10 maanden - tijgert vreemd

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Shendari, 29 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shendari

Shendari Fanatiek lid

28 jul 2012
    1.628
    29
    48
    Mijn mannetje van bijna 10 maanden heeft sinds gister een beetje door gekregen hoe hij moet tijgeren. Of althans, hij komt vooruit, maar vraag me niet hoe :p

Hij wiebelt zijn buik/kont heen en weer en mept met zijn handen op de grond en komt op die manier (langzaam) vooruit. Maar het vergt enorm veel kracht en inspanning op die manier. Hij houdt het ook niet lang vol. Dus als iets te ver weg ligt stopt hij er mee en rust even uit.

Hij gebruikt dus niet zijn benen. Het is net een vis op het droge :D
    Snap dat hij deze beweging uiteraard nog moet verfijnen, maar is dit de 'normale' manier van het leren tijgeren?

2. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Wacht het gewoon even af.
    Alle kindjes doen het op hun eigen manier.

Hier een zoontje wat nooit gekropen heeft of getijgerd maar hij loopt nu prima.

3. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Hij is pas begonnen met ontdekken dus is logisch dat hij snel moe wordt en het nog niet weet hoe.
    Na paar weekjes zal je al zien dat hij het onder knie heeft;)
    Kruipen is erg goed voor ontwikkeling dus dat doet hij al en dat is goed! Zet alvast thuis alles kinderproef ;)

Mijn dochter heeft nooit getijgerd bijvoorbeeld.
    Begon met 5.5 mnd kruipen maar gelijk goed kruipen met handen en knieën. Eerst stond ze in kruippositie op en wiebelde voor en achter (ik noemde haar dan "wandelende tak") dan begon ze reiken en voortbewegen. Ze heeft nooit teruggekropen zeg maar altijd voor.

4. sydneys

sydneys Niet meer actief

Dat was hier ook in het begin :D ik werd al moe in zijn plaats als ik hem bezig zag! En hij ook want hij had de eerste dagen langer geslapen als normaal :p
    Dat komt helemaal vanzelf

5. Shendari

Shendari Fanatiek lid

28 jul 2012
    1.628
    29
    48
    Haha, echt he! Stiekem moet ik er ook wel een beetje om lachen want het ziet er behoorlijk komisch uit. En ja, hij is nu bezig met z'n 2e slaapje, van beiden 2 uur! :$

6. sydneys

sydneys Niet meer actief

7. haha, sydneys.... Net zo'n rupsje :D Lief filmpje :)

8. Shendari

Shendari Fanatiek lid

28 jul 2012
    1.628
    29
    48
    Hihi, die laatste :D En toevallig heb ik het gister ook gefilmd, en hij heeft dezelfde pyjama aan ;)

Maar nee, hij beweegt zijn benen niet. Hij gaat van links naar rechts met zijn buik (schuiven) en zijn handen meppen keihard op de grond en trekt zichzelf dan vooruit zeg maar. Even kijken of ik het filmpje kan uploaden..

9. sydneys

sydneys Niet meer actief

Hmmm dat was hier ook wel hoor. Kan zijn dat er toch een week tussen die 2 filmpjes is.
    Ook met kruipen, heel hard met die handjes op de vloer slaan haha
    En iets later toen hij het tijgeren onder de knie had bleef hij 1 been niet gebruiken, nooit gedaan maar met kruipen wel

En perfecte pyjama he :D glijdt gemakkelijk haha

10. Shendari

Shendari Fanatiek lid

28 jul 2012
    1.628
    29
    48
  11. Mango88

Mango88 Niet meer actief

Wat schattig:D

Mijn zoontje tijgert nu een heel klein stukje vooruit. Het is meer buikschuiven/buikwaggelen/buik-boogiewoogie.:D

Eerst ging die arme schat áchteruit, enorme frustratie want dan ging hij nó verder bij zijn speeltje vandaan. Hij lijkt het nu door te hebben. Soms helpt het als ik hem dan op zijn kontje tik. Dan gooit hij zijn kont in de lucht en gaat hij vooruit:p

12. sydneys

sydneys Niet meer actief

Ow my gooood wat een schattig ventje! :D dat snoetje en die haartjes woooww

Hier heeft hij nooit zo getijgerd maar elk kindje begint op een andere manier en dit is het prille begin he. Wel keischattig haha

13. Shendari

Shendari Fanatiek lid

28 jul 2012
    1.628
    29
    48
    Aww haha dankje!

14. Shendari

Shendari Fanatiek lid

28 jul 2012
    1.628
    29
    48
    Dat eerste stukje wat je beschrijft klinkt idd zoals mijn zoontje het nu doet. Grappig!

15. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.034
    6.135
    113
    Happyland
    Hahaha geweldig filmpje!
    Geef hem een paar daagjes en hij tijgert als een tierelier!
    Hier ging mijn dochter om haar eigen as draaien en achteruit en dat is ook goed gekomen hoor!;)

16. Shendari

Shendari Fanatiek lid

28 jul 2012
    1.628
    29
    48
    Om zijn eigen as draaien kan hij al razendsnel! Doet hij al een maand of 2. Op die manier kwam hij soms ook ergens. Dan bleef hij maar draaien en draaien tot hij bij zijn doel was... :p

Het tijgeren ging vanochtend al een stuk vlotter. Heb hem al uit de gang moeten plukken, de gieter moeten verstoppen en de koekjestrommel moeten opbergen haha. Wat ik wel heel erg eng vind is dat hij zich probeert op te trekken aan de tv-meubel, al liggend. Zie het al helemaal voor me, dat zijn handjes wegglippen en hij met zijn gezicht er tegen aan slaat, brrr. Ben dus politie-agentje geworden :D

17. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Cute! Net een klein zeehondje.

Finley heeft hier tijden achteruit getijgerd tot hij de vooruitknop wist te vinden :p.
    Sinds een maandje kruipt hij nu.

18. Shendari

Shendari Fanatiek lid

28 jul 2012
    1.628
    29
    48

Deel Deze Pagina