Middagslaapjes (9-10 mnd)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Meis28, 30 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    In een eerder topic ging het hier ook al een beetje over maar mijn zoontje van 9,5 maand slaapt overdag slecht wanneer ik m in bed leg. Althans, hij wil/kan niet inslapen! Heel irritant want daardoor ga ik vaak met m buiten lopen in de kinderwagen als hij moet slapen, maar ik wil ook wel eens gewoon thuis blijven. Laatst heb ik m in de slaapzak gedaan tijdens ochtend slaapje en t wat donker gemaakt op z'n kamertje, liedje gezongen (beetje zoals savonds) en hij sliep meteen zonder ook maar een kik te geven! Maar de volgende dag lukte dit dus niet.. Vanmiddag zette m'n man m zittend in bedje zonder gordijnen dicht te doen/zingen of wat dan ook en na een tijdje spelen viel ie in slaap (bij mij gaat ie meteen huilen als ik dat zou doen!). Ik weet nu niet meer zo goed hoe ik die slaapjes steeds moet aanpakken.. Zie ook niet altijd goed aan m wanneer hij moe is maar in de ochtend slaapt hij vrijwel altijd rond een uur of 10:30-11:00 tot 12:00-12:30 ongeveer. En dan smiddags rond 15:30-16:00 meestal een uurtje (alleen als ik ga wandelen). Hij zal misschien binnenkort overgaan op 1 slaapje? Wie heeft er tips/hetzelfde probleem? Ik weet gewoon niet wat t beste werkt voor hem

2. Lisann

Lisann Actief lid

18 apr 2014
    182
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hmm ik heb niet persé een tip, sorry.. Maar mijn zoon had dit ook rond die leeftijd en hij is er inmiddels overheen. Dus het kan zijn dat het een (rot)fase is waar je even doorheen moet. Hier weigerde hij beide dutjes terwijl hij overduidelijk wel moe was maar gewoon niets wilde missen overdag. Hij slaapt de laatste dagen pas weer 's middags een uurtje..

3. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Het is al wel een hele tijd zo, dus niet iets van de afgelopen dagen, maar zeker al weken tot maanden nu zelfs hihi... Sommige keren gaat t ineens wel aardig maar andere keren echt totaal niet

4. Lisann

Lisann Actief lid

18 apr 2014
    182
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook al langere tijd hoor, misschien is het vooral hoop dat het een fase is maar is het morgen weer ellende ;)

Hopelijk komen jullie er snel uit! Sterkte ermee in ieder geval!

5. Meg

Meg Bekend lid

10 feb 2013
    781
    85
    28
    Hier hetzelfde! Meneer wil zijn ochtendslaapje nog wel maar in de middag blijft hij maar spelen in bed. Ben benieuwd of dit nog anders gaat worden...

6. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Bedankt! Als t alleen spelen was zou ik m gewoon lekker laten, maar hij gaat dan huilen en ik vind dat zo sneu.. T wordt dan alleen maar erger! Weet niet echt meer wat voor ritueel helpt bij hem qua naar bed brengen..s avonds gaat t meestal wel goed maar soms ook weer er heen om hem te troosten omdat hij dan gaat huilen (er komen ook steeds wel tandjes door dus daar heeft hij ook vaak last van de laatste tijd)

Deel Deze Pagina