Mijn zoon van 2 is erg dol op pindakaas. Ik geef het hem niet elke dag, maar zo nu en dan krijgt hij een boterham of cracker met (dun) pindakaas. Nu vroeg ik me af welke jullie gebruiken. In de gewone van calve zit vrij veel zout. Ik heb bij de AH een natriumarme gevonden, maar daar zitten weer gedeeltelijk geharde vetten in, dat lijkt me ook niet gezond... En die van de natuurvoedingswinkel vind ik zo onhandig met die dikke laag olie! 9 van de 10 keer spat dat overal heen!
De biopindakaas van Biorganic is goed te smeren vind ik, veel makkelijker dan die van TerraSana van de natuurwinkel. Die is zo hard met een laag olie er op, wat je al zei. Biorganic staat bij ons ook gewoon in de supermarkt bij de pindakazen, niet op de bio afdeling. Lekker makkelijk
Volgens mij is de bio pindakaas ook niet minder zout toch? En volgens mij zitten er ook dezelfde vetten in, maar dan op bio basis. Hier krijgt ze calve, zo vaak eet ze het niet.
gewoon calve...ik smeer het altijd dun.. mijn zoontje heeft vvooral periodes met bepaalde belegsoorten, dus dan weer dat dan weer dat...gewoon alles met mate
Sluit me bij Cygnet aan. Maar als je erg verantwoord te werk wilt gaan: zelf maken, gewoon handje pinda's in de blender beetje olie en zout naar smaak erbij om het smeerbaar te maken. Kan ook met cashews of amandelen.
Vanaf 1 jaar geloof ik, bij Thirza. En hier gewoon Calve, vind ik zelf het lekkerste en wat er op 1 boterham zit, is zo weinig, dat ik dan echt niet meer ga vergelijken of een ander merk misschien iets minder zout heeft
Hier tot nu toe de natriumarme van de AH, hij is nu echter op en nu ga ik weer voor Calvé. Ja, wel zout, maar een dun laagje kan echt wel.
Hoe wist je dat je kindje een notenallergie had? Werd hij benauwd of was het meer vlekken? Ikzelf verdraag noten niet goed, maar dan meer in de zin van maagpijn. (lijkt minder te worden maar toch een aversie tegen noten) -------- Ik denk dat ik manlief haar van het weekend een broodje laat geven met pindakaas. Heb toevallig weer een pot meegenomen voor de pindasaus bij de nasi.
Een pinda is geen noot, dus kan best dat noten goed gaan en punda's niet of andersom. Mijn man heeft een heftige pindaallergie, maar noten zijn geen probleem. En bij kindjes merk je het vaak wel aan spugen, krampen, diarree of eczeem bijvoorbeeld.
De biopindakazen die ik gehad heb bestonden altijd uit 100% pinda's, dus geen zout toegevoegd. Het zal wel niet precies voor alle merken gelden, maar de meeste toch wel denk ik. Ook amandelpasta en cashewpasta heb ik 100%.