Welke pindakaas?

Discussie in 'Voeding' gestart door Kirrebir, 8 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kirrebir

Kirrebir Fanatiek lid

24 sep 2009
    1.125
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoon van 2 is erg dol op pindakaas.
    Ik geef het hem niet elke dag, maar zo nu en dan krijgt hij een boterham of cracker met (dun) pindakaas.

Nu vroeg ik me af welke jullie gebruiken.

In de gewone van calve zit vrij veel zout.
    Ik heb bij de AH een natriumarme gevonden, maar daar zitten weer gedeeltelijk geharde vetten in, dat lijkt me ook niet gezond...
    En die van de natuurvoedingswinkel vind ik zo onhandig met die dikke laag olie! 9 van de 10 keer spat dat overal heen!

2. Mupke10

Mupke10 Actief lid

20 jun 2011
    136
    8
    18
    NULL
    twente
    Gewoon Calve pindakaas en met mate is hier gewoon niets mis mee, is juist erg gezond.

3. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Hier ook gewoon Calvé hoor.

4. Lenne

Lenne Actief lid

16 mei 2011
    218
    0
    16
    De biopindakaas van Biorganic is goed te smeren vind ik, veel makkelijker dan die van TerraSana van de natuurwinkel. Die is zo hard met een laag olie er op, wat je al zei. Biorganic staat bij ons ook gewoon in de supermarkt bij de pindakazen, niet op de bio afdeling. Lekker makkelijk :)

5. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Gewoon die je zelf eet...niet ingewikkeld maken. Kinderen zijn geen rocketscience

6. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Volgens mij is de bio pindakaas ook niet minder zout toch? En volgens mij zitten er ook dezelfde vetten in, maar dan op bio basis. Hier krijgt ze calve, zo vaak eet ze het niet.

7. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Gewoon huismerk jumbo

8. 2jees

2jees Niet meer actief

calve.

9. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    gewoon calve...ik smeer het altijd dun..
    mijn zoontje heeft vvooral periodes met bepaalde belegsoorten, dus dan weer dat dan weer dat...gewoon alles met mate

10. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Hier ook de Calvé. Vind ik zelf het lekkerst.

11. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Sluit me bij Cygnet aan.
    Maar als je erg verantwoord te werk wilt gaan: zelf maken, gewoon handje pinda's in de blender beetje olie en zout naar smaak erbij om het smeerbaar te maken.
    Kan ook met cashews of amandelen.

12. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Hier krijgt zoonlief ook gewoon Calvé. Gewoon met mate, maar dat is met alles zo ;)

13. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Op welke leeftijd begonnen jullie met het af en toe geven van pindakaas?

14. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    De oudste tot nu toe nog niet, hij heeft een pinda-allergie. De jongste toen ze een jaar of 4 was.

15. raspberry

raspberry Niet meer actief

Vanaf 1 jaar geloof ik, bij Thirza.
    En hier gewoon Calve, vind ik zelf het lekkerste en wat er op 1 boterham zit, is zo weinig, dat ik dan echt niet meer ga vergelijken of een ander merk misschien iets minder zout heeft ;) ;)

16. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Hier tot nu toe de natriumarme van de AH, hij is nu echter op en nu ga ik weer voor Calvé. Ja, wel zout, maar een dun laagje kan echt wel.

17. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Hoe wist je dat je kindje een notenallergie had? Werd hij benauwd of was het meer vlekken?

Ikzelf verdraag noten niet goed, maar dan meer in de zin van maagpijn. (lijkt minder te worden maar toch een aversie tegen noten)

--------

Ik denk dat ik manlief haar van het weekend een broodje laat geven met pindakaas. Heb toevallig weer een pot meegenomen voor de pindasaus bij de nasi.

18. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Een pinda is geen noot, dus kan best dat noten goed gaan en punda's niet of andersom. Mijn man heeft een heftige pindaallergie, maar noten zijn geen probleem. En bij kindjes merk je het vaak wel aan spugen, krampen, diarree of eczeem bijvoorbeeld.

19. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier met 2 jaar ivm KMA/soja-allergie en verhoogde kans op andere allergieen.

20. Lenne

Lenne Actief lid

16 mei 2011
    218
    0
    16
    De biopindakazen die ik gehad heb bestonden altijd uit 100% pinda's, dus geen zout toegevoegd. Het zal wel niet precies voor alle merken gelden, maar de meeste toch wel denk ik. Ook amandelpasta en cashewpasta heb ik 100%.

Deel Deze Pagina