op beide kanten! Zeker even kijken op www.osteopathie.nl waar bij jou in de buurt een goede osteopaat zit.

Buikslapen zou ik niet doen met zo'n kleintje trouwens.

17. Coop

Coop Lid

24 feb 2010
    69
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze kleine man is nu 5 weekjes oud, en slaapt al vanaf dag 1 in een babysleep. Het werd afgeraden door onze kraamhulp, maar aangezien ik erg bang was/ben voor een voorkeurshouding en straks een afgeplat hoofdje hebben we toch vol gehouden. Hij slaapt er echt heerlijk in!
    Ben blij dat we dit vanaf dag 1 hebben gedaan als ik dit zo lees.
    Hoop dat je snel een oplossing gaat vinden!

18. Magickwings

Magickwings Bekend lid

22 aug 2006
    714
    0
    0
    Kan je niet zijn hoofdje draaien als hij diep ligt te slapen?

Eerlijk is eerlijk, bij mijn zoontje werkte het niet, hij draaide per direct weer terug, maar bij veel kindjes werkt het wel volgens onze fysio.

Ik hoop ook dat de osteopaat voor jullie gaat werken.
    Wij hebben er goede ervaringen mee.
    Succes!

19. juffie roos

juffie roos Bekend lid

8 okt 2010
    959
    1
    18
    Heb ook al regelmatig zijn hoofdje gedraaid tijdens het slapen, maar na 3 minuten draait hij het met veel gekreun weer terug (wel schattig hoor);)
    We hebben hem nu LEKKER zonder kussentje op zijn rug op zijn voorkeurskant gelegd... was er ZOOO KLAAR mee!:x
    Morgen nieuwe dag, nieuwe kansen...

20. MamavanMischa

MamavanMischa Fanatiek lid

4 mrt 2009
    1.164
    0
    0
    Levi had een voorkeur naar rechts en wilde ook echt niet in zo'n stabilisatiekussen. Ik heb een opgevouwen handdoek onder zijn matrasje gelegd, zodat zijn hoofdje bij het slapen vanzelf de goede kant op zakte. Ook staat zijn bedje zo dat hij naar links moet kijken om iets te zien. Rechts is alleen de muur, links hangt een lampje wat hij interessant vindt en andere gezellige dingen (o.a. het bed van zijn broer die voor veel vermaak zorgt. ;)). In de box lagen hier alle speeltjes maar aan één kant en met verschonen moet je hem zo leggen dat hij naar zijn niet-voorkeurs-kant naar jou moet draaien, want hij wil je steeds aankijken.

Ook heeft hij manuele therapie gehad en fysio. We moesten Levi op zijn linker-zij leggen en dan zijn hoofdje tegenhouden en zijn lijfje terug naar zijn rugje draaien. (zonder kracht te gebruiken uiteraard!) Zo werd zijn nekje wat losser. En inderdaad nu een paar maanden verder schudt hij opeens met zijn hoofd als hij moe is, dat hebben we hem nooit eerder zien doen!

Hier heeft dit allemaal voldoende geholpen! Zijn hoofdje is nog niet helemaal perfect rond maar er is een grote verbetering en een helmpje is absoluut niet nodig hier.

En dat stabilisatiekussen doet mooi dienst in de kinderstoel, om hem wat steviger te laten zitten! ;) :D

Deel Deze Pagina