Zoon 13mnd wil geen groente/aardappelen meer

Discussie in 'Voeding' gestart door Oudje37, 12 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Oudje37

Oudje37 Bekend lid

28 mrt 2015
    954
    0
    16
    Ons zoontje at altijd prima. Lustte alles direct en at goed. Sinds 1,5 week wil hij in ene zijn avondeten niet meer. Slaat de lepel weg, houd zijn mond dicht, spuugt zijn eten uit of kokhalst enorm. Maar... een boterham gaat er op dat moment (na weigeren prakje) wel in. Of hij zit na zijn eigen eten later aan tafel als wij eten en dan wil hij wel groente en aardappelen. Is dit testen?! Maar hij gaat echt kokhalsen. Ons eten is zouter en soms gekruid, zou hij dat in ene willen ipv zoutloze groente/aardappelen? Moet ik hem wat anders aanbieden of 'verpest' ik hem dan? Wil hem niet zonder eten naar bed doen, hij is al niet heel dik.

Overigens zijn ontbijt, lunch en tussendoortjes geen probleem.

2. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Als hij nog gewoon wakker is zou ik hem tegelijk met jullie laten eten, dat is natuurlijk ook wel gezelliger ;) Maar verder denk ik toch echt dat het gewoon een fase is. Zelf zou ik geen brood aanbieden, maar dan desnoods het bordje van eerder.

Al zou mijn voorkeur dus uit gaan naar samen eten op 1 tijdstip.

3. Emo

Emo Fanatiek lid

6 nov 2013
    1.855
    1
    36
    Vrouw
    Moeder
    Zwangerschapspagina
    Je kunt hem nu gerust met jullie pot mee laten eten, en gezellig met zn allen samen aan tafel. Een bordje met wat stukjes aardappelen en groente, wie weet is hij aan verandering toe en wilt hij geen prakje meer.

4. Oudje37

Oudje37 Bekend lid

28 mrt 2015
    954
    0
    16
    Helaas gaat door de weeks mee eten niet omdat we te laat uit werk zijn en hij dan pas om 18.45 eten zou krijgen. Dus krijgt hij zijn prakje bij de gastouder. Die had er vorige week maar appelmoes doorheen geroerd, toen at ie het wel. Maar dat wil ik niet eigenlijk. Misschien dus andere soorten prakjes gaan maken, met meer kruiden ofzo. Kjjken of ie dat wel wil.

5. Miki013

Miki013 Bekend lid

9 feb 2016
    598
    0
    16
    NULL
    NULL
    Misschien geen prakjes meer, maar normale maaltijden. Mijn zoon wil alleen broccoli en bloemkool zonder kruiden. Je verpest hem toch niet door hem eten aan te bieden met smaak eraan.

6. tuc

tuc Niet meer actief

Over die planning heb je al hele bruikbare tips van mij gehad in je andere topic. Ik denk echt dat hij er de balen van heeft dat hij niet met jullie mee kan eten, dus daar moet je iets aan veranderen. Je schrijft in dat topic dat je 18.00/18.10 thuis bent. Dus dan moet je zoals ik eerder al zei de dag van te voren koken zodat je alleen maar op hoeft te warmen, dan zit je met 5 a 10 minuten aan tafel. Prima eettijd hoor.
    En je eigen eten ook niet zout maken, is voor jullie net zo slecht als voor hem. Kruiden kun je bij hem wel doen.

7. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Ik snap het niet helemaal. Hij krijgt eerst z'n prakje en die wil hij niet.
    Later zit hij bij jullie aan tafel (dus om 18.45) en dan wil hij wel eten.
    Waarom is het dan te laat voor hem om om 18.45 te eten? Dat doet hij dan nu toch uiteindelijk ook?
    Hier moet zoontje ook sinds hij ongeveer 1 jaar is soms 's avonds wat langer op z'n eten wachten. Ik draai geregeld avonddiensten en toen hij baby was kreeg hij wel eens een potje bij oma of de gastouder, maar daar vanaf toen mee gestopt.
    Gisteren zat hij met papa ook pas tegen 19.00 aan tafel, dat is soms even niet anders als je allebei werkt.
    Hier kreeg/ krijgt hij evt. eind van de middag nog een cracker/ plak ontbijtkoek of wat fruit o.i.d. als hij trek heeft.
    En heb altijd tegen de gastouder gezegd, als hij echt onuitstaanbaar wordt van de honger mag je hem van mij 2 boterhammen geven, dan maar een keer geen avondeten. Maar in de praktijk is dat nog nooit nodig geweest, hij kan prima een uurtje langer op z'n eten wachten dan als ik gewoon thuis ben.

8. Oudje37

Oudje37 Bekend lid

28 mrt 2015
    954
    0
    16
    Helaas is samen eten ook niet de oplossing gebleken. Hij wil nu helemaal geen avondeten meer. Sinds ook geen brood. Alleen pap en fruit (gepureerd). Nu is hij wel snotverkouden en piept er net een kiesje door zijn tandvlees, dat helpt ook vast niet. Uit noodzaak 's middags maar fruit en 's avonds pap ipv avondeten.

Deel Deze Pagina