Hoelang dragen jullie je kindje in de draagzak of doek? Als ik alleen ben en ook nog wat wil doen in huis draag ik hem bijna de hele dag. Soms van voeding tot voeding. Ik probeer hem ook wel eens weg te leggen en dat gaat soms goed soms niet. Ik heb een babylonia flexia dus wel een ergonomische. Dat kan toch geen kwaad voor ons beide?
Ik zou zeggen 23,5 uur per dag. Mag je een half uurtje alleen douchen. Hier droeg ik de eerste weken ook van voeding tot voeding. Nu niet zoveel meer, ze slaapt nu prima in bed namelijk.
Zolang het een ergonomische zak is gewoon onbeperkt idd. Mijn zoontje leefde de eerste maanden ook in de doek. Heerlijk! En ik had lekker mijn handen vrij voor mijn peuter. Geniet ervan
Bij een goede ergo zak is er inderdaad geen beperking. Wel Is het voor baby’s belangrijk om hun spieren te oefenen door bijvoorbeeld op een boxkleed op de grond te liggen op buik/rug. Maar je baby is zo te lezen nog heel erg klein dus helemaal prima om hem zoveel te dragen.
Ja klopt. Het is ook niet ook dat ik hem de hele dag in draagzak heb maar idd wel paar uurtjes per dag! Gewoon op verzoek. Anders ligt ie in de box, soms schommelstoel. En leggen hem zo af en toe op zn buik als wij erbij zijn.