Mijn zoon van 13 maanden eet al bijna twee maanden niet goed. Avondeten: soms maar 2 hapjes en dan keert hij zijn hoofd al afwijzend af. Het maakt geen verschil of ik het hem zelf laat doen of dat ik het op een lepeltje aanbied. Hij pakt het iets makkelijker als ik het doe. Bijna alles lijkt hij vies te vinden: vleeswaren, kaas, avondeten. Zijn brood eet hij droog of met boter. Een keer vond hij plakjes kaas heerlijk, at er zo 6 weg, maar daarna nooit meer gewild. Zijn fruit ging altijd prima, maar ook dat eet hij de laatste tijd minder goed tot niet. Ik vind dat hij weinig variatie krijgt. Ik wil zeker geen strijd aangaan, want die verlies ik. Ik ben vast niet de eerste. Wie heeft tips? Wat nog wel goed gaat: twee keer melk per dag, droog brood en yoghurt als toetje....
Blijven aanbieden. Eet hij niet? Prima, gewoon laten gaan. Dit is een periode. Zoals je zelf al zegt een gevecht om eten verlies je. Ze eten echt wel als ze honger hebben. Mijn zoontje heeft een periode gehad dat hij enkel het vlees op z'n bordje at. Momenteel eet hij zelf een paar happen en wil dan dat ik hem verder help.
Ik hoop er echt op dat het idd een fase is.... Ik blijf het gewoon aanbieden, lekker koken.... en dan maar aan de hond geven . Soms zie ik hem enthousiast naar het bordje kijken waar ik mee aankom, echt gretig en hongerig. Hij lijkt dan gewoon teleurgesteld na twee happen. Ik vind het zelfs een beetje sneu, alsof ik niet goed genoeg voor hem zorg en hem rommel voorzet. Ik weet natuurlijk dat dat niet zo is....
Hier eet ie inmiddels wel weer aardig maar is de laatste tijd ook vaak zonder avondeten naar bed gegaan. Hij zegt altijd heel blij 'njam njam' als we aan tafel gaan maar draaide vervolgens z'n hoofd weg en zelf eten wilde hij dan ook niet...vond het eerlijk gezegd best frustrerend in het begin maar maak me er niet meer druk om. Heb hier ook veel van zulke verhalen gelezen van allemaal rond dezelfde leeftijd en dat stelt me dan wel gerust. Toetje krijgt ie wel altijd en gaat er altijd met smaak in
Ja hoor, dit ligt echt niet aan jou! Hier ook 2 meiden die hele perioden slecht eten en dan weer goed. Yoghurt gaat hier vrijwel altijd goed, dus op slechte dagen extra veel yoghurt. Op dagen dat ze slecht fruit eten, krijgen ze een knijpfruitje. Tegenwoordig eet de jongste (14 maanden) met de pot mee, dus als zij het weigert, eet de rest tenminste wel met smaak. Heb ik in elk geval niet voor niets gekookt Wat momenteel goed werkt is als ik het eten op een vorkje prik en zij de vork in haar mond doet.
ik lees even met je mee. Mijn zoontje eet op het moment zijn avondeten ook erg slecht. Brood gaat wisselend. 's ochtends zijn pap gaat wel goed en fruit eigenlijk meestal ook. "s avonds krijgt hij voor het slapengaan nog een klein flesje dreumesmelk. Maar ooh ik herken je gevoel van denken dat je niet goed genoeg voor hem zorgt etc. En het frustreert weleens omdat hij vanaf t begin af aan een hele goede eter is geweest. Eigenlijk alles at hij met smaak en nu?? pff .Yoghurt eet hij dan wel redelijk dus inderdaad dan maar iets meer yoghurt als hij zn avondeten niet wil.
Mijn kindje was ook juist een hele goede eter Tazzie, net als die van jou. Het voordeel daarvan is dat hij nu wel wat reserves heeft . Maar gisteren aardbeien fijngeprakt door zijn yoghurt en hij wilde de yoghurt al niet meer Dan denk ik: dat vind elk kind toch heerlijk, zoete yoghurt! Gisteren at hij trouwens opeens als een dokwerker: zilvervliesrijst met een sausje van tomaten en rode paprika. Die houd ik er in...
Krijgt ie geen kiezen (of tanden)??? Was hier op die leeftijd reden om vrijwel niks meer te gaan eten, maar wel begrijpelijk als er 4 kiezen tegelijk doorkomen... Dus leefde ze 1,5 maand of zo op pap, kwark, yoghurt etc. Zachte dingen in ieder geval tot die kiezen door waren!
Zou kunnen hoor! Hij heeft er al maanden geen nieuwe bij gekregen. Maar dan zeg ik vast achteraf: dus dat was het!
Toke hier gaat standaard een kleinscheutje roosvicee door zijn yoghurt vind ie heerlijk.. Dat scheelt. MAar aardbeien fijnprakken kan ik ook wel proberen door zijn yoghurt als hij straks weer zn warme hap niet wil..brood ging vandaag redelijk (maar we waren naar de apenheul dus flink afleiding en niet zn boterhammen in 1 x maar steeds in de aapvrije zones een helft ) En ook hier gelukkig wat reserves dus dat scheelt. (eb hij groeit al zo hard dus als het ff wat minder hard gaat vind ik ook geen probleem ) Nova hier vermoed ik zelf wel dat het deels door kiezen komt. Die heeft hij nog niet, maar er staat wel behoorlijk veel spanning op zn tandvlees.. Van mij mogen ze wel snel doorkomen )