Kunnen opa en/of oma niet aan huis komen?? Als je toch stil bent krijgen zij er ook weinig van mee. Mocht je naar het ziekenhuis moeten heb je in ieder geval iemand en is hij gwn lkkr thuis. En overprikkeld van opa en oma? Denk dat er ook wel een kans is dat hij overprikkeld kan raken van een hele bevalling. Meer impact dan jij denkt. Denk dat als je naar het zh moet ze daar ook niet erg happy zullen zijn dat er een peuter in de verloskamer rond huppelt.
Je zit op een openbaar forum hoor! Ik denk dat je zelf degene bent die erg fel reageert..... onnodig in mijn ogen en vrij respectloos om op de vrouw af aan te geven dat je mijn mening niet respecteert (ik kan immers al wel bevallingen met elkaar vergelijken...) Sterkte/succes bij de bevalling, wat je keuze ook gaat zijn
Yupgup, ik moet zeggen dat ik hier maar weinig kom vanwege de vaak felle (en soms regelrecht onbeschofte) reacties als je iets anders wil dan gebruikelijk is. Ik denk dat je meer ervaringen te lezen krijgt als je deze vraag zou stellen op het dragen en voeden forum. Ik ben het in ieder geval met je eens dat het allemaal niet zo'n drama hoeft te zijn als hier geschetst wordt.
Tja, daar krijg je van mij dezelfde reactie hoor , maar je zult daar waarschijnlijk wel meer gelijkgestemden vinden idd.
? Er wordt toch geen drama geschetst? Ik had ook heel graag mijn zoontje er bij gehad, maar oh wat was ik blij dat dit achteraf niet het geval was. Mijn beeld klopte totaal niet bij wat uiteindelijk de realiteit werd. En dat is nu net het moeilijke he. Bij een goede, vlotte bevalling kan het vast wel. Maar wat als er complicaties zijn? In mijn ogen geen drama schetsen maar realistisch zijn! Je moet dat toch ook incalculeren? Er moet een backup zijn voor als het niet allemaal goed verloopt. Als iedereen reageerd, leuk mooi gaaf, dan is dat een onrealistisch beeld, mijn inziens.
inderdaad. ik zeg ook niet dat ze het niet moet doen. het is haar eigen bevalling. maar je moet ook niet denken dat er niets kan gebeuren. je moet er wel bij stilstaan. als je het dan alsnog doet, prima. je moet er niet vanuit gaan dat je bevalling een eitje is en dat je stilletjes je kind ter wereld brengt. ja dat hoop je, dat is misschien ook wel zo, maar je mag er nooit vanuit gaan dat het gaat zoals je dat voorstelt... zo als ik al zei: bedenk je realistische 'wat als scenario's' en als je dat allemaal goed kunt regelen e.d. , dan is dat ook prima.
Ja, ik kan het heel goed snappen dat het in dat geval voor de buurvrouw te confronterend is als jij een kamer verder ligt te bevallen. Die 80m2 zouden op zich het probleem niet hoeven zijn, je oudste zijn slaapkamer en de woonkamer en jij&je man de badkamer en jouw slaapkamer. En oma strikte orders dat ze niet verder mag komen dan woonkamer en slaapkamer oudste. Maar goed, als dat voor jou niet veilig voelt, dan moet je dat sowieso niet doen. Eén schrale troost, geen zekerheid maar wel een aardige kans: als jij overdag onrustig bent omdat je buurvrouw niet in de buurt is, heb je dikke kans dat je baby wel wacht met komen totdat jij het gevoel hebt dat alles safe is. (Maar je, je moet je plan B wel klaar hebben liggen hè...)
Mijn bevalling begon om 19 uur. Zl van bijna 3 lag net op bed. Om 21.15 ging ik naar het zkh. Mijn moeder kwam mijn zoontje ophalen. In de hectiek hem gelijk uit bed gehaald. Hij heeft mij terwijl ik naar de auto moest lopen in de voortuin mijn weeën op zien vangen. Ik hing tegen mijn vk aan. Ik was heel relaxed schreeuwde niet opzo, pufte alleen. Maar die blik in zijn oogjes in de deuropening.... Hij heeft gehuild omdat mama pijn had. Meer heeft hij niet gezien en daar ben ik wel blij om. De volgende ochtend had hij het er niet meer over hoor. Succes bij JULLIE keuze!