slechte motoriek

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door veroon, 2 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. veroon

veroon Fanatiek lid

27 jun 2008
    2.055
    0
    0
    almere
    mijn zoontje van 4 gaat sinds een paar weken naar school
    maar hij is erg stil in de klas zegt heel erg weinig ook tegen de juf
    en met d ejuf een gesprek gehad en die vondt zijn grove motoriek slecht
    dat hij een achterstand heeft
    en vooral dat motoriek met lopen
    we gaan vanmiddag er mee naar de huisarts en kijken wat die er dan van zegt had het al een keer tegen de arts van de consultatieburo gezegt en die zeiden dan weer het groeit nog allemaal
    want wij vinden dat die ook een beetje houterig loopt

heeft iemand dit ook wel eens gehad en wat werd er dan aan gedaan
    en hij gaat ook naar logopedie vanwege dat hij sommige letters niet kan zeggen normaal is hij juist erg veel aan het kletsen
    hoop dat iemand hier iets over weet
    zoek ervaringen

2. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    He ik ben ook op oudergesprek geweest, mijn dochter is ook 4 jaar. Maar hier had de juf het bij haar ook over de motoriek maar dan weer op een ander vlak. Ze durft met gym niet van hoge dingen af te springen, dan wil ze een hand. En met werkjes maken gebruik ze veelste veel lijm en als ze een huisje moet verven dan kliedert ze het hele blad vol. Maar bij mijn dochertje kan het met haar ogen te maken hebben (heeft +6 en +7). Ik had de huisarts even gebeld en die zei dat het zeker met haar ogen te maken kon hebben. En anders kon ik naar een bepaalde gym gaan geloof jeugdgym dan kreeg ze begeleiding heb het niet helemaal goed onthouden. :oops: Maar ik wil hier nog even afwachten ze zit nog maar net op school en ik wil het in januari eerst aan de orthoptiste vragen.
    Als ik jou was zou ik aan je huisarts vragen om een brief om hem naar zo'n speciaal gymles te doen, wie weet haal hij dan zijn achterstandje gauw in.

3. veroon

veroon Fanatiek lid

27 jun 2008
    2.055
    0
    0
    almere
    dank je wel voor je reactie
    en we zijn naar de huisarts geweest en die denkt aan fysio
    en daar gaan we woensdag heen
    we wachten het ook af
    en het gaat ook wel goed komen dan

4. Senninha

Senninha VIP lid

13 aug 2007
    62.755
    0
    36
    Hoi Veroon,

Mijn zoon is nu inmiddels 6 maar vanaf 3 1/2 jaar ook logepedie gehad voor hem. Ook zijn motoriek zowel de fijne als grove was niet goed.
    Daar krijgt hij nog steeds Cesartherapie voor. Je zou je eens kunnen laten doorverwijzen door je hh naar een Cesartherapeute en laten beoordelen wat zij van zijn motoriek vindt.
    Zij zien dagelijks kinderen met motorische problemen en kunnen zo eruit halen of hij echt een probleem heeft of dat hij alleen houterig loopt.

Misschien kun je iets met onderstaande link:

http://www.kinderoefentherapie.nl/

5. veroon

veroon Fanatiek lid

27 jun 2008
    2.055
    0
    0
    almere
    dank je wel
    en heeft het bij jou zoontje ook allemaal geholpen

6. Senninha

Senninha VIP lid

13 aug 2007
    62.755
    0
    36
    Zijn grove motoriek is enorm verbeterd maar aan de fijne motoriek wordt nog hard gewerkt.

7. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    laat je niet meteen van de wijs brengen hoor meid. er is nog heel veel te doen aan slechte moteriek en slechte spraak. met de juiste hulp kan heel veel bereikt worden. laat inderdaad een therapeut maar eens kijken. mijn beide kinderen hadden ook een slechte spraak en motoriek. al kwam het bij hun ook door hun handicaps. maar ze zijn enorm vooruitgegaan door allerei therapieën. en tegenwoordig wordt er op scholen wel erg veel van kleine kinderen verwacht hoor dus laat je niet meteen van de wijs brengen als hij toevallig een beetje minder vlot met iets is. gewoon even langs de huisarts dus en een verwijzing vragen. zo'n therapeut heeft zo gezien waar het euvel zit. succes!

groetjes yinte

8. TriCo77

TriCo77 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    1.591
    0
    36
    hier precies hetzelfde
    Tristan (nu 5 jaar) heeft altijd al houterig gelopen. en zijn grove motoriek is ook niet goed.
    hij is ook naar logopedie geweest omdat zijn praten ook niet goed was, hij kon de g en de r niet zeggen, en sommige klanken kon hij niet. gaat nu een stuk beter.
    hij gaat nu ook naar oefentherapie sinds een week of 3.
    ben benieuwd hoe het over een tijdje zal gaan.

9. TriCo77

TriCo77 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    1.591
    0
    36
    Tristan is trouwens in de klas ook heel stil, thuis kan ie echt driftbuien krijgen. dat heeft ie op school nog nooit gehad, hij word niet eens boos.
    hij toont geen emoties zegt juf.
    en vrienden maken gaat ook niet zo goed, hij word nu ook geobserveerd..........
    ze doen maar, ik zie wel wat eruit komt.
    voor mij issie gewoon Tristan, ik vind het wel goed.
    hij is een moeilijk persoontje, maar ik weet hoe ik ermee om moet gaan. hij is een nieuwetijdskind, en op school weten ze geloof ik neit echt hoe ze daarmee om moeten gaan.

10. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Mam2003

Is een andere basisschool misschien beter voor hem? Een vrije school misschien? Daar kunnen ze beter met "nieuwetijdskinderen" omgaan denk ik.

( ik ben zelf ook een nieuwetijdskind)

11. veroon

veroon Fanatiek lid

27 jun 2008
    2.055
    0
    0
    almere
    kevin gaat al een aantal weken naar logopedie en gaat wel al wat beter
    en morgen gaan we langs de therapeut
    we zien wel wat daar dan allemaal uit komt
    hij is voor de rest wel een pienter kind
    en wil ook zkeer wel met andere spelen dat deed hij ook op de peuterspeelzaal maar nu zijn het natuurlijk veel meer kinderen
    en denk ook zeker wel dat het allemaal een keer goed gaat komen

Deel Deze Pagina